autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Mechanika - ARAP Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Mechanika - ARAP
PostWysłany: 00:48, 30 12 2007
...AAA...
zerkający na systemy

 
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sławków





Olśnienie które mnie dziś nawiedziło, zostawiło taki oto pomysł:
Testy polegają na rzucie klasyczną kolekcją kości (od K-4 do K-20), wszystkimi na raz. Jeżeli wypadnie 1, na którejkolwiek kostce to porażka. Z każdym rozwojem umiejętności rzucamy o jedną kość mniej (najniższą). Ponieważ kości jest 6 typów, więc poziomy są od 1 do 6. Przykładowo:
Umiejętność na 1 poziomie: rzucamy wszystkimi kośćmi K4,K6,K8,K10,K12,K20. Jeżeli na którejkolwiek będzie jeden do porażka.
Umiejętność na 3 poziomie: rzucamy K8,K10,K12,K20. To samo - jedynka i porażka.
Umiejętność na 20 poziomie (czyli mistrz): rzuca tylko K-20, małe szanse na porażkę
Myślałem też ewentualnie o rzutach samymi K-6 ale się to nieco różni, w końcu łatwiej trafić 1 na K-4 a trudniej na K-20.
Żeby nie było za łatwo, zależnie od poziomu trudności zadania będą kary. Kary mają polegać na dodatkowym rzucie K8, K6 lub K4.

Walka? Na obrażenia rzucamy najniższą kością w naszym zestawie (zależnie od poziomu). Mamy walkę mieczem na 2 poziomie, więc na obrażenia rzucamy K6.

Szczegółów nie ma gdyż to tylko zamysł. Poza tym znacznie się mogą różnić w zależności od konwencji. Mam nadzieje że nikt już takiej mechaniki nie opatentował. Największym plusem jest prostota, uniwersalność i szybkość gry. Minusem może być prostota. Chciałbym się dowiedzieć co wy sądzicie na temat takiego pomysłu Question


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Re: Mechanika - ARAP
PostWysłany: 01:26, 30 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





...AAA... napisał:
Największym plusem jest prostota, uniwersalność i szybkość gry. Minusem może być prostota.

Trochę zbyt duże różnice między poziomami.Odrzucając najniższą kość rozdzielasz możliwości początkujących i zaawansowanych postaci.
Abstrakcją dla mnie jest porównanie poziomu 1 i 20.
Nom i podbicia,zakładasz w swoim systemie możliwość zrobienia czegoś lepiej?
Nie chce być tym zuym.To tylko moja opinia Wink .Udanego projektu Smile .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Mechanika - ARAP
PostWysłany: 01:34, 30 12 2007
...AAA...
zerkający na systemy

 
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sławków





Kruk napisał:
Trochę zbyt duże różnice między poziomami.Odrzucając najniższą kość rozdzielasz możliwości początkujących i zaawansowanych postaci.


To prawda, i tutaj się rodzi pytanie czy nie lepiej byłoby właśnie rzucać 6xK6, zamiast całej palety. Ale tu znów rośnie element losowy (może i dobrze?).

Cytat:
Nom i podbicia,zakładasz w swoim systemie możliwość zrobienia czegoś lepiej?


To tylko zamysł, ale myślę że da się zrobić. Czym mniejszej ilości kości używamy, tym większa szansa na to że wypadnie na wszystkich maksymalna liczba oczek. Ale jeżeli wypadnie to przerzut.

Cytat:
Nie chce być tym zuym.To tylko moja opinia Wink .Udanego projektu Smile .


Nie tam zaraz zuy Wink. Po to przecież daje by poznać opinie innych, i by zauważyć niedociągnięcia. Na pewno problemem jest więc zbyt duża różnica między poziomami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:49, 30 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Myśle,hym jak to myśle?
Gdybyś odrzucał najwyższą kość?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:55, 30 12 2007
Fear
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Za dużo kości. Przerost formy nad treścią. Taką prostotę można zrobić przy użyciu jednej kości:
Rzucasz k20, jak wypadnie więcej niż cecha: porażka, jak mniej: sukces. Tak samo proste, jak nie bardziej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:59, 30 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Cytat:
Za dużo kości. Przerost formy nad treścią. Taką prostotę można zrobić przy użyciu jednej kości:
Rzucasz k20, jak wypadnie więcej niż cecha: porażka, jak mniej: sukces. Tak samo proste, jak nie bardziej.

I nudne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:02, 30 12 2007
...AAA...
zerkający na systemy

 
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sławków





Kruk napisał:
Myśle,hym jak to myśle?
Gdybyś odrzucał najwyższą kość?


No nie wiem. Zakładając że poziom 6 danej umiejętności to mistrzostwo, rzut K4, ma zbyt dużą szansę na niepowodzenie. Będzie trzeba się chyba zastanowić nad rzutami samymi K6 (ponieważ tych nigdy nie brakuje Razz).

Kruk napisał:
Cytat:
Za dużo kości. Przerost formy nad treścią. Taką prostotę można zrobić przy użyciu jednej kości:
Rzucasz k20, jak wypadnie więcej niż cecha: porażka, jak mniej: sukces. Tak samo proste, jak nie bardziej.

I nudne.


Dokładnie to miałem napisać =). Każdy system jest przecież tak naprawdę taki sam: rzucasz tylko odpowiednimi kośćmi i ma wypaść jakiś wynik Razz. A co do ilości kości... Z każdym poziomem będzie mniej, zresztą sam nie wiem czy dużo kości to minus.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ...AAA... dnia 02:05, 30 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:07, 30 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Szkoda.Odrzucasz coś na miare Deadlandów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:56, 30 12 2007
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Powiem tylko tyle,że pomysł dość ciekawe, ciekawe jak w praktyce, ale rzucac 6 kostkami i do tego każda inna... ja tego jeszcze nie widzałem nawet w ED Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:25, 30 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Nie grałeś w DL.

Mam!!!!!!!!!Odrzucasz najwyższą kość ...AAA....
Masz 75% sukcesu na ekspercie i 25% przebicia.Niejeden Gracz Warhammera o tym marzył.
Brawo!Wymyśliłeś pierwszą egzotyczną procentówkę w Polsce od czasów Kryształów Czasu,pochwała Kruka wędruje do ciebie możesz teraz pzdrowić przyjaciół z anteny.Wykorzystałbym to w Nibykonkursie gdybym mógł a,że nie mogę.Nie rzucać projektu Mad .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:16, 30 12 2007
...AAA...
zerkający na systemy

 
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sławków





Kruk napisał:
Nie grałeś w DL.

Mam!!!!!!!!!Odrzucasz najwyższą kość ...AAA....
Masz 75% sukcesu na ekspercie i 25% przebicia.Niejeden Gracz Warhammera o tym marzył.


O tym też myślałem i po przemyśleniach faktycznie to ma sens (i to duży). Ale teraz trzeba obmyśleć jak przykładowo miałaby wyglądać walka. Tabelka w stylu ED, czy jakiś inny pomysł... hm...

Edit: Już mam. Walka składa się z dwóch testów: na trafienie i obrażenia. Pierwszy to rzut zależny od poziomu umiejętności (przykładowo władanie mieczem), i jest to test na trafienie. Gracz deklaruje w jaką część ciała celuje (od czego zależą kary do testu ale i procent obrażeń). Drugi test, na obrażenia, to rzut na atrybut (przykładowo siłę). Zależnie od rozwoju atrybutu rzucasz odpowiednią kością i wychodzą obrażenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ...AAA... dnia 20:37, 30 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:50, 31 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Obrażenia punktowo czy sukcesy?
Chętnie w mechanice pomoge Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:35, 31 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Nie żebym czytał cały wątek. Bez bicia przyznaję, że moja uwaga jest do pierwszego posta. Kości od k 4 do k12 rosną po 2 ściany, a potem jest skok na 8. Z pierwotnej idei trzaa wywalić k20.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:34, 02 01 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Zaproponowałbym coś ale z dwóch powodów nie zaproponuje:

1. Nie mam pojęcia o czym piszecie. Wyłączyło mnie na święta z obiegu.

2. Już jest mechanika, która by tu jako tako pasowała. Polecam poczytać o mechanice Serenity RPG. W razie braku źródeł służę krótkim opisem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:39, 02 01 2008
Amoen
zerkający na systemy

 
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 11
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





...AAA... napisał:
poziomy są od 1 do 6. Przykładowo:
(...)
Umiejętność na 20 poziomie (czyli mistrz)

Coś mi się nie kalkuluje Wink

Ta mechanika ma do czegoś służyć, czy to taka abstrakcyjna uniwersalka?
Całość jest raczej egzotyczna i udziwniana na siłę, a prawdopodobieństwo porażki jest bardzo duże. Przy poziomie umiejętności 5, przekracza 41%. Nieco więcej sensu ma pierwotne odrzucanie najniższych kości.
Już lepszy byłby zakres umiejętność 1-5 i same k6.

Jagmin napisał:
Już jest mechanika, która by tu jako tako pasowała. Polecam poczytać o mechanice Serenity RPG. W razie braku źródeł służę krótkim opisem.

Jeśli chodzi o tę mechanikę to zdania są raczej podzielone... Choć pewne jej elementy przypominają mi Savage Worlds, ale to raczej ze względu na ubogą ilość informacji na temat mechaniki w recenzjach Serenity i BSG.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amoen dnia 10:45, 02 01 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Mechanika - ARAP
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin