ernestresch |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 24 Cze 2008 |
Posty: 45 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Maszewo |
|
|
 |
 |
 |
|
Galaktyka
Galaktyka to zbiór miliardów gwiazd i miliardów planet, to lata świetlne możliwości, galaktyka to straszne niebezpieczeństwo, dawniej za czasów imperatora straż orbitalna skutecznie niszczyła pirackie siedliska, podróże były bezpieczne, ale nikt nie odwróci historii a ta zmieniła się nie do poznania, teraz każdy odcinek przestrzeni to nowy świat, a każda planeta to motyw do miliona opowieści. Galaktyka Drogi mlecznej nazwana tak od wyglądu jaki przyjmuje w odległych światach liczy przeszło 150 miliardów gwiazd. Od żółtych słońc dających szanse na spokojne życie na pobliskich planetach, przez gigantyczne czerwone olbrzymy, małe i zimne białe karły do innych dziesiątek rodzajów gwiazd. Nasze słońce: Tarasia od którego nazwy bierze planeta na której mamy szczęście pić kawę świecić będzie jeszcze przez dobre 4... 4 i pół miliarda lat, zatem całkiem, całkiem, jednak nie każda planeta ma to szczęście, słyszałem o planetach które zostały wchłonięte przez powiększające się słońca, a i o takich które wybuchające słońce zmiotło w odchła kosmosu, a to już nieciekawe przeżycie.
Pozostałym aspektom galaktyki, niuansom budowy, historii planet. ekonomii, korporacjom, przyrodzie i ludziom z innych układów damy szansę zobaczyć światło dzienne już wkrótce, teraz pora zająć się tobą, bo co by nie mówić, galaktyka galaktyką, ale najbardziej obchodzi cię to kim jesteś i co chcesz osiągnąć w życiu. Racja?
Zatem Opowiedz o sobie!
Czekam...
SEKCJA GRACZA i Początki
Czym Są RPG?
Jest to jeden z najlepszych (poza kontaktem z kobietami - to deklasuje wszystkie inne), sposobów spędzania czasu, spotkanie RPG wygląda generalnie tak, przynajmniej w moim przypadku:
21.00 Gracze (o nich zaraz), wpadają do pokoju, rzucają plecaki z dobrem wszelakim zdatnym lub nie zdatnym do jedzenia w kąt, każdy zajmuje co lepsze miejsca.
21.15 Sesja (to spotkanie określane tak przez gros graczy rpg) się zaczyna, fascynująca historia piękne opisy świata, czy światów, wspaniałe postacie niezależne (o nich też zaraz), a sesja się nie klei.
0.00 Gracze zaczynają się wczuwać, jedzenia już brak, kawa idzie w ruch.
2.15 Intryga w przygodzie w której biorą udział herosi nabiera tempa.
4.30 Kawa, intryga i napięcie sięga zenitu.
6.00 Jasno na dworze już, punkt kulminacyjny sesji minął, gracze pobudzeni jak nigdy, mogliby grać kolejny dzień, a ja kończę sesje:)
To generalnie jest sesja, spotkanie (przy piwie >18lat. przy coli <18lat) dobra zabawa, intrygujące historie, i setki rzeczy które mogą się zdarzyć.
Gro osób która nie słyszała o papierowych rpgach z pewnością grała w ich komputerowe odpowiedniki, jeśli komuś było mało wolności dawanej przez gry komputerowe, jeśli marzy, aby co tydzeń odkrywać całkiem nową fabułę, to RPG są dla niego.
Nie przesadzę jeśli powiem, że ta rozrywka zmienia ludzi, z zamkniętych na otwartych światowców, odkrywa prawdziwy charakter danej osoby i jej marzenia czy żądze. Dobrze stworzony i opisywany świat daje złudzenie realizmu tak wielkie, że człowiek potrafi wpaść w depresję po stracie postaci.
Kim jest Gracz, a kim jego postać?
Gracz to realna osoba, Janek, Stefek, Poo, Bolek, Tola, Lolek czy jaki inna znana ci osoba. Gracze, coby nie mówić to w większości osobniki rodzaju męskiego, ale i kobiet coraz więcej. Każdy gracz posiada jedną (lub więcej - Nie przepadam za dualizmem) postaci w które się wciela. Fallen Galaxy, czyli system oparty o mechanikę d100 (później), stara się dać jak największą swobodę graczowi, w doborze postaci i w jej odgrywaniu, zarzuciłem, tworząc system, klasy postaci, regulujące cechy postaci czy jej rozwój, postawiłem na realizm i wybór gracza, zarówno na początku jak i w trakcie gry. Postać zatem to rozpisana na kartce postaci (dołączona na końcu lub w sieci) alternatywna osobowość Gracza, powinno używać się jej jedynie w trakcie gry, nie przenosząc zatargów z świata realnego do fikcyjnego i odwrotnie (co często jest trudne).
Kim jest Mistrz Gry?
Nazywa się go różnie: Misiu, Gabryś, ej chodź zobacz jednak mam karabin zapisany na karcie, Mistrzu, Panie, Chamie, Bydle i wiele innych. Jest on ostateczną wyrocznią (w grze) twórcą historii, zmysłami postaci graczy, spotykanymi postaciami i wszystkim innym. On tworzy historię, ma wpływ na wszystko co dzieje się w świecie gry, poza wyborami podejmowanymi przez graczy, mimo tej władzy, mało kto jest w stanie opanować graczy i stworzyć przynajmniej na poły realny świat i mało kto się na to decyduje, więc mistrzowie gry, praktycznie zawsze są towarem deficytowym, dodam! dobrzy mistrzowie, bo marnym nie trudno zostać.
Co to jest Fallen Galaxy?
Jest to świat RPG stworzony w mrocznej, smutnej, lekko horrorowo-thrillerowej konwencji science fiction. Jego główne cechy odróżniające od innych Space Opera to... A z resztą, przeczytacie, zobaczycie, najlepiej poznawać to z czasem, powoli odkrywać niesamowite tajemnice upadłej galaktyki, od skorumpowanej i dumnej Tarasii, aż po odległe rubieże kosmosu z których wiadomości nie otrzymano od ponad pięćdziesięciu lat, a wierzcie mi, gdyby mieli możliwość opowiedzieliby nam całkiem sporo. Przed Upadkiem w imperium mieszkało przeszło 12 trylionów istnień. Miliard światów, a każdy z nich to szansa na nową opowieść, na milion opowieści, o większości wolałbyś nie słyszeć, myślicie że tylko na planetach mieszkali ludzie? A giga stacje orbitalne? A okręty które przy zerwaniu łączności znalazły się same w odchłani? Na luksusowych okrętach klasy Traveller mogło podróżować nawet milion osób, a nie sto i nie tysiąc takich stacji i okrętów zaginęło. Imperium upadło, i nigdy się nie podniesie, nikt nigdy nie połączy już wszystkich światów... Raczej. Bo nigdy nic nie wiadomo...
Pokrótce wyjaśniono już skąd nazwa, kto kim jest, ale jak grać? I kim? Proponuję najpierw stworzyć postać, a dopiero potem poznawać mechanikę, którą uprościłem możliwie maksymalnie. Postać powinna odwzorowywać Ciebie graczu, bądź kogoś kim chciałbyś być, takie osoby jako początkujący powinieneś stworzyć. Pamiętaj! Pierwsza postać jest jak pierwszy raz, za kierownicą czy nad morzem... Hehe... W każdym razie o ważny wybór, osobiście proponuję granie jedną postacią, pielęgnacja jej, a po niedługim czasie zauważysz że ona to ty a ty to ona. Dobre odgrywanie postaci to podstawa w RPG, dobra zabawa to cel, ale odgrywanie to podstawa.
Zatem Zapraszam do tworzenia postaci, zaraz gdy tylko dogłębnie się nad nią zastanowisz, poświęć na to nawet dzień czy dwa, myśl, zapisuj pomysły, skonsultuj z mistrzem gry, może nawet przeprowadźcie mini sesję, abyś ty wczuł się w postać a mistrz gry opanował mechanikę i realia świata. A zatem teraz... Pora przygotować bohatera, który miał okazję żyć w najbardziej burzliwym okresie istnienia galaktyki, w takich momentach rodzą się legendy, upada stary porządek i budzi się nowe. |
|