autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Kryptonim: Łazarz Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kryptonim: Łazarz
PostWysłany: 19:54, 15 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Zauważyłem ze zgrozą, iż przylgła do mię łatka nowofalowca(gdyby jeszcze
chodziło o muzykę, Joy Division można posłuchać), podczas gdy z Nowej Fali
widziałem tylko Puppetland(za darmo z sieci).

Dlatego dając odpór tym parszywym pogłoskom przedstawiam bardziej
tradycyjny pomysł:

kryptonim: Łazarz.

Postacie są superagentami ściganymi przez swojego byłego pracodawcę
- potężną i tajną agencję rządową. Dlaczego? Ano zostali wskrzeszeni
lub doznali objawienia Boga i teraz walczą z szatanem. Wyobraźcie
sobie zbuntowanego i ściganego przez MI(ileśtam) Jamesa Bonda, który
otrzymał misję od Boga. Taki będzie nastrój gry.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:54, 15 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Strange... wiesz, może rozwiń..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:51, 16 10 2005
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Twój-Prozaca "problem" polega na ścisłym związku mechaniki i "settingu". Niemożności rozdziału tych dwóch rzeczy.
Czy przyszło by ci do głowy np. zrobienie z "Łazarza" settingu do d20 modern?
Pewnie by się nie dało.

Sam pomysł ciekawy, Trochę wgm nawiązujący do "Dark Angela" i podobnych seriali. Wskrzeszeni agenci po obu stronach bosko-szatańskiej rozgrywki, Macierzysta organizacja dostaje informacje, że w zabójstwo małego Damianka, syna ambasadora, zamieszany był ich uznany za nieżyjącego agent. Świat widziany w nowych barwach wojny dobra ze złem. Specjalne umiejętności specjalnych agentów, być może podpakowane zdolnościami nadnaturalnymi.
Zastanawiam się jednak, czy konwencja sprawdziła by się w przypadku nie samotnego wilka, ale całej drużyny. Chyba, żeby odwrócić role i dla graczy stworzyć tajną specgrupę walczącą z łazarzami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:40, 16 10 2005
Gość

 





zwiazek mecheniki i settingu to nie problem. tak ma byc.

dalej: wyobrazam to sobie troche inaczej.
ogladales Bondy - sa lekko surrealistyczne z wszystkimi gadzetami,
akcja i cala reszta. taki ma byc ogolny klimat gry. wiec odpadaja
seriale okolosensacyjne, bo one z koniecznosci budzetowych/warsztatowych
koncentruja sie bardziej na intrygach i relacjach miedzy postaciami.
ja chce over-the-top-action plus elementy glebsze.

po drugie - nie chce armagedonu, ostatecznej walki dobra ze zlem.
tutaj po prostu bog sie zdenerwowal i wskrzesil kilkunastu superagentow,
ktorzy byli uznani za KIA lub LIA(killed in action, lost...) zeby zrobili
cokolwiek porzadku.

Agencja(jedna tajna i potezna agencja na caly swiat) sie zdziwila
raportami o powracajacych agentach. zareagowala jednak dopiero po
tym, gdy grupa agentow zabila nadzorce jednego z placowek.
wtedy zostali za zbuntowanych agentowi i stworzono Projekt: Łazarz.
agencja nawet nie wie jak wlasciwa to nazwa.

co w tym wszystkim robia łazarze i kim sa. po pierwsze nie maja darow
boskich, beda mieli tylko Łaskę Bożą, ktora pozwoli im czasami czynic
cuda. beda za to posiadali specjalne dary superagentow - specjalny
trening, gadzety, troche ocalalych wplywow. grupe normalnych ciuli
z ulicy rozloza na puzzle, ale z poteznymi wrogami jak agencja i szatan
musza uwazac. troche klimatow z tozsamosci bourne'a.

szatan - nie moze wskrzeszac ludzi, moze co najwyzej robic z nich zombi.
owszem skorumpowal czesc agencji, ale wiekszosc wciaz stoi po stronie
dobra. najwiekszym przeciwnikiem graczy ze strony szatana beda
demony dzialajace na ziemii.

w dodatku istnieja plotki o Nowej Jerozolimie, miejscu na ziemii, gdzie
na poczatku pojawili sie Łazarze i gdzie Bog zalozyl swoja kwatere glowna
na tym lez padole. agenci nie wiedza, gdzie to jest. szatan tego szuka,
taki lekki metaplot.

klimat psychodeliczno-lekkokonspiracyjno-biblijno-alew gruncierzeczyprzedewszystkimakcyjny.

ja-prozac
PostWysłany: 08:46, 16 10 2005
Gość

 





kilka inspiracji:
the men from U.N.C.L.E.
Harley Davidson i Marlboro Man(za atmosfere)
lata szescdziesiate(wszelkiego rodzaju art-house movies)
Bond

ja-prozac
PostWysłany: 09:03, 16 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Mnie się skojarzyło z filmem "Ręka Boga" ]:-> (trochę "inne" klimaty - ojciec dostaje misję od boga i siekierą rozprawia się z "grzesznikami" ucząc fachu swoich synów Wink, film niezły, do końca nie wiadomo, czy faktycznie dostał misję od boga, czy też jest szalony Smile ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:15, 16 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





jak syn sama z lat siedemdziesiatych - tylko temu panu cele
wskazywal gadajacy pies sasiada.

w K:Ł nie bedzie az takich dylematow. wola boska zostaje jasno
objawiona.

ja-prozac

edit: nie wolno zapomniec o jeszcze jednej inspiracji filmowej:
zbieg z alcatraz johna boormana bodajze


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ja-prozac dnia 11:02, 16 10 2005, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:20, 16 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Możesz tu zaimplementować swoje pomysły mechaniczne, jak retrospekcje z tego ala Krucjata Bourne'a, stres z tego drugiego...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:40, 24 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





co nowego:
wrzucilbym obrazek pary agentow, ale marnie mi idzie rysowanie postaci.
moze za kilka dni.

poczatki mechaniki:

bedzie okolo 10 w miare ogolnych zdolnosci

atletyka
bójka
bron(dowolna)
prowadzenie/pilotowanie(dowolnego pojazdu)
wiedza
charakter
przestepcze
itd.

poziomy zdolnosci

brak 0k6
slaby 1k6
sredni 2k6
dobry 3k6 wybieramy 2 najwyzsze wyniki
swietny 4k6 wybieramy 2 najwyzsze wyniki

bedzie mozna wykupic specjalizacje, ktora dodaje 1k6 do rzutu

dodatkowo beda specjalne zdolnosci agentow
trening - specjalne wyszkolenie w rodzaju zabojczy cios, niesamowity
refleks, jazda kaskaderska
gadzety - jak sama nazwa wskazuje gadzety

te zdolnosci dodaja 2 punkty do wyniku

łaska boża - kazdy agent ma wybrana cnote i okreslona ilosc łaski.
jesli dziala zgodnie z cnota i sytuacja jest odpowiednia to moze
za kazdy punkt łaski dodac 3 punkty do wyniku, jesli cnota nie
pasuje do sytuacji dodaje 2 punkty do wyniku.

dodatkowo łaską agent moze czynic cuda -
okresla, co chce osiagnac i wydaje okreslona przez siebie ilosc
punktow łaski. musi przebic okreslona przez mg trudnosc.

jesli mu sie udalo, traci 1 punkt łaski i dzieje sie cud.

jesli nie, traci wydane punkty łaski i nic sie nie dzieje

rozstrzyganie sytuacji

gracz okresla 1 lub 2 zdolnosci, ktore pasuja do opisanej przez siebie
akcji. sumuje liczbe kostek.(oczywiscie mg musi sie zgodzic na
kombinacje)

jesli suma kostek wynosi wiecej niz 4k6, kosci powyzej 4k6 sa zamieniane
na modyfikatory +1.

trudnosc akcji od 5 do 20.

trzeba wyrzucic tyle samo lub powyzej trudnosci. o ile wyzej okresla
poziom sukcesu.

przyklad:

agent jedzie na motocyklu i strzela z uzi do goniacych go slug szatana.
jego zdolnosci:
bron srednia(specjalizacja - uzi)
prowadzenie/pilotowanie srednie.

trening - kocia równowaga
w sumie 5k6, co daje 4k6[2k6] +1 +2(za trening)

trudnosc wynosi 13. wynik to 10 plus modyfikator 3.

maly sukces.


takie zwyczajne cos

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:54, 24 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Szybkie proste i ogólnie spoko. Trafia do mnie - wielbiciela szybkich i prostych mechanik...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:10, 25 10 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Wiem...jestem krzywy...
wiem...mam krzywo...

prozac - żeby nie było tak "starofalowo" to proponuje takie małe paskudztwo w tę gierkę wrzucić...

Za każdym razem gdy test skończy się krytyczną porażką (mechanika przewiduje cos takiego?), postać gracza czeka jakaś nieprzyjemna niespodzianka połączona ze zwrotem akcji o 360 stopni...
np.przebudzenie w szpitalu psychiatrycznym (przypięty do łóżka) albo wyczytanie o sobie w gazetach,że z uwagi na "wyczyny" graczy policja mówi o naśladowcy (naśladowcach) syna Sama. Twisted Evil
Generalnie chodzi mi o to, żeby konwencja nie była tak jednoznaczna i by do końca sami gracze nie wiedzieli czy faktycznie dostają rozkazy od Boga czy ich postacie po prostu fiksują (vide rozkazy przyjmowane od gadającego psa z sąsiedztwa).
Po dwóch, trzech takich numerach i przy odrobinie talentu ze strony MG, postacie graczy z permanentnych gieroi zmienią się w neurotyczne mameje nie wiedzące co jest rzeczywistością a co ich halunem.
No i prędzej czy później zaczną się nerwy, wrzody, obgryzanie pazurów i rozterki moralne, bo :

Dobrym uczynkiem jest wpaść do zamaskowanej w centrum miasta tajnej komórki Agencji i skasowanie wylęgarni Impów czy innych demonów...
...ale już znacznie gorzej jest zorientować się następnego dnia podczas porannej prasówki że razem z kolegami rozsmarowało się oddział noworodkowy Szpitala Miejskiego...

Jakoś bardziej mi to pasuje niż kolejne wydanie Justice League...

Po za tym UWIELBIAM robić moim graczom takie małe psikusy... Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:42, 25 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





revolver:

dla ciebie bylaby wymarzona moja Cicha Wojna - paranoja, konspiracja,
klimaty Dicka i szybka akcja.

co do kryptonimu:łazarz

sytuacja nie bedzie az tak oczywista -
łazarze nie mają zaplecza i ściga ich potężna, ogólnoświatowa Agencja
_i_ szatan. W dodatku szatan nie stosuje tak oczywistych sztuczek.
Pojawia się sprawa Nowej Jerozolimy - dostają nowe rozkazy, ale nie
wiedzą gdzie bóg ustanowił swoją kwaterę główną.
myślę o dodaniu klimatu Kaznodziei(jesli chodzi o komiksy).

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:45, 25 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Klimat Kaznodziei? No wiesz, to Twoja gra, ale mnie pomysł revolvera się podoba i to bardzo. Daje to uczucie niepewności...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:11, 25 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





rozumiem to beacon i zgadzam sie z toba.
ino pare ale:
- K:Ł miał byc bardziej lajtowy
- taka niepewnosc zabiera graczowi kontrole nad postacia; mg okresla
co sie dzieje a gracze nie wiedza w zasadzie nic i moga tylko wykonywac
misje wysylane im przez mg.
- ten problem wlasnie pojawil sie w Cichej Wojnie, gdzie postacie maja
druga osobowosc agenta do zadan specjalnych. ten agent zna tylko swoj
kryptonim i cel misji, a jedynie mg wie w ktorej konspiracji dzialaja
(w podreczniku byloby ich do wyboru okolo 10 plus zasady do ich tworzenia;
byl nawet przyklad kampanii, w ktorej agenci mieli zabic nascioro dzieci w stanach, ktore sa efektem eksperymentow obcych).

problemem jest wlasnie zbyt wladza mg przy takim rozwiazaniu, gracz
traci jakikolwiek wplyw na postac i moze tylko miec nadzieje, ze mg go
znowu nie udupi - taka zabawa traci dla mnie sens.

nie mowiac o tym, ze przypadkowo pomysly sie pokrywaja.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:12, 25 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





To ma być lajtowe! No to ja mam odmienne zdanie. IMO Gracza powininny rozdzierać dylematy: czy robi słusznie? Czy to od Boga pochodzą zalecenia, czy to jego chora wyobraźnia? To jest włąśnie fajne w czymś takim...

Co do kampanii - interesujący pomysł... Każde dziecko niech posiada specjalną moc... trzeba je dorwać, odwazyć się zabić i jeszcze pokonać...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kryptonim: Łazarz
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin