Maverick |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 11 Lut 2008 |
Posty: 16 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam wszystkich na forum.
Zostałem namówiony przez kolegę do zamieszczenia tu swojej mechaniki, co też czynię. Ale zanim zaczniecie krytykować należy się kilka słów wyjaśnień.
Mechanikę Burst wymyśliłem w odpowiedzi na nieudolny system celowania i strzelania serią w wielu systemach, takich jak Wampir, CP2020 (nie oszukujmy się), Gasnące Słońca, i jeszcze parę innych. Jestem hobbystą jeśli chodzi o broń palną i często uwierał mnie sposób przeprowadzania starć z użyciem broni palnej. Postanowiłem więc z czystej ciekawości sprawdzić, czy da się obmyślić w miarę spójną mechanikę strzelania z uwzględnieniem najważniejszych rzeczy. Nawet grywalność nie za bardzo mnie obchodziła - to był eksperyment. Dopiero z czasem zacząłem optymalizować ją pod kątem gry i wtedy zdałem sobie sprawę, że niestety mechanika nie będzie supergrywalna, ponieważ ze względu na jej założenia nie da się jej uprościć poniżej pewnego poziomu. Gdybym chciał ją uprościć bardziej, otrzymałbym w rezultacie klon CP2020 albo jakiegoś innego systemu. Mimo to poszedłem na wiele kompromisów (chociażby zrezygnowałem z utraty energii pocisku w czasie lotu - obrażenia na każdym dystansie są takie same, za wyjątkiem śrutówek - zredukowałem funkcję lunety optycznej do wyposażenia dającego premię do trafienia, zmieniłem zasadę działania amunicji JHP i AP). Jakby to powiedzieć, upraszczałem ją tak bardzo jak się tylko dało, ale nie bardziej.
Nie chciałem mechaniki prostackiej (dwa rzuty - raz na trafienie, dwa na obrażenia i wsio). Na początku celem nie było stworzenie mechaniki do jakiegoś świata tylko mechaniki strzelania w ogóle. Potem zacząłem dodawać resztę rzeczy (walka w zwarciu, skradanie się, itd.) i dopiero na samym końcu zacząłem myśleć o świecie, i w rezultacie świata na razie jako takiego nie ma. Są jakieś pomysły, ale to wciąż tylko luźne koncepcje. Jest kilka stałych elementów świata które już określiłem, ale nadal brakuje szczegółów. W tym temacie pomaga mi kolega Virus który napisał swój system o tym samym tytule co jego ksywka, również zamieszczony tu na forum. Wiem tylko, że będzie to świat postapokaliptyczny, postnuklearny, po jakiejś katastrofie bądź katakliźmie.
Uprzedzam, że jest tu wiele nowych rozwiązań, które (według mojej najlepszej wiedzy w tym momencie) nie były stosowane nigdzie indziej, dlatego wiele osób może wnieść gwałtowny sprzeciw przy spotkaniu ze sposobem rozliczania trafień, obrażeń, przebicia, itd... Dlatego prosiłbym o cierpliwość i nie wyciąganie pochopnych wniosków, zanim nie dobrniecie do końca mechaniki.
Wielu rzeczy jeszcze tam nie ma (broń ciężka - miotacze ognia, wyrzutnie rakiet, itp.). Nie ma też listy ekwipunku, ale jak tylko ją dokończę od razu tu wrzucę. Razem z mechaniką zamieszczam daję wam kartę postaci, ale jeszcze bez opisu tworzenia postaci.
Niestety musze przyznać, że żaden ze mnie Miodek i opisy mogą być nieco ciężkostrawne. Dlatego niedługo wrzucę kilka przykładów scen walk i pokażę jak to wygląda w praniu. Dodam, że chrzest bojowy mechanika już przeszła i co ciekawe, gracze nie narzekali na skomplikowanie lecz na śmiertelność.
W każdym razie miejcie na uwadze, że mechanika ta powstawała na całkowicie innych założeniach i w innym celu niż większość mechanik w systemach i trzeba na nią patrzeć z punktu widzenia miłośnika broni palnej.
Pliki są tutaj: [link widoczny dla zalogowanych] |
|