autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Ghost - mechanika Burst + karta postaci Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Ghost - mechanika Burst + karta postaci
PostWysłany: 14:03, 12 02 2008
Maverick
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Witam wszystkich na forum.

Zostałem namówiony przez kolegę do zamieszczenia tu swojej mechaniki, co też czynię. Ale zanim zaczniecie krytykować należy się kilka słów wyjaśnień. Smile

Mechanikę Burst wymyśliłem w odpowiedzi na nieudolny system celowania i strzelania serią w wielu systemach, takich jak Wampir, CP2020 (nie oszukujmy się), Gasnące Słońca, i jeszcze parę innych. Jestem hobbystą jeśli chodzi o broń palną i często uwierał mnie sposób przeprowadzania starć z użyciem broni palnej. Postanowiłem więc z czystej ciekawości sprawdzić, czy da się obmyślić w miarę spójną mechanikę strzelania z uwzględnieniem najważniejszych rzeczy. Nawet grywalność nie za bardzo mnie obchodziła - to był eksperyment. Smile Dopiero z czasem zacząłem optymalizować ją pod kątem gry i wtedy zdałem sobie sprawę, że niestety mechanika nie będzie supergrywalna, ponieważ ze względu na jej założenia nie da się jej uprościć poniżej pewnego poziomu. Gdybym chciał ją uprościć bardziej, otrzymałbym w rezultacie klon CP2020 albo jakiegoś innego systemu. Mimo to poszedłem na wiele kompromisów (chociażby zrezygnowałem z utraty energii pocisku w czasie lotu - obrażenia na każdym dystansie są takie same, za wyjątkiem śrutówek - zredukowałem funkcję lunety optycznej do wyposażenia dającego premię do trafienia, zmieniłem zasadę działania amunicji JHP i AP). Jakby to powiedzieć, upraszczałem ją tak bardzo jak się tylko dało, ale nie bardziej. Smile

Nie chciałem mechaniki prostackiej (dwa rzuty - raz na trafienie, dwa na obrażenia i wsio). Na początku celem nie było stworzenie mechaniki do jakiegoś świata tylko mechaniki strzelania w ogóle. Potem zacząłem dodawać resztę rzeczy (walka w zwarciu, skradanie się, itd.) i dopiero na samym końcu zacząłem myśleć o świecie, i w rezultacie świata na razie jako takiego nie ma. Są jakieś pomysły, ale to wciąż tylko luźne koncepcje. Jest kilka stałych elementów świata które już określiłem, ale nadal brakuje szczegółów. W tym temacie pomaga mi kolega Virus który napisał swój system o tym samym tytule co jego ksywka, również zamieszczony tu na forum. Wiem tylko, że będzie to świat postapokaliptyczny, postnuklearny, po jakiejś katastrofie bądź katakliźmie.

Uprzedzam, że jest tu wiele nowych rozwiązań, które (według mojej najlepszej wiedzy w tym momencie) nie były stosowane nigdzie indziej, dlatego wiele osób może wnieść gwałtowny sprzeciw przy spotkaniu ze sposobem rozliczania trafień, obrażeń, przebicia, itd... Dlatego prosiłbym o cierpliwość i nie wyciąganie pochopnych wniosków, zanim nie dobrniecie do końca mechaniki.

Wielu rzeczy jeszcze tam nie ma (broń ciężka - miotacze ognia, wyrzutnie rakiet, itp.). Nie ma też listy ekwipunku, ale jak tylko ją dokończę od razu tu wrzucę. Razem z mechaniką zamieszczam daję wam kartę postaci, ale jeszcze bez opisu tworzenia postaci.

Niestety musze przyznać, że żaden ze mnie Miodek i opisy mogą być nieco ciężkostrawne. Dlatego niedługo wrzucę kilka przykładów scen walk i pokażę jak to wygląda w praniu. Dodam, że chrzest bojowy mechanika już przeszła i co ciekawe, gracze nie narzekali na skomplikowanie lecz na śmiertelność.

W każdym razie miejcie na uwadze, że mechanika ta powstawała na całkowicie innych założeniach i w innym celu niż większość mechanik w systemach i trzeba na nią patrzeć z punktu widzenia miłośnika broni palnej.

Pliki są tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:10, 12 02 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Nie zapoznam się z prostego względu, który wyszedł zanim ściągnąłem dokument. Ta mechanika dąży do realizmu i pewnej komplikacji zasad, a ja wolę, jak to określiłeś, "prostackie" zasady.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Ghost - mechanika Burst + karta postaci
PostWysłany: 20:41, 12 02 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Maverick napisał:
Uprzedzam, że jest tu wiele nowych rozwiązań, które (według mojej najlepszej wiedzy w tym momencie) nie były stosowane nigdzie indziej, dlatego wiele osób może wnieść gwałtowny sprzeciw przy spotkaniu ze sposobem rozliczania trafień, obrażeń, przebicia, itd...


Jest gdzieś jakaś lista tych "nowych" rozwiązań ? Chciałbym potrenować pamięć ...

Beacon napisał:
Nie zapoznam się z prostego względu, który wyszedł zanim ściągnąłem dokument. Ta mechanika dąży do realizmu i pewnej komplikacji zasad, a ja wolę, jak to określiłeś, "prostackie" zasady.


Wow, to był niezwykle pomocny post Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:19, 14 02 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Proponowałbym umieścić w twoim poście jakiś skrót zasad. Mi np. nie chcę się ściągać tego pliku, rozpakowywać go, a potem czytać wszystkiego. Patrząc na ilość odpowiedzi to innym chyba też nie ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:01, 14 02 2008
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





ciekawe, że człowiek męczy się żeby wszystko zgrabnie złożyć i wyczerpująco opisać a tu zonk, za dużo napisał... potrzebne streszczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:24, 14 02 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Człowiek zawsze ma wyjście. Może tego nie streszczać. Może ktoś to przeczyta i zrecenzuje. Ja ze swoją spisaną mechaniką muszę co chwilę nękać ludzi na GG by przeczytali i skomentowali. Prawie nikt, poza mną nie lubi czytać mechanicznego bełkotu. Ja lubię więc przeczytam wolną chwilą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagmin dnia 19:26, 14 02 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:44, 15 02 2008
Fear
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Ściągnąłem. PDF z mechaniką wygląda całkiem nieźle. Przejrzałem i przeczytałem "Słowo od autora", całkiem rozsądnie się tam wypowiada. Mechanika na pierwszy rzut oka wygląd na gruboziarnistą i używającą zbyt wielu k10, ale to tylko mój gust, w dodatku nie poparty głębszym przeczytaniem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fear dnia 15:44, 15 02 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:15, 15 02 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Heh, masz racje Virus ;]
Chciałbym jednak zauważyć, że w dalszym ciągu (dobre parę dni po "premierze" tematu) nie pojawiła się żadna recenzja czy opinia - wniosek jest prosty - nikt nie przeczytał tego .pdefa od deski do deski. Ponawiam wniosek o umieszczenie skrótu zasad. Dałby mi (i zapewne nie tylko mi) jakiś pogląd na pracę Mavericka. Póki co nawet nie chce otwierać mi się worka, by sprawdzić czy jest w nim kot ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:03, 16 02 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Vector napisał:
Chciałbym jednak zauważyć, że w dalszym ciągu (dobre parę dni po "premierze" tematu) nie pojawiła się żadna recenzja czy opinia - wniosek jest prosty - nikt nie przeczytał tego .pdefa od deski do deski. Ponawiam wniosek o umieszczenie skrótu zasad. Dałby mi (i zapewne nie tylko mi) jakiś pogląd na pracę Mavericka. Póki co nawet nie chce otwierać mi się worka, by sprawdzić czy jest w nim kot ;]


Ja przeczytałem zaraz po "premierze", może nie od deski do deski, ale większość.

Podstawy mechaniki wyłożone są na początku podręcznika, reszta to opis umiejętności, tabelki z modyfikatorami, i szczegółowym system walki.

Niektóre rozwiązania są rzeczywiście ciekawe, niektóre wyglądają na kiepskie. Na oko "realizm" jest na poziomie CP2020, pancerz jest rozwiązany gorzej niż w JAGSie, unikania pocisków i granatów generuje wesołe efekty, modyfikatory trudności strzału nie nadają się do symulowania gry w rzutki, a brak parametrów przykładowego ekwipunku niezbyt ułatwia ew. testy.
Ale to na pierwszy rzut oka, nic nie wiadomo dopóki nie sprawdzi się kilku wesołych granicznych przypadków (np. pojedynek dwóch babinek z tasakami Wink ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:59, 17 02 2008
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Przejrzałem. To pierwszy system, w którym wykonuje się testy k7 i k9. Kilka słów o PDFie 25 lutego na moim blogu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:12, 18 02 2008
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Zuhar o ile sie nie mylę to k7, k10, k13 itd itd oznacza rzut podstawową kostką systemu czyli k10 na trudność (łatwość) 7,10,13 itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:32, 18 02 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Zuhar widać nie doczytał albo się z nami droczy. Smile

Ja już przeczytałem i muszę powiedzieć, że to jest całkiem składne. Niestety widzę tu jakieś 80% Gasnących Słońc, 10% CP2020 i 10% niezidetyfikowanego. 10% własnej inwencji to chyba trochę za mało by mówić o nowatorstwie mechaniki. Rozwiązania prawie wszystkie zaczerpnięte są z GS przemianowane na k10 (z k20 i k6). Są to świetne rozwiązania, które tu łanie współgrają. Plus za to, że udało Ci się Maverick wybrnąć z obrażeń k6. Minus za zasięg. Przerobiłeś tylko na formę zapisu to co znamy choćby z D&D. Przy okazji pytanie: co z bronią mającą zasięg poniżej 10m (tasery, miotacze, itp.)?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagmin dnia 08:40, 18 02 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:25, 18 02 2008
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Doczytał, znaczy się droczy. Sposób zapisu rozwalił mnie na łopatki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:17, 18 02 2008
Maverick
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Dzięki wszystkim za komentarze.

Cytat:
Proponowałbym umieścić w twoim poście jakiś skrót zasad. Mi np. nie chcę się ściągać tego pliku, rozpakowywać go, a potem czytać wszystkiego. Patrząc na ilość odpowiedzi to innym chyba też nie ;]


Mogę zamieścić skrót, ale niewiele ci powie, bo diabeł twki w szczegółach.

Testy wykonujemy k10 na łatwość równą Cecha + Umiejętność. Trzeba rzucić mniej. Parametry są w skali 1 - 5.

Testy trafień wykonujemy tak jak powyżej z tym, że uzyskane sukcesy (wynik na kości) określają liczbę kości obrażeń. Każda Kość na której wypadnie wynik równy lub mniejszy Budowie przynosi jeden punkt obrażeń.

Inaczej jest ze strzelaniem. Bierzemy tyle kości ile wystrzeliliśmy pocisków i rzucamy test trafienia. Trafione zatrzymujemy - reszta sio. Obrażenia są określane po prostu przez liczbę, np. 9. Od tych obrażeń (jeszcze przed rzutem) odejmujemy wytrzymałość pancerza, np. 6 i to jest szansa przebicia. Obrażenia są określane przez wynik rzutu, np. wypadło 5 więc jest 5 pkt obrażeń. Jeśli wypadnie więcej niż wynoszą obrażenia broni to wynik traktujemy jak maksymalne obrażenia.

To w skrócie.

Cytat:
Na oko "realizm" jest na poziomie CP2020


Mógłbyś rozwinąć?

Cytat:
pancerz jest rozwiązany gorzej niż w JAGSie


Nie znam JAGSa. Mógłbyś wskazać dokładnie co mogłoby być rozwiązane lepiej i niezbyt skomplikowanie w temacie pancerza w taki sposób, żeby nie zmieniać charakteru mechaniki?

Cytat:
modyfikatory trudności strzału nie nadają się do symulowania gry w rzutki, a brak parametrów przykładowego ekwipunku niezbyt ułatwia ew. testy.


Nie rozumiem tych dwóch uwag. Modyfikatory trudności strzału nie nadają się do symulowania gdy w rzutki, bo rzutki nie mają energii żeby latać na takie odległości... Smile Modyfikatory powinny rozkładać się równomiernie na cały zasięg broni (przynajmniej w teorii).

A co do braku parametrów ekwipunku to nie rozumiem co masz na myśli mówiąc, że niezbyt ułatwia testy.

Cytat:
Zuhar o ile sie nie mylę to k7, k10, k13 itd itd oznacza rzut podstawową kostką systemu czyli k10 na trudność (łatwość) 7,10,13 itd.


Zgadza się. To po prostu skrócony zapis.

Cytat:
Niestety widzę tu jakieś 80% Gasnących Słońc, 10% CP2020 i 10% niezidetyfikowanego.


Jest więcej inspiracji. Z GSów wziąłem sposób przeprowadzania podstawowych testów (cecha + umiejętność) i przerobiłem na k10. Lepiej byłoby zostać przy k20 ale to by źle wpłynęło na obrażenia, które też z zasady musiałyby być liczone tą kością. Z GSów zapożyczyłem też sposób przeprowadzania walki (inicjatywa, wycofanie do obrony, itp.). Ale strzelanie to już inna bajka. Sposób strzelania (zwłaszcza serią) powstał w wyniku inspiracji figurkowym Warhammerem podpatrzonym w klubie. Tam za każdego członka odddziału rzuca się jedną kością. Z CP2020 wziąłem dzielenie pancerza na pół przy obrażeniach z walki wręcz, sposób celowania, oraz nazwę WB - wytrzymałość balistyczna.

Jeśli chodzi o moje własne pomysły to dotyczą one szczegółów strzelania serią i w ogóle strzelania. Wprowadziłem też kilka własnych rozwiązań przy testowaniu zwyczajnych czynności, np. skradanie się zmieniłem na test długotrwały i nie sporny, itp. W ogóle zmieniłem sposób interpretacji porażek przy testach długotrwałych, które teraz nie oznaczają porażki w ogóle na amen, lecz tylko zastój w wykonywanej czynności.

Dodam jeszcze, że miałem okazję przeglądać nowy Świat Mroku. Zdziwiłem się, bo w tabelce z przykładowymi testami spornymi jest podane jako przykład skradanie się i kradzież kieszonkowa, które to akurat testami spornymi absolutnie nie są. MG nie powinien rzucać przeciwnikom na Spostrzegawczość zawsze, lecz dopiero wtedy gdy bohaterowi nie powiedzie się test skradania lub kradzieży kieszonkowej. Dopóki to się nie stanie przeciwnik nie ma szans na zauważenie podstępu.

Cytat:
Minus za zasięg. Przerobiłeś tylko na formę zapisu to co znamy choćby z D&D.


Nie wiedziałem, że w D&D jest podobnie. Kierowałem się logiką. Wink

Cytat:
Przy okazji pytanie: co z bronią mającą zasięg poniżej 10m (tasery, miotacze, itp.)?


Tasery można rozliczać tak: +1 do trafienia za każdy metr poniżej 10-tego, oraz -1 za każdy metr powyżej 10-tego aż do maksymalnej długości linki.

Miotacze płomieni mogłyby mieć stałą szansę trafienia (bez względu na odległość) oraz +3 do bazowej szansy trafienia i zasięg ograniczony do długości płomienia. Po prostu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:10, 18 02 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Z taserami się nie zgodzę bo one strzelają najwyżej na 10 m. Poza tym jest to broń strzelecka bardzo niecelna na tak krótkim dystansie. Trafienie w kogoś z 10 m jest o wiele trudniejsze niż trafienie ze zwykłego pistoletu. Taserem praktycznie nie wycelujesz.

A co z łukami? Mimo wszystko jest to dość popularna broń strzelecka w naszym czasie. Można uznać ze kusze zachowują się podobnie do broni palnej ale nie łuki. Podstawową różnica jest to, że łuki mogą strzelać stromotorowo. I w ogóle co z bronią stromotorową?

Twój pomysł z kostkami serii wcale nie jest taki nowy. Pierwszy raz bodajże pojawił sie w Fallout PnP. Z tego co rozumiem to można rzucać najwyżej 10 kośćmi. Ile trwa taka seria? jak to się ma do realnej szybkostrzelności broni? Ile pocisków zużywa?

Niepokoi mnie też Twoja pewność, że strzały w głowę są prawie zawsze śmiertelne a broń do walki wręcz jest słabsza od pociskowej. Od kuli groźniejsza jest nawet strzała z łuku. Uważam że sieknięcie kogoś mieczem spowoduje groźniejsze obrażenia niż postrzał. Owszem, broń do walki wręcz jest słabiej penetrująca ale coś mi sie wydaje, że wy wyniku strzelanin przeżyłoby więcej osób niż Ci się wydaje gdyby udzielono im odpowiedniej pomocy na czas. To, że teraz jest popularniejsza broń palna nie znaczy, że jest silniejsza. Poza tym większe spustoszenie powodowała dawna broń palna niż dzisiejsza a i tak ustępowała sile miecza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ghost - mechanika Burst + karta postaci
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin