autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Indiana Jones? Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Indiana Jones?
PostWysłany: 00:11, 30 12 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Pamiętacie przygody pewnego sympatycznego pana archeologa? Very Happy Jego nieodłączny pejcz, słynną czapkę i kilkudniowy zarost?

Przygody Indiego pewne są bliskie serce niejednemu z nas.

Z Solfarem myślimy (a nawet podjeliśmy już pewne kroki) w celu stworzenia gry lużno opartej na klimacie przygód Jonsa. Zapomniane lochy, dawne artefakty i niewyjaśnione do końca tejmnice - a w tle mgiełka faszystowskiego rezimu Wink. Wszystko to w postaci małej, przyjemnej gierki Very Happy

O i mały szkicek koncepcyjny: [link widoczny dla zalogowanych]

I tu mamy pare pytań do was, które ułatwią nam pracę nad grą.

Mechanika:
Jak wielki powinien być jej stopień skomplikowana? Jakie elementy powinna zaznaczać (może zamiast mechniki walki zrobić mechnikę pościgów i ucieczek?).

Konwencja:
Jaka powinna być konwencja gry? Z czym kojarzy się wam indiana?

Mg a Gracze:
Czy gra powinna oddawać pewną część narracji graczom? Czy mg zawłaszcza całość?
Dla przykładu jeden z naszych pomysłów to pozwolić graczom stworzyć swojego głównego wroga.

Czekamy na odpowiedzi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:46, 30 12 2007
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Mechaniczne skojarzenia to: Spirit of the Century (Fate3), Savage Worlds, 7th Sea (Roll&Keep -> Q10). Czyli łatwe i szybkie.

Pościgi, zaginione skarby, pułapki, oszustwa, stare mapy, proste lub niekonwencjonalne zagadki. Żadnych wymagających kombinowani i siedzenia w bibliotece. Wiedza przychodzi, gdy jest potrzebna. Ot tak. Przygoda ponad realizm. Ważne poczucie humoru (patrz: 7th Sea).

Oddać część narracji graczom. Sztywny MG to nie do tej koncepcji. Ale bez przesady, to nie oni mają sterować całością rozgrywki, a raczej swobodnie poruszać się w jej nurcie. Tak to widzę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:59, 30 12 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Popieram Zuhara założenia. Dodał bym, że konwencja mogła by się jeszcze opierać o Skarb Narodów. Bardzo podobna konwencja do Indiany, tylko środowisko miejskie.

Mogło by się pojawić coś dla graczy, aby mogli dodawać jakieś elementy za swoje skille. Coś na zasadzie, mam wiedzę o mitach, to teraz te imię kojarzy mi się z legendą o smokobójcy, a dzięki temu wiem, że następna wskazówka jest ukryta w smoku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:54, 31 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ja bym zrobił całkiem indiańskie:

  • bierzemy drużynę graczy i drużynę evil guysów którym przewodzi MG,
  • dodajemy licznik jak daleko obie drużyny są od skarbu/artefaktu/whatever,
  • dajemy poszczególnym postaciom "Punkty czasu antenowego" które na początku każdej sceny można wydać na aktywne włączenie się do niej,
  • ustawianie scen zostawiamy MG(wow, pierwsze indiaństwo w którym nie chcę wyrzucać MG Very Happy Exclamation ),
  • każdy test wpływa na licznik odległości od skarbu,
  • dla drużyny MG to gracze wspólnie ustawiają sceny,
  • OPCJA czasem zamiast MG vs Gracze, może być gracze vs gracze,
  • OPCJA dać graczom możliwość ustawiania scen dla swoich postaci, ale pozbawionych wpływu na wynik, a za to budujących klimat/kolor


Konwencja? Jak ją można określić? Archeologiczno-przygodowo-sensacyjna z nutą pulpu. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:53, 31 12 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Ciekawie to wygląda, zwłaszcza z propozycjami innych.

Ja do tego worka dodałbym jeszcze smaczek w postaci walk rodem z Mumii - tylko mniej efektownych - i elementów fantastycznych. Klątwy i walki (prędzej ucieczki) ze strażnikami skarbów, etc. Wszystko w humorystycznej atmosferze. Fajnie byłoby, kiedy obie konkurujące drużyny poszukiwaczy skarbów muszą nagle zacząć współpracować, na krawędzi zaufania, z takimi strażnikami.

Takie indie to mi pasuje bardzo! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:06, 31 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Co rozumiesz przez walki rodem z mumii? Jeśli chodzi ci o ich styl, to to już leży w wersji indiańskiej w gestii opisu, bo mechanika rozstrzygania konfliktu musiałaby być na tyle uniwersalna by obsłużyć wszelkie typy konfliktów - również tych bez przeciwnika(tu bym się musiał zagłębić w tłumaczenie conflict resolution, ale mi się nie chece).

A co do współpracy wrogich drużyn - wystarczy tak zasady spisać, żeby tego nie wykluczały i wolna wola jechać dalej. Ale to może też nie być tak kolorowe, bo z założenia gracze obu drużyn(pamiętaj, że MG to też gracz) mają sobie nawzajem wymyślać trudności.

Natomiast strażnicy skarbu - normalna rzecz, że się pojawić muszą. Ale jak mówię - nie koniecznie zmuszą drużyny do współpracy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:10, 31 12 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Cytat:
z założenia gracze obu drużyn(pamiętaj, że MG to też gracz) mają sobie nawzajem wymyślać trudności.

Z założenia tak. Ale! jeżeli dojdzie właśnie do takiej sytuacji, kiedy coś WIELKIEGO i ZŁEGO wyskoczy z grobowca i rzuci się na obie drużyny, to mogłoby dojść do takiej "współpracy" - to jest tylko kolejna sytuacja, w której muszą współpracować, aby przetrwać spotkanie ze strażnikiem, a z drugiej strony cały czas rzucać pod siebie belki, aby jako pierwszy dostać się do skarbu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:12, 31 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Podoba mi się koncepcja Smile
Chociaż nie robiłbym tego zbyt humorystycznego, żeby nie wyszło zbyt przerysowane - zostawcie tak jak było w Indianie Wink
Co do mechaniki IMO Q10 by się najbardziej nadała - spójrzcie np na 7th Sea.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:15, 31 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





arthas40 napisał:
Cytat:
z założenia gracze obu drużyn(pamiętaj, że MG to też gracz) mają sobie nawzajem wymyślać trudności.

Z założenia tak. Ale! jeżeli dojdzie właśnie do takiej sytuacji, kiedy coś WIELKIEGO i ZŁEGO wyskoczy z grobowca i rzuci się na obie drużyny, to mogłoby dojść do takiej "współpracy" - to jest tylko kolejna sytuacja, w której muszą współpracować, aby przetrwać spotkanie ze strażnikiem, a z drugiej strony cały czas rzucać pod siebie belki, aby jako pierwszy dostać się do skarbu.


Rozwiń ufabularniony przykład. Sucho mi się robi w gardle od tej abstrakcji...

@Omlet
Nie szerz defetyzmu, reakcyjności i dekadentyzmu mainstremowego. Wink Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szabel dnia 13:17, 31 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:15, 01 01 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Rozwiń ufabularniony przykład. Sucho mi się robi w gardle od tej abstrakcji...
Komu się tu sucho robi od abstrakcji... ;P

Według mnie super rozwiązaniem jest oddanie czasu antenowego bohaterom, kiedy mogliby oni bez testów podkreślać aspekty swoich postaci (ekspozycja), ewentualnie coś na wzór punktów fate. Mam też bardziej indiowe pomysły, ale sobie oszczędzę ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:09, 02 01 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Fabularyzowany może być jaśnie adminie? Wink Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:26, 02 01 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Oj, czuję że zaraz będzie afera Very Happy

A coś takiego jak dekadentyzm mainstreamowy nie ma prawa istnieć - jeśli już dekadentyzm fandomowy... przynajmniej tak mi się wydaje Very Happy

Myślę że losowana mechanika musi pozostać, ale np. stare dobre q10 daje bardzo dużo możliwości - przykładowo kostka za opis, ew system podobny do kości dramy z Siódmego Morza, ewentualnie pula bardziej Pustki + kostka za opis.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:14, 02 01 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





MAŁO, MY CHCIEĆ CURRY. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:15, 02 01 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Szabel - mistrz offtopa ;D
Możesz wyjaśnić o co Ci chodziło? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:37, 02 01 2008
Amoen
zerkający na systemy

 
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Szabel napisał:
MAŁO, MY CHCIEĆ CURRY. Wink

Ja zaproponuje coś odgrzewanego Wink
Prowadziłem raz coś na kształt Indiany na InSpectres. Działo dobrze, ten system świetnie oddaje moją wizje Indiany w RPG.
W szczególności mam tu na myśli otwartą część dochodzeniową tworzącą ciekawe tło pod późniejsze sceny, duże pole do popisu dla graczy przy opisywaniu scen, oraz możliwość wprowadzenia ciekawych konsekwencji porażki przez MG.
Tradycyjny model rozgrywki byłby znacznie bardziej liniowy i wymagałby sporego prepa od MG. W tym wypadku też niewiedzę sensu odkrywania koła na nowo skoro jest SotC Razz
Choć tutaj zapewne pokazuje się moje lenistwo Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amoen dnia 12:39, 02 01 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Indiana Jones?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin