Behir |
pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 14 Cze 2006 |
Posty: 202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Całość zaczęła się od tego niepozornego fragmentu:
Podręcznik do Perfect20 napisał: | Known Skill: Rank bonus is equal to the level of the
character, or +1, whichever is greater.
Specialty Skill: Rank bonus is equal to half the level of
the character, or +3, whichever is greater. |
No i stwierdziłem, że coś tu jest nie tak. Wychodziłoby na to, że od pewnego momentu lepiej mieć Known (właściwie od czwartego poziomu ), niż Specialty.
Cactusse spróbował zinterpretować ten fragment na własną rękę, biorąc pod uwagę różne możliwości, włącznie z pomyłką autora.
cactusse napisał: | 1. Specialty Skill odnosi się do "specjalnych", trudnych i potężnych umiejętności (takich jak magia), gdzie chcemy mieć wolniejszy wzrost niż dla standardowych skilli (coś jak zdolności klasowe w D&D). Co prawda przeczy temu trochę możliwość konwertowania Known Skill do Specialty Skill ...
2. Specialty Skill jest głównie speedbumpem na drodze do Focus Skill i trików jakie dają Focus Feats.
3. Autor się pomylił lub kiepsko to wyjaśnił, i ranga skilli wygląda tak : Kod: |
Unknown Skill +0 +0
Known Skill +1 Level
Specialty Skill +3 Level+1
Focus Skill +6 Level+3
|
4. Podczas testowania Specialty Skill używa się obu bonusów (czyli ranga = Level + Level * 1/2). |
Na to zaproponowałem tylko jeden mój pomysł na załatanie tego błędu, wzięty z czwartej edycji dedeków: Known daje 1/2 poziomu jako bonus, Specialty dodaje do tego 3, a Focus kolejne 3.
Natomiast cactusse policzył trochę więcej niż ja, poczynił kilka założeń i wymyślił coś takiego:
cactusse napisał: |
A). 1 poziom zyskuje się na sesje.
B). 10 sesji to dla mnie długa kampania, i chciałbym mieć wtedy przynajmniej kompetentną postać.
C). Poziomy Trudności w P20 wyglądają mniej więcej tak :
10 Łatwy
15 Standard
20 Zaawansowany
25 Bardzo Trudny
30 Legendarny
D). Dla mnie postać kompetentna odwala test Zaawansowany w ~75% przypadków.
E). "Archetypy" bohaterów to :
Standardowy gość - Known Skill i Atrybut na +1
Zaawansowany gość - Specialty Skill i Atrybut na +3
Maniak - Focus Skill i Atrybut na +5
E). Przy metodzie :
Known Skill (Rank = Level)
Specialty Skill (Rank = 2 * Level)
Focus Skill (Rank = 2 * Level + 3)
Standardowy gość staje się kompetentny przy 14-15 poziomie.
Zaawansowany gość staje się kompetentny przy 6-7 poziomie.
Maniak staje się kompetentny przy 4-5 poziomie.
F). Przy metodzie :
Known Skill (Rank = Level)
Specialty Skill (Rank = 1 1/2 * Level)
Focus Skill (Rank = 1 1/2 * Level + 3)
Standardowy gość staje się kompetentny przy 14-15 poziomie.
Zaawansowany gość staje się kompetentny przy 8-9 poziomie.
Maniak staje się kompetentny przy 5-6 poziomie.
G). Wobec powyższego :
- Wersja ze Specialty na 1 1/2 * Level nie wydaje mi się przegięta, i pasuje spokojnie do spokojnych, długich kampanii.
- Wersja ze Specialty na 2 * Level wydaje mi delikatnie przegięta, ale pasuje do szybkich kampanii dla średnio zajętych miśków.
H). Autor opisał też limity dla umiejętności. W Wersji 1 1/2 zaczynają one doskwierać dopiero po 15 poziomie, przy wersji 2x zaczynają kopać już w okolicach 12-13 poziomu.
|
No i to by było na tyle, jeśli chodzi o umiejki.
Kruk napisał: | W moim mniemaniu spore to demo robisz, jeśli chcesz wrzucić tam tyle arch to może dorzuć jeszcze system tworzenia postaci? |
Zastanawiam się jak najbardziej skrócić listę archetypów, a mimo wszystko uwzględnić przynajmniej kilka charakterystycznych. Prawdopodobnie rozpiszę tylko kilka charakterystycznych i kilka genericowych, jak już mówiłem. Ewentualnie w tych genericowych adnotacje o "szczegółowych" przedstawicielach konkretnych nacji (bo magowie elfów, smoczy magowie Verdii i na przykład wojenni magowie Byrtramu się różnią ). Muszę jak najbardziej to wszystko poskracać, żeby zmieścić się na jak najmniejszej ilości stron . A system tworzenia postaci jest w Perfect20. Chociaż skoro chcę mocno grzebać w tej mechanice (wywalić poziomy na ten przykład), to zrobię własne tworzenie postaci.
Cytat: | I właściwie coś co mnie umknęło jaka jest grupa docelowa tego projektu? |
Szczerze? Głównie moja grupa erpegowa plus ludzie, którzy lubią heartbreakery . Chociaż jak różnym ludziom opowiadałem o świecie, magii, zdarzyło mi się nawet mówić o tańcach ludowych elfów , to im się podobało^^.
Cytat: | Chcesz to publikować poza forum czy robisz to dla siebie? |
Przyznam się, że potajemnie w XHTMLu mam już od paru miesięcu napisaną stronkę, na której będą moje grafomańskie wypociny, związane z erpegami. Jak skończę demo, to razem ze stroną umieszczę je w internecie .
Cytat: | Chętnie zobacze wynik twojej pracy. |
Fajnie . |
|