autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Mechanica - ankieta Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 13:00, 27 07 2007
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Co macie na myślisz przez tą "ścieżkę", możecie to jakoś wytłumaczyć.

Zastanawia mnie również dzielenie czarów na jakiś kręgi, szkoły poziomy, itp. Czy to ma jakiś większy sens, jaki podział jest najlepszy? (tylko nie wspominajcie proszę: "musi mieć odwołanie w fabule systemu..." bo zabiję)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:16, 27 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ścieżka to system Nimsarna.

A mnie już możesz zabić. Jeśli jakoś klasyfikujesz czary to musi mieć to jakieś uzasadnienie fabularne. Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:23, 27 07 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Cytat:
Co macie na myślisz przez tą "ścieżkę", możecie to jakoś wytłumaczyć.


"Ścieżka" to gra autorska napisana przez Nimsarn (ogólnie fantasy). Tutaj większość piszących (prawie wszyscy) popełniła takie cuda, więc się do nich odnosi. :]

Cytat:
Zastanawia mnie również dzielenie czarów na jakiś kręgi, szkoły poziomy, itp. Czy to ma jakiś większy sens, jaki podział jest najlepszy? (tylko nie wspominajcie proszę: "musi mieć odwołanie w fabule systemu..." bo zabiję)


Musi mieć odwołanie w fabule gry (nie systemu). :p

Trzeba od czegoś uzależnić siłę zaklęć, a kręgi/poziomy czy jak to tam zwał, świetnie się do tego nadaje. Podział na szkoły już nie bronię (nie zawsze stosowany, ja np. nie mam w swojej grze), lecz dodaje klimatu, oraz wprowadza niejako dodatkowe profesje (lub coś podobnego).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:25, 27 07 2007
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





boom headshot

Więc czekam może Łukasz się wypowie jak on widzi to, jakis szkoły, kręgi, bóg wie co jeszcze.

Np dzielenie magii na szkoły żywiołów jak jest w warhammerze jest to fajne, każda szkoła ma kilka nazw, fajny klimat, ale czy ktoś zna wszystkie szkoły we wszystkich "slangach"? chyba nikt sobie tym głowy nie zawracał Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:10, 27 07 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Trzeba ustalić na początku, że Trybunał ma "monopol na magię" w królestwach ludzkich. W przypadku szkół magii, to wszystkie byłyby instytucjami Trybunału lub w pewnym stopniu tak czy owak być podległe.

Co do szkół/kręgów magii to są 2 możliwości - albo podzielić je ze względu na przeznaczenie (np. magia ofensywna, przywołania) czy właśnie ze względu na żywioły. Tylko w przypadku żywiołów, to wolałbym jakieś specyficzne, aby miały ten klimat Triangulisa, czyli jakaś tam magia oceanu, aero (powietrza), itd. Na pewno stawiałbym też na egzotykę, gdyż nie zabraknie właśnie egzotycznych profesji. Przykładowo elficki morfer (ten od mutacji).

Osobiście duży nacisk nałożyłbym na magię nie-ofensywną. Często magia się o wiele bardziej przydaje do eksploracji, do konstruowania (naładywywania) jakichś tam konstrukcji technologicznych, tworzenia artefaktów, itd. Bo taki jest świat Triangulisa, gdzie Trybunał się szczyci właśnie taką magią.

I osobiście mam słabość, aby wzmocnić magię przywołania właśnie - a konkretniej związaną z żywiołakami.

Co sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:15, 27 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Dopóki ci magia będzie pasować do reszty świata - może być. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:37, 31 07 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Pytanie bez odpowiedzi Embarassed
Cytat:
Nimsarn napisał:
Cytat:
15. ? Nie ma złych lub dobrych, są tylko odmienne oczekiwania


No niby tak, ale chodziło o to której najbardziej TY osobiście nie lubisz.


Odpowiedź:
Mam nieco sześcienny umysł i jak mam policzyć coś na wielu kościach wolę by to były szóstki. Dlatego, mimo iż uważam, że to w mechaniki przednie to Q10-kę i mechanikę z L5K nie darzę wielką miłością - choć nie mogę powiedzieć, że mam coś im do zarzucenia. Od taki już jestem pokręcony.
D20 do niedawna odrzucałem na wstępie za mnogość modyfikatorów z b... wie gdzie lub lepiej: z piekła rodem. Ale dane mi było zobaczyć, co można z niej zrobić (jak ominąć błędy D&D) i uznałem, że nie taka ona zła jak ją malują.
RolleMastera w dalszym ciągu nie jestem wstanie objąć swą bądź, co bądź ograniczoną wyobraźnią. Pewnie, dlatego jestem pełen mieszanych uczuć, jeśli chodzi o HARP a. Tak zgłębiając temat to z powodu tych k100 Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:44, 31 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Awersja do d20? Laughing Przecież mechanika Ścieżki była do niej dość podobna(jak na mój gust).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:34, 31 07 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Kuc do muła też podobny a jednak...

Ścieżka dość celowo jest systemem opartym na: mniej lub równo
D20 to: więcej tym lepiej.

Jedyne, co łączy to kostka, jaką się testuje charakterystyki. Naprawdę Ścieżce bliżej do gier ery AD&D niż do D&D20.

Inną sprawą, która wydaje się wspólna to ilość modyfikatorów Embarassed

Ale zauważ, że w ankiecie nie napisałem, że mechanika Ścieżki jest the best Very Happy - słowem jest dla mnie nadzieja Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:28, 01 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ano jest, jednak czułem się w obowiązku te podobieństwa wypomnieć. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Mechanica - ankieta
PostWysłany: 14:32, 04 08 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





1. Wolę jeden rodzaj, ale niekoniecznie. Napewno wolę jak rzuty na cechy są jednolite, ewentualnie w fantasy przywykłem, że obrażenia mogą być różnie turlane.
2. k100 nie koniecznie jest realistyczny ale daje niezłe wyczucie szans.
3. Trudne pytanie. Nie wiem.
4. Poziomy mają urok jedynie w D&D. Standardowo wolę rozwijanie współczynników.
5. Dynamizm.
6. Zależy od świata
7. Zależy od świata
8. Prostota.
9. Test
10. Pytanie niezrozumiałe, ale jeśli chodzi o modyfikowanie efektów np. poprzez podniesienie trudności rzucenia - spoko.
11. "wybieranych przez użycia" - co to k$%&@ znaczy? Ale tak, rozbrojenia itd. to chyba standard.
12. Zawsze byłem zwolennikiem many.
13. Nie jest dobrze jeśli nie ma w ogóle czynnika losowego w szybkości działań.
14. Pytanie niejasne. PDki? Drama Dice? Osochosi?
15. Chyba nie mam takiej. Ew. Neuroshimowa, która mimo ciekawych pomysłów jest totalnie chaotyczna - dwie z trzech kości, odejmowania jakieś, z dupy pomieszanie procentów z poziomami trudności. Totalny chaos który wyłonił się z potrzeby zrobienia mechaniki innej za wszelką cenę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:55, 15 10 2007
Andre
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





1. Raczej różne kostki. Większa ilość kostek może pomóc lepiej odzwierciedlić pewne mechanizmy, dzięki różnym przedziałom losowości. Skoro istnieje wygodne rozwiązanie, warto go używać. Inna sprawa, że testy powinny być oparte na jednym rodzaju rzutów.

2. Każdy rzut jest realistyczny i każdy nadaje się do testów, więc i k100 także

3. Ogólnie - żadna. Poszczególne rozwiązania są fajne z różnych powodów. ZC ma fajne testowanie podstawowe, podobnie King Arthur Pendragon. Obrażenia są ciekawe np. w Gemini (i Pływie ;P )

4. Dostaję PDki, kupuję to, co MG pozwoli. Atrybuty raczej nie rosną, w umiejętnościach mogę nabywać kolejne poziomy, czasem zdarzy się opcja zakupienia jakiejś cechy specjalnej.

5. Dynamizm.

6. Zależy od założeń systemu i świata. Generalnie wolę magię potężną, nieprzewidywalną i niezbyt zbalansowaną względem np. walki mieczem. Wojownik nie powinien mieć szans w starciu z magiem, jeśli obaj są przygotowani i mogą korzystać na full ze swojego potencjału.

7. Każdą, która umożliwia ciekawe odgrywanie postaci.

8. Wolę rozbudowaną mechanikę, z której można łatwo usuwać zbędne w danej chwili moduły. Podstawy muszą być trywialne i bezproblemowe w stosowaniu, żadnych dziwactw - wszelkie testy powinny być oparte na podobnym rzucie, najlepiej jedną kostką lub parą.

9. To zależy od rodzaju magii. Jestem za testowaniem, jeśli czar jest czymś wyuczonym, z automata powinny wychodzić tylko zdolności wrodzone, lub proste czary opanowane do perfekcji.

10. To znacznie lepszy pomysł niż parametry ustawione na sztywno, lub rozbite na różne wersji czaru.

11. Ogólnie rzecz biorąc, tak

12. Tak, jest bardziej czytelne, choć powinno to zależeć od świata

13. Warto wprowadzić jakiś element losowości, ale to zależy od mechaniki rozgrywania walki. W niektórych systemach Inicjatywa ma niewielkie znaczenie (gdy wszystko zachodzi równocześnie).

14. To zależy od graczy, co oni lubią. Każdy jest dobry - zarówno krzyżyki przy umiejętnościach z Zewu Cthulhu, jak i klasyczne pedeki, możliwe do utylizowania tak, jak w Monastyrze.

15. Middle Earth Role Play oraz Rolemaster. Beznadziejna komplikacja podstaw i oparcie każdego testu na osobnej tabelce, sumowanie po kilka liczb dwu- lub trzycyfrowych przy każdej czynności - koszmar.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:06, 25 10 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Mam ja zapytanie Very Happy
Drodzy Panstwo, czy ktos moze przyblizyc mi mechanike w the riddle of steel
Bardzo bym prosil, z gory dziekuje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:49, 26 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Post w ogóle z czapy, nie w temacie itd.

Mam to w PDFie po angielsku, ale czytanie PDFów angielskojęzycznych jest poza mojszą cierpliwością.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:24, 27 10 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Szabel napisał:
Post w ogóle z czapy, nie w temacie itd.

Mam to w PDFie po angielsku, ale czytanie PDFów angielskojęzycznych jest poza mojszą cierpliwością.


to wyslij mi prosze, jak przejdzie na [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mechanica - ankieta
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin