ernestresch |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 24 Cze 2008 |
Posty: 45 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Maszewo |
|
|
 |
 |
 |
|
Właściwie to więcej tu tworzenia postaci niż mechaniki, czekam na komentarze, niepochlebne zwłaszcza. Jak podoba się wam całkowite wyzbycie się atrybutów. Liczę na dość burzliwą dyskusję.
Mechanika DEDC
Oparta jak sama nazwa mówi o k100.
Umiejętności od 1 do 100 . Stopień Trudności zmniejsza atrybut.
Przykład: Wspinaczka (Umi=50) po ścianie skalnej (ST=-10). Rzut k100… 72… Spadamy…
Walka: Sporny test. Komu więcej wolnych punktów pozostanie ten wygrywa. 0-10 pw to 1 stopień tan, 10-30 pw to drugi s
Tworzenie postaci pod mechanikę DEDC v.05
Krok I
Otoczkę fabularną pominę, każda postać otrzymuje po dwie pozytywne i po dwie negatywne predyspozycje. Zarówno pozytywy jak i negatywy podzielone są na dwie grupy: Społeczno-ekonomiczne i fizyczno-psychiczne. Gracz może zadeklarować chęć losowania obu predyspozycji z puli przykładowo: społeczno-ekonomicznej. Bądź po jednej z każdej z pul. Dzięki temu może on wybrać czy woli mieć postać o wyższym statusie, bogatszą i bardziej poważaną, czy lepiej zbudowaną bądź inteligentniejszą.
Wybiera pomiędzy wyższymi statystykami, a większą ilością gotówki czy znajomości.
Tak samo rzecz ma się z negatywami. Gracz może wybrać, że postać będzie miała mniej zasobów i będzie pochodzić z marginesu społecznego, lub będzie niedomagać fizycznie.
Oczywiście większość predyspozycji nie będzie wpływać na postać tak drastyczne, ot podniesiona wytrzymałość czy 10000 conów więcej.
Każda z grup będzie miała 20-40 różnych możliwości. Losowanie predyspozycji to rzut k100.
Krok II
Po wylosowaniu predyspozycji zabieramy się do wykupywania umiejętności.
Ilość Umi zależy od wieku (30lat=max), ale mogą ją także zwiększyć bądź zmniejszyć predyspozycje (Idiota=50% puli punktów, geniusz=150%)
Umiejętności są podzielone na kilka grup
Obowiązkowe: Tu będą się znajdować takie, które posiada każdy mieszkaniec cywilizowanej planety, w przypadku planet odbiegających od normy mogą zniknąć niektóre umiejętności, lub zostać zastąpione innymi. Przykładowe umiejętności obowiązkowe to: Wykształcenie, Wysportowanie, Refleks.
Wojskowe: Walka wręcz, broń ręczna, broń biała, taktyka.
Społeczne: Blef, przemawianie, image.
Życiowe (?): Prowadzenie pojazdów, pływanie, gotowanie (4 moich graczy gotowanie brało namiętnie).
Naukowe: Wszystkie wymagające studiów albo poświęcenia im czasu jak: Medycyna, Chirurgia, Historia, Astrografia
Techniczne: Programowanie, Hacking, Mechanika pojazdów jednokołowych
Inne: Tu można wrzucić wszystkie tańce, grę na pianinie i rzucanie arbuzem.
Lista oczywiście nie jest zamknięta, można też je będzie podzielić w inny sposób, póki co nie przychodzą mi inne do głowy.
Gdy Umiki i Predyspozycje będą gotowe można zając się EQ i spisem historii.
Ciekawym pomysłem byłoby też losowanie zdarzeń z życia postaci. Dotychczasowego. Jak w CP.
Umiejętności są podzielone na kilka grup
Obowiązkowe: Tu będą się znajdować takie, które posiada każdy mieszkaniec cywilizowanej planety, w przypadku planet odbiegających od normy mogą zniknąć niektóre umiejętności, lub zostać zastąpione innymi. Przykładowe umiejętności obowiązkowe to: Wykształcenie, Wysportowanie, Refleks.
Wojskowe: Walka wręcz, broń ręczna, broń biała, taktyka.
Społeczne: Blef, przemawianie, image.
Życiowe (?): Prowadzenie pojazdów, pływanie, gotowanie (4 moich graczy gotowanie brało namiętnie).
Naukowe: Wszystkie wymagające studiów albo poświęcenia im czasu jak: Medycyna, Chirurgia, Historia, Astrografia
Techniczne: Programowanie, Hacking, Mechanika pojazdów jednokołowych
Inne: Tu można wrzucić wszystkie tańce, grę na pianinie i rzucanie arbuzem.
Lista oczywiście nie jest zamknięta, można też je będzie podzielić w inny sposób, póki co nie przychodzą mi inne do głowy.
Gdy Umiki i Predyspozycje będą gotowe można zając się EQ i spisem historii.
Ciekawym pomysłem byłoby też losowanie zdarzeń z życia postaci. Jak w CP. |
|