autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> "Mały Świat" - test dla mechaniki A-Sist Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Jak oceniasz pomysł?
Świat ciekawy, tak jak mechanika
0%
 0%  [ 0 ]
Świat ciekawy, ale mechanika nie jest najlepsza
0%
 0%  [ 0 ]
Świat mi się nie podoba, mechanika nie jest grywalna
0%
 0%  [ 0 ]
Świat nieciekawy, ale mechanika ujdzie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 0

PostWysłany: 21:33, 22 12 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





W sumie zgadzam się z Omletem ze wszystkim co w wątku napisał. Dla A, B i C wymyśl jakieś ciekawsze nazwy, poza tym sam świat "od środka" wygląda na ciekawy, odpowiedni dla RPG, bo wszędzie jest blisko. Wink Przydałoby się wiedzieć, czym będą się zajmować gracze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:32, 23 12 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Magnes napisał:
Przydałoby się wiedzieć, czym będą się zajmować gracze.

Bardzo dobre pytanie, myślę że jedno z kluczowych dla powodzenia projektu (lub porażki...). Mam nadzieję, że karp nie uniemożliwi szybkiej odpowiedzi na to pytanie, nieco bardziej złożonej niż ta, którą autor dotychczas udzielił Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:23, 26 12 2008
Prabar_Hellimin
zerkający na systemy

 
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sumin; powiat Brodnicki





Wybaczcie, ale karp jednak skutecznie przeszkodził Razz

Więc gracze będą mieli możliwość wcielenia się w:
-załogantów okrętów kosmicznych
-łowców, zajmujących się zwalczaniem istot przeniesionych z wymiaru materii B
-badaczy ruin starożytnych cywilizacji, w poszukiwaniu rozwiązania, mogącego uratować ich ojczyste planety

To będą główne funkcje. Jeżeli interesują was szczegóły, to niedługo zamieszczę więcej materiałów.

EDIT: Oto opis świata, który przygotowałem do tej pory (no google docs):
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Prabar_Hellimin dnia 15:55, 26 12 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:28, 26 12 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Brak dostępu do dokumentu, musisz go upublicznić. Smile
Odnośnie możliwości wcielenia się - będą to opcje ustalane przy tworzeniu postaci, czy też gracze będą zbieraniną postaci i dopiero później okazuje się co mają robić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:03, 26 12 2008
Prabar_Hellimin
zerkający na systemy

 
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sumin; powiat Brodnicki





Już powinno być dobrze, przepraszam za niedogodność Smile
[link widoczny dla zalogowanych]

To będą profesje, ustalane przy tworzeniu. Choć drużyna będzie mogła, dajmy na to, jednocześnie przemierzać kosmos na pokłądzie statku i walczyć z Mrocznymi.
W opublikowanej wersji podręcznika jest opisanych kilka przykładowych cywilizacji, na różnym poziomie rozwoju. W ciągu dalszych prac rozwinę nieco przedstawione wątki. Gdyby coś było niejasne, bardzo proszę, żeby mi o tym napisać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:07, 26 12 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Poczytam w poniedziałek i wtedy się wypowiem, bo tu, w domu, mam komputer w tak kuriozalnym miejscu, że nie da rady się skupić (no i na tym gnijącym monitorze nic nie widać prawie :/)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:17, 01 01 2009
Prabar_Hellimin
zerkający na systemy

 
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sumin; powiat Brodnicki





Nieco uzupełniłem dokument. Prace są powolne (bo komu by się chciało w święta Razz), ale sukcesywne. Jeżeli ktoś ma jakieś cenne uwagi, to bardzo proszę je przedstawić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:09, 02 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Kurde, miałem poczytać... już się za to biorę, o ile plik waży mniej niż 1,44 mega - muszę przerzucić ze starego kompa na jeszcze starszego (bym mógł na owym wiekowym laptopie w wyrze poczytać, he he Very Happy), a z racji na wyprute USB pozostał mi jedynie "flop"...
Ech, nie ma to jak praca na zdewastowanym sprzęcie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:01, 04 01 2009
squid
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń





System przypomina mi Spelljammera... Albo Crystallicum. Albo Dark Heresy. To znaczy, mamy dobrych ludzi i złe demony i inną magię, a wszystko dzieje się w kosmosie. Wszechświat jako jeden układ planetarny (OK, dziwny układ) - moim zdaniem nic szczególnego, bodajże w Firefly akcja też dzieje się w jednym duuużym układzie. Jeżeli postacie poza niego nie wylatują, to tak, jakby reszta nie istniała.

Co do opisu settingu, to polecam artykuły na Polterze dotyczące światotworzenia do DnD. Pierwsze osiem części cyklu jest dobre do każdej autorki i opisuje najważniejsze rzeczy do ustalenia w świecie gry.

Planety nie powalają - nie wydają się ciekawsze od tych np. z Gwiezdych Wojen, ot, różne dziwactwa architektoniczne.

Dosyć ciekawe jest nastawienie na zbliżającą się zagładę światów - pewnie da to trochę klimat Neuroshimy w rodzaju "i tak wszystko się rozwali, róbmy co nam się podoba". Nie wiem jednak, czy będzie to dobrze wpływało na rozgrywkę (Neury nie trawię Smile)

Moim zdaniem albo potrzeba systemowi naprawdę fajnych elementów świata - nowych, oryginalnych, nadających się do stworzenia dobrych przygód - albo super mechaniki. Inaczej nie wiem, dlaczego by ktoś nie miał grać w komercyjne Space Fantasy Opery.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez squid dnia 12:10, 04 01 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:42, 04 01 2009
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Odnośnie genezy Małego Świata, ciekawy pomysł był swego czasu w Doctor Who. Uwaga: dalsza część będzie zawierać spoilery do finałowych odcinków czwartego sezonu! Planety i księżyc, bodajże dwadzieścia (w tym Ziemia) zostały teleportowane do mgławicy Medusa Cascade i dodatkowo przesunięte w czasie o bodajże sekundę, tak że były zawieszona poza resztą wszechświata. Ciepło i światło było dostarczane w sposób sztuczny. Takie zbiorowisko byłoby ciekawym miejscem na przygody w RPG.
Mały Świat proponowałbym trochę tym zainspirować: zmniejszyć liczbę zamieszkanych planet do minimum, może dać im tylko jedno słońce albo dwa, trzy. Dodać jakąś ciekawą anomalię, może w centrum, do którego są ściskane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:10, 05 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





squid napisał:
System przypomina mi Spelljammera... Albo Crystallicum. Albo Dark Heresy.

Beznadziejne podejście. To tak samo jak nie grać w Monastyr, bo ma podobne grafiki do 7th sea, czy nie grać w Star Wars bo metoda rozliczania jest taka sama jak w większości innych erpegów. Poza tym - czy DH kiedykolwiek wyjdzie po polsku, tym bardziej Spelljammer? Czy będą za darmo? Crystalicum nie wymieniam celowo, gdyż gra ta stoi dla mnie na drugim miejscu polskich erpegów, zaraz po Złym Cieniu. Oczywiście drugim miejscu od końca...
Bardzo nie lubię podejścia typu "to już było w tej grze, a to w tej, a to w tej, więc duś kloca na ten projekt, i tak nikt nie będzie w to grał".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:03, 05 01 2009
squid
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń





@ Omlet: Podane przez Ciebie gry różnią się od siebie: w 7th sea grasz, bo jest heroiczne i możesz grać Jackiem Sparrowem (albo lubisz Roll&keep). W Monastyr - bo lubisz ponury, realistyczny klimat, walkę z inkwizycją itp.

Jeśli uznajemy, że istniejące gry nam nie odpowiadają, możemy tworzyć inne, ale one muszą rozwiązywać problemy istniejących. Natomiast Mały Świat - jak dla mnie to trochę sztuka dla sztuki, podejście "napiszmy sobie grę" Żebym chciał w niego zagrać, musi mieć coś, w czym będzie lepszy od innych gier - chociażby świetną mechanikę. Albo świat z doskonałymi pomysłami na przygody. Albo możliwość stworzenia postaci, której nie zagram w innym systemie.

Jak dotąd ma parę niewyróżniających się planet (które np. w star wars funkcjonowałyby świetnie, bo tam najważniejszy jest klimat filmów, Jedi i Moc, a nie fascynujące światy, jak w Diunie), do tego historię świata (bez większego wpływu na rozgrywkę - chyba, jeśli się mylę, P_H może mnie poprawić) i atakujące świat demony (OK, mamy wrogów do systemu, ale to jeszcze za mało).

Gdyby to było fantasy, to wiedziałbym tyle, że mamy kilka skłóconych królestw, atakujące orki albo Chaos i legendę o stworzeniu świata. Jeśli nie pojawią się dalsze pomysły (settingowe lub mechaniczne) - oryginalne, ciekawe, przykuwające uwagę - to powstanie taki sobie Heartbreaker sf.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:08, 05 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





O kurde, a te demony to chyba jakoś przeoczyłem Very Happy Fakt, za dużo ich jakoś ostatnio...
Co rozumiesz pod rozwiązywaniem problemów gier istniejących? Znaczy, wiem o co Ci chodzi, ale podaj jakiś przykład.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:23, 05 01 2009
squid
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń





Cytat:
Co rozumiesz pod rozwiązywaniem problemów gier istniejących?


Nie lubię, jak w DnD walczy się bardzo długo, a postać jest ograniczona do klasy postaci, więc piszę Perfect 20. Denerwuje mnie skopana storylinia i elementy fantasy w L5K, więc piszę grę o historycznej Japonii (OK, taka już była). Nie lubię absurdalnych poziomów DnD, więc wprowadzam stopnie wtajemniczenia w kultach i robię Runequesta. Nie lubię tego, że w każdej grze z elementami gamistycznymi walka się straaasznie dłuży, więc piszę Savage Worlds (i wygrywam Origins Very Happy ).

Zbyt mało znam się na grach sf, by podać jakiś problem, który je trapi.

I oczywiście, zamiast rozwiązywać problemy starczy wymyślić coś, co będzie naprawdę świetne, nowe, ciekawe. Ta opcja niestety jest trudniejsza.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:31, 05 01 2009
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





squid trzeba sobie powiedzieć szczerze: problemem systemów SF w Polsce jest ich kompletny brak. Very Happy


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
"Mały Świat" - test dla mechaniki A-Sist
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin