autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Generator scenariuszy Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Generator scenariuszy
PostWysłany: 13:15, 20 08 2006
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Tocząca się na innym forum rozmowa dotycząca schematów przygód, natchnęła mnie do stworzenia własnego generatora scenariuszy pod moją autorkę. Póki, co jest to tylko szkic na kartce, w przyszłości chciałbym go wpuścić w sieć wraz z przewodnikiem po świecie (oczywiście wpierw się wam pochwalę Mr. Green )Very Happy

W związku z powyższym mam do was pytania:

- Co sądzicie o takich generatorach?
- Czy skłonni byli byście ich używać, czy też nie?

Pozdrawiam
Nimsarn


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:21, 20 08 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Ponoć w Tour of darkness był fajny generator.
Tak, jestem skłonny używać takich generatorów o ile nie są idiotyczne.
Pod hasło idiotyczne podpadają jakieś dziwne losowania w stylu :Podróż, atak potworów Rzut k6- 1-3 ludzie 4-6 potwory, 2k6 sztuk, zostawiają 3k10 zlota.
Problemem generatorów jest to że są ograniczone, i trzeba patrzeć na nie z przymrużeniem oka. A tak to spoko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:24, 20 08 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Generatory są dobre gdy MG nie zjawił się na sesji i trzeba coś z marszu prowadzić (najlepiej jednostrzałówkę). W Assasin X, jest dość fajny generatorek Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:48, 20 08 2006
Hobibit
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Ja potrzebuje generatora który zastąpi mnie jako MG żebym mógł troche pograć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:33, 20 08 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Generatory to fajny dowcip. Bo w realu używają ich jedynie łosie IMO.

Dają debilne, siekankowe scenariusze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Generator scenariuszy
PostWysłany: 21:40, 20 08 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





Gdzieś dawno temu dorwałem (jeszcze pod DOSa) programik który generował całe trasy wędrówek - dzień za dniem: pogodę, spotkania losowe (w w tym walkę), etc. Był po polsku i ustawiało się tylko ogólne parametry: długość podróży, nasycenie walką, czy okolica ludna czy bezludna, etc.

Był całkiem fajny - kiedyś graczom prowadziłem 60 dni w podróży, nieomal dzień z a dniem Smile Potem pomyśleli dwa razy zanim wybrali się do poprzedniego miasta "bo cośtam zapomnieli" Smile

Generatory mogą być całkiem całkiem, tylko muszą być rozbudowane i z duża ilością opcji Wink
Oczywiście przydadzą się jeżli MG jest zaskoczony ("Co to, dziś sesja?") i w tysiącu innych przypadkach. Uważam, że jeżeli ktoś nie lubi generatorów, to nie musi ich używać Razz Jak z systemami operacyjnymi i przeglądarkami Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez diavkhaan dnia 21:43, 20 08 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:41, 20 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Czy ja wiem, pewnie dałoby się wymyślić generator, który by umożliwiał uzyskanie czegoś porządnego - np. intrygę jakąś skomplikowaną, ale: musiałby być duży objętościowo (żeby nie powtarzały się motywy), mieć jakiś sposób na połączenie wygenerowanych wątków. No i musiałby jednak zakładać duży udział w tworzeniu scenariusza przez MG, tzn. dostarczać tylko pomysłu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:25, 21 08 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Ja próbowałem używać generatora przygód z MiM, ale ostatecznie i tak wszystko musiałem przerabiać. Jako pewien dopalacz do wymyślania przygód jeszcze się sprawdzał, lecz całkowicie się na nim opierać to już nie potrafiłem. Teraz podchodzę do tego typu rzeczy jako do ciekawostek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:37, 22 08 2006
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Ja zgadzam się z diavkhaanem. Jak ktoś nie lubi generatorów to nie musi ich używać. Wynik generowania scenariusza nie musi być decydujący. Równie dobrze można go wykorzystać jako inspirację do stworzenia przygody. Na takiej zasadzie jak na przykład zaczynał się Nibykonkurs. Kilka zwrotów i można z nich coś ciekawego (a może nawet genialnego) sklecić. W starym Magii i Mieczu była też na przykład taka pomoc do tworzenia postaci, którą czasami się podpierałem. Jest lista około 200 słów-kluczy. Losuje się kilka i powstaje z tego ciekawa kombinacja. Czasami wychodziły głupoty a czasami bardzo ciekawe rzeczy Smile.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Farvus dnia 00:33, 24 08 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:56, 22 08 2006
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Jak widzę uczestnicy (ci stali i ci mniej Very Happy ) na ogół są przychylnie nastawieni do takowej inicjatywy Very Happy - po za niektórymi wyjątkami Confused

Tym bardziej miło mi obwieścić, że prace nad swym generatorem zakończyłem i dzięki uprzejmości pana KaKi, mogę go wam zaprezentować, co niniejszym czynię: [link widoczny dla zalogowanych]

Kilka słów wstępu
Nie silę się na oryginalność i odpowiem podobnie do Pana Andrzeja Sapkowskiego, pytanego swego czasu przez redaktorów MiM'a o Oko...
- Największa zaleta... - prostota;
- Największa wada... - jak wyżej
Wink

Na poważnie
Ten generator z grubsza spełnia takie funkcję, jakie sugerowali pan Magnes z panem Farvus'em. a przynajmniej mam taką nadzieję.

Wszelkie uwagi mile widziane, także nie krępujcie się, możecie sobie po używać Wink

Pozdrawiam Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nimsarn dnia 22:06, 22 08 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:37, 22 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Błędy językowe: "pokuj".
Całość: jak dla mnie zbyt ogólnikowe, a mistrz gry nie dostaje na tacy ważnych elementów przygody: miejsca akcji, głównych antagonistów i NPC. Użyteczność moim zdaniem mała. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:34, 24 08 2006
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Cóż wersja robocza...
Prawdę powiedziawszy tekst jest po dwukrotnym sprawdzeniu - przez zemnie i worda.
Ale wydajność wordowskiego słownika jest powszechnie znana, a moja jest jeszcze gorsza.

Tekst powstał jako integralna część większego dodatku traktującego o geografii i polityce Derdy, z tego powodu może wydawać się mało użyteczny - z czym się w pełni nie zgadzam Confused O tym dalej: Arrow

- Miejsce akcji MG wybiera sam, dostosowując je do, między innymi miejsca pobytu drużyny i własnych upodobań;
- Jako główny antagonista występuje, wymieniony w generatorze Czarny charakter, plus przyjacieleinaczej z poprzednich przygód - do wyboru Rolling Eyes ;
- NPC ten główny to ów zleceniodawca inni zależą już tylko od wizji MG;

Ogólnie wyszedłem z założenia, że szczegółowość generatora skróci czas jego przydatności i narzuci nadmierne ograniczenia wyobraźni MG.

Pozdrawiam
Nimsarn


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:38, 24 08 2006
Hobibit
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Podoba mi się.
Fajne i proste jak budowa cepa bojowego.
Jak będzie mi się chciało zrobię ci konkurencje, może coś z tego wyjdzie.
Kontynuuj prace.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:44, 25 08 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





Fajne, bo ogólne i można dostosować do własnych potrzeb Smile
Może zastąpi moją dotyczasową metodę pobudzania wyobraźni: "Weź losową książkę, otwórz na losowej stronie i zerknij na losowe słowo. Powtórz 3 razy. Zmiksuj. Volia!" Laughing Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:10, 27 08 2006
DreamWeaver
zerkający na systemy

 
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Ja sądzę że scenariusze powinny być o wiele bardziej oryginalne niż sztampowe historyjki z generatorów, generator może być fajny o ile pomaga stworzyć sam szkielet w który trzeba tchnąć dopiero życie - coś takiego może się okazać przydatne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Generator scenariuszy
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin