Nimsarn |
pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 13 Sie 2005 |
Posty: 240 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Z buszu! |
|
|
|
|
|
|
Noszę się od pewnego czasu z zamiarem napisania artykułu/dodatku ze świata Ścieżki traktującego o zjawisku quasimagii. Czyli wszystkiego tego, co magią nie jest a na taką wygląda.
Nurtują mnie dwa aspekty quasimagii, tj. zielarstwo i alchemia
Chciałbym, wychodząc z założenia, iż światy fantasy nie są tożsame z naszym światem, zerwać w obu te dziedzinach z listami ziół i tablicami mikstur alchemicznych.
I zostawić je jako otwarte pola popisu dla wyobraźni graczy i MG.
Wpierw zielarstwo, którego wykorzystanie podzieliłem na następujące etapy:
1. Opis efektu zastosowania i sposobu przyjmowania zioła - gracz używający tej umiejętności deklaruje, co i w jaki sposób chce osiągnąć stosując zioło, które poszukuje;
2. Ocena występowania - mg ocenia rzadkość występowania mając na względzie teren poszukiwań i potęgę efektu (wiadomo, iż naprawdę potężne zioła są niezwykle rzadkie) i nalicza odpowiednie modyfikatory;
3. Test wiedzy - gracza zmodyfikowanej przez MG. zdanie testu oznacza, iż postać wie, iż w danym miejscu poszukiwane zioło występuje;
4. Test percepcji - gracza zmodyfikowanej wynikiem etapu 3-go. Zdanie testu oznacza odnalezienie zioła;
Uwagi: Dobrze by było by gracze w etapie 1 wymyślili jakąś znaną sobie nazwę i opisali wygląd - mg może to notować by przy następnym zastosowaniu tego zioła gracze nie musieli wysokiego na nowo wyjaśniać.
Mg może stwierdzić, iż przy niezwykle słabym zdaniu testu z etapu 3 zioło można zastosować dopiero po wcześniejszej obróbce (maść, susz, wywar, itp.).
Alchemia jest o wiele bardziej skomplikowaną dziedziną niż zielarstwo, co ma odbicie w etapach jej korzystania. i tak:
1. Podobnie jak w zielarstwie opis efektu;
2. Losowanie ilości składników - otwarty rzut - MG określa wielkości składników.
Dla każdego składnika osobne etapy 3-5.
3. Podobnie jak etap 2 w zielarstwie;
4. Patrz etap 3 zielarstwa;
5. Odpowiednik etapu 4 zielarstwa.
Gdy już wszystkie składniki mamy określone przechodzimy do etapu:
6. Ocena stopnia komplikacji mikstury - mg oceania stopień trudności połączenia wszystkich składników;
7. Test wiedzy gracza - zmodyfikowana inteligencja/wiedza przez MG w punkcie 6. - Zdanie testu oznacza otrzymanie żądanego w etapie 1 efektu.
Oczywiście w obu przypadkach należy uściślić definicje zielarstwa, zioła, alchemii i minerału, tak, aby gracze nie mieli wątpliwości, którą dziedziną mogą, co osiągnąć.
Co wy na to?
Jest waszym zdaniem możliwość z takich przesłanek stworzenia funkcjonalnego mechanizmu posługiwania się tymi dziedzinami? |
|