autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> [Ideologie] zarys
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
[Ideologie] zarys
PostWysłany: 18:13, 09 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Przeglądając wiki w poszukiwaniu definicji różnych ruchów ideologicznych wpadłem na pewien pomysł na grę. Gracze wcielają się w wyznawców jakiegoś ruchu ideologicznego. Mistrz Gry wprowadza im pojedyncze sceny jak we Władcach Losu, które rozgrywają.

Współczynniki to mniej więcej coś takiego:
    1. Komunizm
    2. Demokracja
    3. Anarchia


Druga lista to lista metod, jakimi postać próbuje szerzyć ideologię:
    1. dialog
    2. siła
    3. terror


Wybieramy sobie po jednym z każdej kategorii. Mają wartości liczbowe. Po rozegranej scenie Gracze w głosowaniu decydują kto dostaje punkt w której części, w zależności od tego jak postąpił.

Taki narratywistyczny dziwoląg. Raczej na zasadzie gry towarzyskiej.



Co sądzicie o samym pomyśle? Grywalny?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: [Ideologie] zarys
PostWysłany: 08:22, 10 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





beacon napisał:
Co sądzicie o samym pomyśle? Grywalny?


Moim zdaniem nie. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:45, 10 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Prawdę powiedziawszy miałem podobne zdanie przed publikacją, ale może ktoś zaproponuje coś w ten deseń, żeby zrobić z tego jakąś fanową gierkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:22, 10 09 2006
Hobibit
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Szczerze. Ja bym nie zagrał nawet po pijaku... a po pijaku robie różne rzeczy których normalnie bym nie robił.

Dlaczego... zbyt poważny temat, zbyt związany z rzeczywistością i trzeba za bardzo kapucyn wytężać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:04, 10 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





To taki eksperyment z grą 100% narratywistyczną. Jak widać - beznadziejny ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:42, 11 09 2006
Hobibit
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Nie ma beznadziejnych pomysłów, tylko czasem krytycy %^$&^ wiedzą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:15, 11 09 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Cytat:
Wybieramy sobie po jednym z każdej kategorii. Mają wartości liczbowe. Po rozegranej scenie Gracze w głosowaniu decydują kto dostaje punkt w której części, w zależności od tego jak postąpił.


Gdzieś widziałem podobny pomysł. Bodajrze w erze zmierzchu rynku planszuwek w Polsce. Był bardzo grywalny (ale jak widać za mało).

Brzmi ciekawie. Jakie są zasady odnoszenia zwycięstwa?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:19, 11 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Tu nie ma w zasadzie zwycięstwa. Raczej chodzi o podejmowanie problematycznych wyborów. Zwycięzcy to są w planszówkach albo w RPG dla gamistów ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:14, 11 09 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Cytat:
Tu nie ma w zasadzie zwycięstwa. Raczej chodzi o podejmowanie problematycznych wyborów. Zwycięzcy to są w planszówkach albo w RPG dla gamistów ;p


Wytęże do maksimum swoją dobrą wolę i zadam pytanie w inny sposób: co jest celem gry? Po co są podejmowane owe problemtyczne wybory?

Aby zdobyć EXP i rozwinąć postać?
Aby przejąć kontrolę nad planszą i zostać ogłoszony zwycięscą?
Aby nawrócić postacie innych graczy na swój ustrój?

Bo niestety, nawet w RPG dla narratywistów (napewno nie masz na myśli narracjonistów?) przewidziane są jakieś zasady premiowania skutecznej realizacji założeń gry (czyli w skrócie zwycięstwa).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:30, 11 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Wytęże do maksimum swoją dobrą wolę i zadam pytanie w inny sposób: co jest celem gry? Po co są podejmowane owe problemtyczne wybory?


Chciałbym jakoś premiować trzymanie się własnej ideologii. Jednak trzeba dodać coś na zasadzie życiowej odporności, czyli przykładowo:

Wysadziłeś sobie brata (makabryczne, sory) podczas zamachu, tracisz jeden punkcik. Jak zejdziesz do zera to stajesz się katatonikiem i nie jesteś zdolny do zabawy. Zatem dotrzymanie celu, czyli trzymania się własnego zdania, może okazać się cholernie trudne.

Cytat:
Aby nawrócić postacie innych graczy na swój ustrój?

Możesz z nimi gadać, perswadować. Testy opierasz na dialogu. Spora wygrana w teście przyda przeciwnikowi jeden punkcik w cesze Twojego ustroju.

Cytat:
Aby przejąć kontrolę nad planszą i zostać ogłoszony zwycięscą?

O co Ci chodzi? Jaka plansza? Jaki zwycięzca? To RPG, tu takich nie ma. Weź mi tu nie skracaj, bo mnie to mierzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:07, 12 09 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Cytat:
O co Ci chodzi? Jaka plansza? Jaki zwycięzca?


Przykład. Wizualizacja. Dla ułatwienia zrozumienia myśli zawartej w tekście. Powszechnie używana metoda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:06, 12 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





To się mówi - skrypt przykładowej sesji. Się zrobi. Ale nie dzisiaj ;p

Poczekajcie na kolejną odsłonę tego wymyślonego w pięć minut cuda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:48, 15 09 2006
Misz
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Nietypowe RPG... coś spokrewnionego z moim pomysłem jeśli chodzi o walkę ideologii Razz Ale jedną widze przeszkodę; mianowicie gracz pownien się wcielać w wyznawcę innej ideologii, inaczej Playing nie będzie Role. Ja chciałem to osiągnąć humorem.. trudno bedzie napisać grę w której np. J.Korwin Mikke bedzie mógł nawracać na komunizm, dobrze się przy tym bawiąc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[Ideologie] zarys
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin