DreamWeaver |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 05 Sie 2006 |
Posty: 14 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Właśnie zdałem sobie sprawę ze swojej nieskrywanej, mimowolnej, chwilowej głupoty i zrozumiałem że cały ten temat powinien znajdować się w Warsztatach, nie w Grach. Proszę więc jakiegoś uprzejmego moderatora o jego przeniesienie.
Znalazłem także na forum psychoteścik zwany Power19, pytania wg. mnie są różnej jakości, ale postanowiłem odpowiedzieć na nie wszystkie, spodobała mi się idea.
EarthWake 2150 Power19:
Q: O czym jest twoja gra?
A: O alternatywnej przyszłości (i w dużej mierze przeszłości) naszej planety. Ziemia bardzo się zmieniła przez stulecie wojny z obcą rasą wojowników. Fabuła skupia się wokół walki z najeźdźcą - tylko od mentalności ludzi zależy czy będą oni potrafili stawić czoła przeciwnikowi.
Q: Co robią gracze (wliczajac w to MG, jeśli jest taki)?
A: Gracze wcielają się w postacie (nie tylko ludzi) zamieszkujące dziwny świat przyszłości, starają się wpłynąć na sytuację planety. Mogą to zrobić na wiele sposobów - przynależąc do jednej z głównych stron konfliktu ziemskiego, próbując tworzyć nową organizację lub nację, lub działając na własną rękę.
Q: W jaki sposób opisany świat (lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra?
A: Świat podkreśla ludzkie niedoskonałości - żądzę władzy, chciwość, nietolerancję, fanatyzm i tym podobne, definiując je jako czynnik utrudniający, lub nawet uniemożliwiający obronę planety.
Q: W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
A: Samo tworzenie postaci jest jedynie kwestią mechaniki, jednakże każda z ras do której mogą należeć gracze może stać się ofiarą represji ze strony którejś z organizacji lub innej rasy.
Q: Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra?
A: Gracze powinni brać udział w konflikcie Ziemskim (być może faworyzując jedną ze stron) wiedząc, że w świecie zdominowanym przez najeźdźców nie będzie dla nich miejsca.
Q: W jaki sposób style gry/zachowania sa w twojej grze nagradzane lub karane?
A: Nagradzana jest pomysłowość w rozwiązywaniu problemów, branie sprawy we własne ręce. Karana jest bierność.
Q: Jak w twojej grze rozdzielone sa mozliwosci narracji i odpowiedzialnosc?
A: Narracja oraz wszelkie rzuty kostkami powinny być wyłącznym zadaniem MG. Gracze powinni skupiać się na jak najlepszym odgrywaniu i kreowaniu swoich ról.
Q: Co twoja gra robi, zeby przyciagnac uwage graczy, ich udzial i zaangazowanie?
A: Gra daje duże możliwości graczom, ich działania nie muszą skupiać się wyłącznie wokół scenariusza, mogą także działać na własną rękę i realizować własne plany i ambicje.
Q: Jaki jest sposob rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
A: Autorska, prosta mechanika. Nie być realistyczna, ma być przede wszystkim grywalna i w miarę elastyczna. Jeśli gracze i MG zdecydują się na inną mechanikę, mogą skorzystać z dowolnej innej, możliwe że gra będzie zawierać wskazówki dotyczące grania przy użyciu znanych mechanik, np. Świata Mroku, czy WFRP2.
Q: W jaki sposob rozstrzyganie wspomaga to o czym jest gra?
A: Mechanika rozwiązuje jedynie kwestie przypadkowości, nie jest ściśle związana z grą.
Q: Czy w twojej grze postacie sie rozwijają? Jeśli tak, to w jaki sposób?
A: Gracze rozwijają się podobnie jak w większości gier fabularnych. W grę wchodzi doświadczenie postaci, jej sława, oraz stopień przynależności do którejś z organizacji. Jeśli chodzi o rozwijanie zdolności psionicznych, w grę wchodzi także odgrywanie postaci.
Q: W jaki sposob rozwój postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?
A: Rozwój postaci nie ma szczególnego związku z grą.
Q: Jaki efekt chcesz swoją grą wywołać u graczy?
A: Poczucie wartości ich postaci, realną nadzieję na zmianę świata gry na lepsze,
zaciekawienie światem i jego tajemnicami.
Q: Jakie elementy twojej gry zostaną dokładniej opisane.
A: Gra jest powoli tworzona i nie ma w planach wyszczególnienia któregoś jej elementu.
Q: Jakie elementy twojej gry najbardziej Cie ekscytują/interesują?
A: Duże pole do popisu dla graczy, świat.
Q: Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na dają, nie mogś dać lub nie chcą?
A: Gra nie próbuje udawać że jest rewolucją w dziedzinie gier fabularnych.
Q: Czy chcesz swoja gre opublikowac i w jaki sposob?
A: Tak, będzie to darmowy PDF do pobrania ze strony internetowej.
Q: Jaki jest twoj docelowy czytelnik?
A: Ktoś kto lubi science-fiction nie zważając na równowagę między science a fiction, teorie spiskowe, historie alternatywne itp.
(Co do mojego poprzedniego postu, to zdaje się że ludzie przestają zadawać pytania dopiero kiedy się zapyta czy mają jakieś konkretne. <joke>) |
|