Craven |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 15 Sie 2005 |
Posty: 673 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
|
|
Magnes napisał: | Co was inspiruje do tworzenia systemów? Jakie filmy, muzyka, książki? |
No więc po kolei.
Muzyka
Inspiruje mnie do scen i całyc przygód. Czasem po prostu jakiś fajny kawałek chcę wykorzystać i buduję sobie do niego scenę, czasem więcej bo nawet przygodę. To zabawna historyjka, bo mimo, że techno nie słucham, to właśnie kiedyś słysząc zakręcony utwór "Vater Unser" wpadłem na równie zakręcony pomysł finałowej sceny przygody - robotów, które oddają cześć pewnej istocie, jak jakiemuś bóstwu. Potem jeszcze tylko trzeba było domyślić do tego fabułę, dobrać resztę muzyki (m.in. niepokojący i też ciut psychodeliczny OST z "Tetsuo").
Ale mógłbym jeszcze dłuuuuugo mówić, bo muzyka w RPG jest dla mnie szalenie ważna, prelegowałem o tym trzykrotnie, więc nie będę przynudzał znowu.
Książki
Książki (szczególnie SF) inspirują mnie przez pewne rozwiązania - typu filot u Orsona Scotta Carda. Uczą konstrukcji historii, nieczęsto coś mnie tak uderza, że od razu mam jakieś mrowie pomysłów. Taką funkcję mają raczej ilustracje - pamiętam, że kiedyś jedna ilustracja z MiMa przedstawiająca niezwykłego wierzchowca sprawiła, że opracowałem historię założenia nowej stolicy w głównym państwie w moim autorskim systemie fantasy. Pojawiło się nowe stworzenie, przyczyna bogactwa nowej stolicy, utrata na ważności starej przestała wynikać tylko z wielkiego pożaru.
Filmy
No i tu wychodzi prosta zasada - prosty przekaz audio-wizualny, często w efekciarskiej formie działa na wyobraźnię. Film inspiruje mnie na wiele sposobów. Fajne sceny, teksty, motywy, gadżety, których używają postaci - jest tego masa. Estetyka niektórych filmów (konsekwentne Equilibrium, czy jednolity ale charakterystyczny Aliens). Ogólnie kampanię w SCRPG używam do testowania różnych konwencji dla każdej przygody, przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości - i tak był już sensacja, SF-akcji, detektywistyczna przygoda, psychodeliczna (patrz wyżej), przygodowa, a planuję horror, wojenny i western. Wszystkie zapowiadają się na wyzwania. Nie byłbym sobą, gdybym nie powiedział przy okazji, że uznaję za swój sukces, że tak różne style gry pomieściłem w swojem systemie . |
|