Quba |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 24 Wrz 2005 |
Posty: 253 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
Finn napisał: | A możesz coś więcej napisać o tej Twojej mechanice? Jak działają umiejętności? Po co trzecia kostka? Jak rozwiązałeś sprawę zadawania obrażeń? |
To tajemnica, dlatego pracujemy na utajnionym podforum Moorholda, wróg czycha wszędzie
Dobra conieco mogę zdradzić
Test to nic innego niż suma poziomu Umiejętności, Cechy i wyniku na kości vs. PT. Wygląda sztampowo
Unmiejętności są podzielone na pakiety (4 uemijętności tworzą 1 pakiet). Do 4 poziomu testuje się Pakiet, wszystkie Umiejętności mają taki sam stopień. Powyżej 4 poziomu trzeba rozwijać każdą umiejętność oddzielnie (cośna wzór specjalizacji). Dzięki temu rozwiązaniu wszystko wygląda bardziej realistycznie, podstawy są wspólne dla wielu dziedzin. Cecha wacha się od -2 do +3.
Trzy kostki:
-Szczęścia (kolor Biały. Symbolizuje Dzień)
-Pech (kolor Czarny. Symbolizuje Noc/tytułowy Zmierzch )
-Równowaga (kolor Dowolny poaz wymienionymi wyżej).
Działanie kostek:
-Kostka Szczęścia zwiększa nam Sumę Cechy i Umiejętności
-Kostka Pecha zwiększa PT testu (lub działa na korzyść wroga)
-Kostka Równowagi daje wynik 0
Wybór Wyniku:
Bierze się pod uwagę kostkę, która ma najniższy wynik, jeśli 2, 3 kostki mają taki sam wynik i jest to zarazem najniższy wynik to przyjmujemy 0.
Dzięki temu najczęstszym wynikiem jest 0, im większa wartość tym mniejsza szansa na jej zaistnienie.
Przykład:
3S, 4P, 4R daje +3
1P, 1S, 3R daje 0
2P, 6S, 3R daje-2
4S, 2P, 1R daje 0
Obrażenia:
Bronie posiadają parametr Skuteczność, każdy punkt o jaki pobiliśmy wroga w teście przeciwstawnym zwiększa Skuteczność broni. Średni człowiek ma 7 punktów Życia. Kałasz ma Skuteczność 3, jak widać 2 słabe strzały z tej broni położą każdego. Przy obrażeniach ważna jest Umiejętność Odpornośc na ból (wywodzi sięz Pakietu Niezłomność). Każdy jej punkt zmniejsza modyfikator z ran. Każdy punkt rany daje moyfikator do testów.
Ogólnie walka jest bardzo taktyczna, nie można liczyć jak to ma miejsce w innych mechanikach na fart, raczje trzeba kombinować i nie rwać się do przodu . Akcje ala Sam Fisher ze Spliter Cell są dosyć wskazane
Dodam jeszcze, że mechanika posiada dosyć fajny system kreacji postaci. Zaczynamy od dzieciństwa i wybieramy krok po kroku co robiliśmy w danym czasie. Np. postać Ryogi Ksiądz, w przeszłości siedział w poprawczaku, odnalazł tam powołanie i wstąpił do seminarium duchownego, potem został egzorcystą. Dodatkowo wybiera się hobby, oraz na końcu zawód wykonywany obecnie. Każdy etap daje nam jakąś premię do Pakietów, oraz w pewnych sytuacjach bajerki (ale to już tajemnica). |
|