autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Heartbreaker - jak się za to zabrać? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 15:25, 20 10 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





cactusse napisał:
Interesuje mnie aktualny stabilny build w jednym kawałku, najlepiej w postaci krótkiego i przyjaznego dla oka pdfa (zacznę planować masowe morderstwo, jeśli jeszcze raz ktoś odeśle mnie do chaotycznego forum z masą nieaktualnego stuffu).


Gdybym miał mechanikę, to chętnie bym taki wyciąg z systemu spreparował. Problem jest taki, że nie za bardzo mam pomysł na to, jak zabrać się za mechanikę i jak osiągnąć przy jej użyciu zamierzone efekty (możecie to uznać za brain damage, ale nie mogę się przemóc, żeby zrobić tę mechanikę jak należy).

Odnośnie nawiasu: ja nie odsyłam do forum, bo nawet forum tej gry nie planowałem. Początkowo to miał być temat czysto teoretyczny, ale jeśli już mogłem jakoś sam się zmotywować do pisania i ktoś chciał usłyszeć jak się sprawy mają, to tak wyszło Wink.

cactusse napisał:
Na drugim miejscu interesuje mnie religia, interakcja świata "duchowego" z "materialnym", jak to mechanika widzi, i co mogę z tym zrobić.


To już teraz mogę zapowiedzieć, że interakcja bogów z panteonów ze zwykłymi, szarymi ludźmi będzie raczej znikoma. Chyba, że chodzi między innymi o pakty, jakie z bogami zostały zawarte lata temu Wink. No i chciałbym dać też opcję gry wybrańcami poszczególnych bóstw, ale to raczej "jeśli wyjdzie to dobrze, jak nie to trudno".

Ale świat duchowy w oderwaniu od religii (no dobra, nie w oderwaniu od tych animistycznych Wink ) istnieje. Narazie najwięcej z duchami mają do czynienia elfiaki (zwykle na zasadach współpracy), Ludy Północy (raczej służba, często prośby, rzadko stawianie warunków jak równy z równym) i Nieśmiertelni (kasta rządząca jednym z państw, kapłani-nekromanci, oni raczej z duchami rozmawiają i zmuszają do spełniania swej woli).

cactusse napisał:
Na trzecim miejscu interesuje mnie lista "domyślnych" przygód/kampanii, które najlepiej pokażą co autor miał na myśli.


Ale taki spis w formie pomysłów na przygody, czy raczej coś w stylu SWEXowych One Sheets?

Nimsarn napisał:
Behir pytając o drużyny jednorodne miałem namyśli - czy planujesz jakieś mechaniczne sztuczki, dzięki którym graczom opłacać się będzie tworzyć takie. Coś ala podsunięta przez zemnie efia telepatia, albo człowieczy szał. Słowem to coś, co działa tylko w grupie.
To by już było COŚ


Do tej pory nie planowałem, ale uważam, że to pomysł z potencjałem. Kiedy wreszcie uda mi się zrobić mechanikę, to napewno skorzystam.

[quote-"Nimsarn"]Chodziło mi o potencjalne konflikty - pożywka dla scenariuszy[/quote]

Kiedy zamknę listę państw, z pewnością poustawiam między nimi takie zależności, by dało się z tego wycisnąć coś ciekawego. Przynajmniej w mojej opinii Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:31, 20 10 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Behir napisał:
Gdybym miał mechanikę, to chętnie bym taki wyciąg z systemu spreparował. Problem jest taki, że nie za bardzo mam pomysł na to, jak zabrać się za mechanikę i jak osiągnąć przy jej użyciu zamierzone efekty (możecie to uznać za brain damage, ale nie mogę się przemóc, żeby zrobić tę mechanikę jak należy).


Zrób szybki prototyp, z wykorzystanie jakiejś prostej acz gotowej mechaniki np. Fudge, Risus, Pool lub Perfekt20. Już sama lista charakterystycznych światowych zdolności może pokazać na czym skupia się gra.
Dużo bojowych sztuk - pranie po pyskach, dużo gadanych umiejętności - pseudopolityka, dużo magicznych trików - err... coś innego Wink .
Szczególnie polecam do takiej zabawy Fudge'a, podręcznik zachęca do kombinowania charakterystycznej mechaniki bez konieczności włażenia w ciężkie matematyczne szczegóły.

Cytat:
Odnośnie nawiasu: ja nie odsyłam do forum, bo nawet forum tej gry nie planowałem. Początkowo to miał być temat czysto teoretyczny, ale jeśli już mogłem jakoś sam się zmotywować do pisania i ktoś chciał usłyszeć jak się sprawy mają, to tak wyszło Wink.


Nawias to szpila w takiego jednego, co aktualnie dusi projekt kojarzący się z częstymi wskrzeszeniami Wink.

Cytat:
Ale świat duchowy w oderwaniu od religii (no dobra, nie w oderwaniu od tych animistycznych Wink ) istnieje. Narazie najwięcej z duchami mają do czynienia elfiaki (zwykle na zasadach współpracy), Ludy Północy (raczej służba, często prośby, rzadko stawianie warunków jak równy z równym) i Nieśmiertelni (kasta rządząca jednym z państw, kapłani-nekromanci, oni raczej z duchami rozmawiają i zmuszają do spełniania swej woli).


Well, zawsze to jakiś początek Wink

Cytat:
Ale taki spis w formie pomysłów na przygody, czy raczej coś w stylu SWEXowych One Sheets?


Niestety nie mam pojęcia jak wygląda SWEXowa propozycja, ale brzmi ciekawie, więc postaram się dokształcić. Ogólnie, sama prezentacja świata nie zawsze wyjaśnia co robić na sesji, dlatego fajne by były propozycje kampanii, które najlepiej pokażą "magię" świata. Nimsarn chyba coś takiego uprawiał na ścieżkowym blogu (tylko trochę się rozpędził, albo ja mam czcionkę za dużą).

Ciekawe czy podobne propozycje są w demie Arch Inverted Wink

Nimsarn napisał:
chodzi ci cactussse o drużynę z D&D?

Niezbyt. Raczej taka niesympatyczna rządowa jednostka, pełna "czarnych owiec" i miśków chowających się przed pościgowymi nieprzyjemnościami. Z dostępem do zaawansowanej magii, wściekle okrojonym budżetem, i niewielką ilością uprawnień w stosunku do innych bardziej prestiżowych służb. Gdzie wymiana postaci co misję jest częstym i naturalnym zjawiskiem (takie troupe-style).
Męczę się z tym pomysłem od dawna, ale jestem twardy i nie dam się Wink .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 08:49, 21 10 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:46, 21 10 2008
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Cytat:
Gdybym miał mechanikę, to chętnie bym taki wyciąg z systemu spreparował.
[...]
Cactusse ma tutaj racje, jeśli nie to patrz punkt pierwszy Very Happy

Cytat:
Nimsarn chyba coś takiego uprawiał na ścieżkowym blogu (tylko trochę się rozpędził, albo ja mam czcionkę za dużą).

Ktoś to czytał Shocked Cactusse lejesz miód na moje zakurzone komórki.
Faktycznie minie poniosło. Może odkurzę bloga Very Happy

Ale Behir to jest dobry pomysł - zastanów się nad SOSami (takim skrótowymi scenariuszami) nam to pomoże zrozumieć/poczuć twoją grę a ty zdobędziesz kopalnię pomysłów.

Cytat:
Niezbyt. Raczej taka niesympatyczna rządowa jednostka, pełna "czarnych owiec" i miśków chowających się przed pościgowymi nieprzyjemnościami. Z dostępem do zaawansowanej magii, wściekle okrojonym budżetem, i niewielką ilością uprawnień w stosunku do innych bardziej prestiżowych służb. Gdzie wymiana postaci co misję jest częstym i naturalnym zjawiskiem (takie troupe-style).

Cactusse polonizujesz SR? Robisz zamach na nową edycję Złego? Czy to własny projekt?
- Brzmi ciekawie takie nasze wurst since-fantasy Grom forever!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nimsarn dnia 06:47, 21 10 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:21, 21 10 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Nimsarn napisał:
Cactusse polonizujesz SR? Robisz zamach na nową edycję Złego? Czy to własny projekt?
- Brzmi ciekawie takie nasze wurst since-fantasy Grom forever!!


To mój własny, prywatny, ulubiony aczkolwiek często odkładany projekt.
Z założenia ma być "pure" fantasy (bo tak), mroczny i nieuprzejmy klimat (ale z masą pozytywnych nutek), mroczny i okrutny świat (które to cechy gracze wykorzystują głównie na własną korzyść), oraz symulacjonistyczno-gamistyczna wersja Fudge'a (yeah!) Wink . Ciężkie dla mnie do zrobienia, ale powoli znajduje odpowiednie rozwiązania.

(Pewnie mnie Behir z wątku wykopie za OT Wink ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:50, 21 10 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





cactusse napisał:
Zrób szybki prototyp, z wykorzystanie jakiejś prostej acz gotowej mechaniki np. Fudge, Risus, Pool lub Perfekt20. Już sama lista charakterystycznych światowych zdolności może pokazać na czym skupia się gra.


Przez Fudge'a mi się nie chce przebijać (ale FATE jest pochodnym Fudge, a przez niego się przebiłem Wink ), Risus jest tak prosty, że aż za prosty (no dobra, wyszedł na tym Wilkołak, Mag i Wampir, ale to niczego nie zmienia Razz), Zapomniałem już jak wyglądało The Pool... A Perfect20 wydaje mi się idealne do sklecenia prototypu. Jest a)wystarczająco proste, żeby konwersja na moją mechanikę nie była bolesna, b)wystarczająco złożona, by nadawała się na mechę do heartbreakera, c)jest pochodną d20, czyli mechaniki dedeków, z których generalnie heartbreakery się rodzą Wink.

Muszę tylko dopisać moduł zaklęć (chyba, że jakiś już jest, tylko ja o tym nie wiem) i w ramach prezentacji świata dać archetypy (przynajmniej kilka z nich, te, które moim zdaniem są najciekawsze).

cactusse napisał:
Dużo bojowych sztuk - pranie po pyskach, dużo gadanych umiejętności - pseudopolityka, dużo magicznych trików - err... coś innego .


Chciałbym, żeby moja gra zawierała wszystkie te elementy, ale ciii.

Nimsarn napisał:
Ktoś to czytał Cactusse lejesz miód na moje zakurzone komórki.
Faktycznie minie poniosło. Może odkurzę bloga

Ale Behir to jest dobry pomysł - zastanów się nad SOSami (takim skrótowymi scenariuszami) nam to pomoże zrozumieć/poczuć twoją grę a ty zdobędziesz kopalnię pomysłów.


Ja też to przez jakiś czas czytałem. Potem niestety przestałem śledzić bloga, pewnie teraz znowu do niego wrócę. Ile przykładowych SOS/One Sheetów/Pomysłów na przygody powinno się waszym zdaniem znaleźć w tym pdfie?

cactusse napisał:
(Pewnie mnie Behir z wątku wykopie za OT ).


Mam wyrzucać jedną z dwóch osób (oprócz mnie) udzielających się w tym temacie? Za opowiadanie o swoim projekcie? Aż takim zepsutym bachorem nie jestem Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:15, 21 10 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Behir napisał:
Przez Fudge'a mi się nie chce przebijać (ale FATE jest pochodnym Fudge, a przez niego się przebiłem Wink )


Err, podstawy i część bardziej zaawansowanej mechaniki Fudge'a mieszczą się w elegancki sposób na dwóch tradycyjnych stronach (patrz "Fudge in a Nutshell"). Nawet Risus tak nie potrafi Wink .

Cytat:
Muszę tylko dopisać moduł zaklęć (chyba, że jakiś już jest, tylko ja o tym nie wiem) i w ramach prezentacji świata dać archetypy (przynajmniej kilka z nich, te, które moim zdaniem są najciekawsze).


Wojownik, mag i fajerbol ? Wink

Cytat:
Ja też to przez jakiś czas czytałem. Potem niestety przestałem śledzić bloga, pewnie teraz znowu do niego wrócę. Ile przykładowych SOS/One Sheetów/Pomysłów na przygody powinno się waszym zdaniem znaleźć w tym pdfie?


Mi na oko wystarczą trzy-cztery. W każdym razie mniej niż strona Wink .

Cytat:
Mam wyrzucać jedną z dwóch osób (oprócz mnie) udzielających się w tym temacie? Za opowiadanie o swoim projekcie? Aż takim zepsutym bachorem nie jestem Wink.


No tak, Beaconowej policji nie ma to myszy harcują Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:33, 22 10 2008
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Cytat:
Ja też to przez jakiś czas czytałem. Potem niestety przestałem śledzić bloga, pewnie teraz znowu do niego wrócę. Ile przykładowych SOS/One Sheetów/Pomysłów na przygody powinno się waszym zdaniem znaleźć w tym pdfie?

Chłopaki, bo się popłaczę Very Happy
Pomysłów/SOSów i One-cośtam widziałbym 3 - 5 Cool
Więcej nie ma sensu, a liczb parzystych nie lubię Very Happy

Cytat:
To mój własny, prywatny, ulubiony aczkolwiek często odkładany projekt.
Z założenia ma być "pure" fantasy (bo tak), mroczny i nieuprzejmy klimat (ale z masą pozytywnych nutek), mroczny i okrutny świat (które to cechy gracze wykorzystują głównie na własną korzyść), oraz symulacjonistyczno-gamistyczna wersja Fudge'a (yeah!) . Ciężkie dla mnie do zrobienia, ale powoli znajduje odpowiednie rozwiązania.

Cactusse brzmi ciekawie - powinieneś pracować w reklamie - powodzenia Wink

No dobra Behir a co w tym demie prócz archetypów i prawie przygód planujesz? Opis ogólny świata? Ja bym wolał grywalny opis jednej lokacji - jeśli by był dobry to z tych przygód bym zrezygnował. Od tak jedno miasteczko z całym wachlarzem interesów i interesików: śmietanka towarzyska, karczmy, lochy, itp. - słowem arena graczy. To tak myślę dałoby poczuć klimat twego dzieła.

Soory za OT, ale nie wiecie, czemu wcina w mych postach odstępy przy pogrubianiu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nimsarn dnia 06:36, 22 10 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:45, 22 10 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Nimsarn napisał:
No dobra Behir a co w tym demie prócz archetypów i prawie przygód planujesz? Opis ogólny świata? Ja bym wolał grywalny opis jednej lokacji - jeśli by był dobry to z tych przygód bym zrezygnował. Od tak jedno miasteczko z całym wachlarzem interesów i interesików: śmietanka towarzyska, karczmy, lochy, itp. - słowem arena graczy. To tak myślę dałoby poczuć klimat twego dzieła.


W demie oprócz archetypów i przygód chcę jeszcze pokrótce opisać rasy (prawdopodobnie wybór zwiększy się do czterech: ludzi (liczba nacji jeszcze niesprecyzowana), krasnoludów, elfów (dwa rodzaje) i czegoś smokopodobnego, co jeszcze nie ma nazwy Wink ). Jeśli chodzi o geografię, to prawdopodobnie zamieszczę ogólny opis paru państw i mapkę opisywanego fragmentu świata (jak byłoby fajnie, gdybym umiał robić ładne mapy Razz ) i mogę ewentualnie kilka przykładowych miasteczek (bo na stolice porywał się narazie nie będę) spreparować. Chciałbym też ogólnie pokazać magię w mojej grze (jak się dzieli).

Edit: W demie chciałbym też umieścić przynajmniej podstawy religii wszystkich opisanych nacji/ras/whatever.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Behir dnia 20:49, 22 10 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:36, 23 10 2008
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Ambicja, to ponoć nie wada Very Happy

Behir spasuj - jedna lokacja i przykładowe postacie (mogą być ikoniczne) - na początek wystarczy Very Happy
Oczywiście jak byś mógł dać od razu cały podręcznik, zdobyłbyś przychylność mas Rolling Eyes
Ale, po co?
Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:36, 23 10 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Całego podręcznika na pewno od razu nie zrobię. Do tego potrzebowałbym własnej mechaniki i nie powstałoby to tak szybko, jakbym tego oczekiwał. Pewnie dzisiaj przed japońskim zrobię szablon informacji o rasach (tzn. kolejność podawania informacji), który potem sobie będę wypełniał. Potem przygotuję Archetypy, następne w kolejności są religie, dopiero potem geografia, one sheety i ewentualnie przykładowi enpece.

A kiedy wszystko napiszę, dopiero zacznę myśleć nad składem, rozglądać się za ewentualnymi ilustratorami itd.

Muszę sobie dobrze rozplanować pracę Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:10, 24 10 2008
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





No tak rozmach zawsze był moją piętą Achillesa - na architekta się nie nadaję Confused

Plan masz wspaniały Rolling Eyes , życzę powodzenia Cool
Tylko nie zapomni Behir rzucić nam jakiegoś ochłapu do obgadania Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:33, 09 11 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Dobra, materiały do dema powoli się zbierają.

Jeśli chodzi o archetypy, to robiąc listę do dema, trochę przecholowałem. Wyszło mi circa 30. Myślę, że skrócę to do jakichś pięciu związanych z konkretnymi nacjami i około siedmiu ogólnych (takich typowo generic fantasy).

Nie mogę się zdecydować na konkretny format opisu raz. Podzielić to jakoś sensownie na paragrafy (wygląd, zachowanie, kultura, język, tereny, religia), czy pisać jak leci? A może ma ktoś lepsze pomysły Wink.

Jak już pisałem na PW z cactussem, w Perfect20 jest pewna niedoskonałość. Otóż, jeśli interpretujemy dosłownie to, co jest tam napisane, wychodziłoby na to, że umiejętność specialty jest słabsza niż known. Jeśli ktoś chce, to mogę wkleić pomysły cactusse'a i moje.

Poza tym, chyba typowo heartbreakerowo, po prostu przerobię Perfect20 pod moje widzimisię, nawet pod demo. Jakoś nie lubię poziomów Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:54, 09 11 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Nie czaj się pokaż pomysły drogi behirze. W moim mniemaniu spore to demo robisz, jeśli chcesz wrzucić tam tyle arch to może dorzuć jeszcze system tworzenia postaci?
I właściwie coś co mnie umknęło jaka jest grupa docelowa tego projektu?Chcesz to publikować poza forum czy robisz to dla siebie?
EDIT Chętnie zobacze wynik twojej pracy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kruk dnia 14:56, 09 11 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:38, 10 11 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Całość zaczęła się od tego niepozornego fragmentu:

Podręcznik do Perfect20 napisał:
Known Skill: Rank bonus is equal to the level of the
character, or +1, whichever is greater.
Specialty Skill: Rank bonus is equal to half the level of
the character, or +3, whichever is greater.


No i stwierdziłem, że coś tu jest nie tak. Wychodziłoby na to, że od pewnego momentu lepiej mieć Known (właściwie od czwartego poziomu Wink ), niż Specialty.

Cactusse spróbował zinterpretować ten fragment na własną rękę, biorąc pod uwagę różne możliwości, włącznie z pomyłką autora.

cactusse napisał:
1. Specialty Skill odnosi się do "specjalnych", trudnych i potężnych umiejętności (takich jak magia), gdzie chcemy mieć wolniejszy wzrost niż dla standardowych skilli (coś jak zdolności klasowe w D&D). Co prawda przeczy temu trochę możliwość konwertowania Known Skill do Specialty Skill ...

2. Specialty Skill jest głównie speedbumpem na drodze do Focus Skill i trików jakie dają Focus Feats.

3. Autor się pomylił lub kiepsko to wyjaśnił, i ranga skilli wygląda tak :
Kod:

Unknown Skill    +0   +0
Known Skill      +1   Level
Specialty Skill  +3   Level+1
Focus Skill      +6   Level+3

4. Podczas testowania Specialty Skill używa się obu bonusów (czyli ranga = Level + Level * 1/2).


Na to zaproponowałem tylko jeden mój pomysł na załatanie tego błędu, wzięty z czwartej edycji dedeków: Known daje 1/2 poziomu jako bonus, Specialty dodaje do tego 3, a Focus kolejne 3.

Natomiast cactusse policzył trochę więcej niż ja, poczynił kilka założeń i wymyślił coś takiego:

cactusse napisał:

A). 1 poziom zyskuje się na sesje.

B). 10 sesji to dla mnie długa kampania, i chciałbym mieć wtedy przynajmniej kompetentną postać.

C). Poziomy Trudności w P20 wyglądają mniej więcej tak :
10 Łatwy
15 Standard
20 Zaawansowany
25 Bardzo Trudny
30 Legendarny

D). Dla mnie postać kompetentna odwala test Zaawansowany w ~75% przypadków.

E). "Archetypy" bohaterów to :
Standardowy gość - Known Skill i Atrybut na +1
Zaawansowany gość - Specialty Skill i Atrybut na +3
Maniak - Focus Skill i Atrybut na +5

E). Przy metodzie :
Known Skill (Rank = Level)
Specialty Skill (Rank = 2 * Level)
Focus Skill (Rank = 2 * Level + 3)

Standardowy gość staje się kompetentny przy 14-15 poziomie.
Zaawansowany gość staje się kompetentny przy 6-7 poziomie.
Maniak staje się kompetentny przy 4-5 poziomie.

F). Przy metodzie :
Known Skill (Rank = Level)
Specialty Skill (Rank = 1 1/2 * Level)
Focus Skill (Rank = 1 1/2 * Level + 3)

Standardowy gość staje się kompetentny przy 14-15 poziomie.
Zaawansowany gość staje się kompetentny przy 8-9 poziomie.
Maniak staje się kompetentny przy 5-6 poziomie.

G). Wobec powyższego :
- Wersja ze Specialty na 1 1/2 * Level nie wydaje mi się przegięta, i pasuje spokojnie do spokojnych, długich kampanii.
- Wersja ze Specialty na 2 * Level wydaje mi delikatnie przegięta, ale pasuje do szybkich kampanii dla średnio zajętych miśków.

H). Autor opisał też limity dla umiejętności. W Wersji 1 1/2 zaczynają one doskwierać dopiero po 15 poziomie, przy wersji 2x zaczynają kopać już w okolicach 12-13 poziomu.


No i to by było na tyle, jeśli chodzi o umiejki.

Kruk napisał:
W moim mniemaniu spore to demo robisz, jeśli chcesz wrzucić tam tyle arch to może dorzuć jeszcze system tworzenia postaci?


Zastanawiam się jak najbardziej skrócić listę archetypów, a mimo wszystko uwzględnić przynajmniej kilka charakterystycznych. Prawdopodobnie rozpiszę tylko kilka charakterystycznych i kilka genericowych, jak już mówiłem. Ewentualnie w tych genericowych adnotacje o "szczegółowych" przedstawicielach konkretnych nacji (bo magowie elfów, smoczy magowie Verdii i na przykład wojenni magowie Byrtramu się różnią Wink ). Muszę jak najbardziej to wszystko poskracać, żeby zmieścić się na jak najmniejszej ilości stron Wink. A system tworzenia postaci jest w Perfect20. Chociaż skoro chcę mocno grzebać w tej mechanice (wywalić poziomy na ten przykład), to zrobię własne tworzenie postaci.

Cytat:
I właściwie coś co mnie umknęło jaka jest grupa docelowa tego projektu?


Szczerze? Głównie moja grupa erpegowa plus ludzie, którzy lubią heartbreakery Wink. Chociaż jak różnym ludziom opowiadałem o świecie, magii, zdarzyło mi się nawet mówić o tańcach ludowych elfów Wink, to im się podobało^^.

Cytat:
Chcesz to publikować poza forum czy robisz to dla siebie?


Przyznam się, że potajemnie w XHTMLu mam już od paru miesięcu napisaną stronkę, na której będą moje grafomańskie wypociny, związane z erpegami. Jak skończę demo, to razem ze stroną umieszczę je w internecie Wink.

Cytat:
Chętnie zobacze wynik twojej pracy.


Fajnie Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Behir dnia 10:38, 10 11 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:34, 12 11 2008
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Odnośnie ilości archetypów
Proponuję pięć typowych (wojownik, łowca, złodziej, bard i Mag) z typowymi (patrz najliczniejszymi) rasami/nacjami. A pod każdą dodaj krótkie warianty dla innych ras/nacji - coś ala opis klas w D&D.

No i smaczki w stylu
Cytat:
smoczy magowie Verdii
zostaw do podręcznika jako ozdobniki w opisie świata Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Heartbreaker - jak się za to zabrać?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin