Magnes |
ciągle nie ma czasu |
|
|
Dołączył: 10 Sie 2005 |
Posty: 1940 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: wiocha na Śl. |
|
|
|
|
|
|
To ujęcie w Power19 wstępnej koncepcji. Piszę w pracy, więc mam trochę rozproszoną uwagę, mogę coś pomylić. Niestety wiąże mnie też chęć zachowania w tajemnicy niektórych szczegółów, stąd nie wszystkie odpowiedzi są takie jak mogą wyniknąć z podręcznika, jak go wreszcie zrobię.
Cytat: | Q: O czym jest twoja gra? |
O dzieciach z supermocami wybranych przez Mrocznego Anioła, które starają się zmienić coraz bardziej pogrążający się w chaosie świat na lepsze wykonując kolejne misje. O równoległej zmianie tego świata i samych dzieci kończące się odkryciem tajemnicy dotyczącej motywacji Mrocznego Anioła oraz wydarzeń na Ziemi.
Cytat: | Q: Co robia gracze (wliczajac w to mg, jeśli jest taki)? |
Mistrz Gry: kreuje świat gry, odgrywa rolę Mrocznego Anioła i wyznacza graczom misje, kontroluje upływ czasu między misjami, kieruje postaciami niezależnymi i kontroluje deklaracje graczy, stawia graczy przed wyborami, które wpłyną na późniejsze losy świata, a także dzieci.
Gracze: kierują dziećmi, wykonując kolejne misje, opisują działanie supermocy, starają się dokonać najlepszych wyborów w danych sytuacjach. Głównie biegają, rozwiązują zagadki, unikają niebezpieczeństw, szpiegują i podają się za inne osoby...
Cytat: | Q: W jaki sposób opisany świat (lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra? |
Świat zmienia się przez całą grę - na początku to dzisiejsza Ziemia, na końcu opanowana przez obcych farma ospałych ludzi. Zmiana zachodzi także w dzieciach - ale w inny sposób, w miarę upływu czasu stają się bardziej "mroczne", bezwzględne, a moce działają w wypaczony sposób - chociaż wiele tutaj zależy od podjętych wyborów.
Cytat: | Q: W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra? |
Nie całkiem przemyślałem samo tworzenie postaci jeszcze. Zapewne na początku gracze będą tworzyli zwykłe dzieciaki, które dopiero z czasem będą zyskiwały coraz potężniejsze moce i zmieniały się fizycznie i psychicznie. Z czasem mogą próbować odszukać swoje "korzenie" - mimo że Mroczny Anioł może nie być skłonny skierować misje w rodzinne strony dzieci (z własnych powodów, których tutaj nie zdradzę).
Cytat: | Q: Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub karze, jesli to konieczne)? |
Nagradza: dobre odgrywanie postaci i wykorzystywanie mocy w rozsądny, a jednocześnie widowiskowy, ciekawy sposób, a także spryt w znajdowaniu wyjścia z różnych sytuacji.
Karze: na pewno nie będzie popłacało bezmyślne wykonywanie misji najprostszą drogą, bez zwracania uwagi na postać, którą się odgrywa.
Cytat: | Q: W jaki sposób style gry/zachowania sa w twojej grze nagradzane lub karane? |
Jeszcze nie wiem. Jednak jeśli gracze źle poradzą sobie z misją, wpłynie to na losy całej Ziemi - na ich oczach rozgrywać się będzie historia planety coraz bardziej pogrążającej się w tyranii obcych. Udane działania mogą opóźnić zniewolenie ludzkości. Chociaż walka i tak może z czasem wydać się beznadziejna.
Cytat: | Q: Jak w twojej grze rozdzielone sa mozliwosci narracji i odpowiedzialnosc? |
Za narrację na temat świata i NPC odpowiada MG, za narrację na temat swoich postaci gracze (przy czym mechanika będzie dawać MG możliwość trzymania w ryzach możliwości graczy poprzez m. in. zmiany dokładnego znaczenia ich deklaracji).
Cytat: | Q: Co twoja gra robi, zeby przyciagnac uwage graczy, ich udzial i zaangazowanie(np. Co twoja gra robi, zeby sie przejmowali)? |
Gracze mogą naprawdę szaleć, cieszyć się możliwościami, aby z czasem uświadomić się, że prawda nie jest tak wesoła jak się wydawało i albo poddać się narastającemu "mrokowi" albo stawić opór.
Cytat: | Q: Jaki jest sposob rozstrzygania/mechanika w twojej grze? |
Nie wiem. Może ktoś ma pomysły?
Ogólnie: chcę by był narratywizm. Gracze opisują dokładnie co robią ich postacie i może przed tym opisem albo po nim następuje test oparty o "stopień" opisu (czyli jak bardzo ingeruje w świat? jak bardzo narusza rzeczywiste poziomy mocy graczy?). Chciałbym też, aby MG mógł wprowadzać modyfikacje - nie tylko poprzez kreowanie świata otaczającego.
Przykład: gracz opisuje jak jego postać zmienia się w mgłę i wdziera się do ciała policjanta, przejmując go jak kukiełkę. MG uzupełnia opis, że policjant porusza się sztywno i krwawi z uszu, z czasem jest w coraz gorszym stanie, aż wreszcie umiera, a przez cały czas gracz musi walczyć o panowanie nad przejętym ciałem.
Cytat: | Q: W jaki sposob rozstrzyganie wspomaga to o czym jest gra? |
MG w rozstrzyganiu będzie przemycał wiedzę na temat prawdziwych motywacji Mrocznego Anioła i tajemnicy, ukrytej (przynajmniej na początku gry) przed graczami. (gra raczej będzie do rozegrania jako jedna kampania, po rozegraniu kampanii do końca raczej nie będzie możliwości powrotu i gry ponownie, chyba że komuś znajomość "prawdy" nie będzie przeszkadzać - jak w "Zew Cthulhu").
Cytat: | Q: Czy w twojej grze postacie sie rozwijaja? Jesli tak, to w jaki sposob? |
Zdobywają nowe supermoce, stare zmieniają się dynamicznie, postacie zmieniają się zewnętrznie (wygląd, ale większość zmian jest aktywna tylko gdy postać używa supermocy, a potem wraca do "normy") oraz wewnętrznie (narastający cynizm, brak wyrzutów sumienia, okrucieństwo - chyba że gracz będzie się temu opierał).
Cytat: | Q: W jaki sposob rozwoj postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra? |
Gra jest właśnie o rozwoju postaci (a także świata) oraz odkrywaniu jego tajemnic.
Cytat: | Q: Jaki efekt chcesz swoja gra wywolac u graczy? |
Na początek dobrą zabawę z mocami, później może uczucie zagubienia, nawet smutek, grozę, a na koniec zmusić do przemyślenia całości i zastanowienia się nad sensem życia .
Cytat: | Q: Jakie elementy towje gry zostaną dokladniej opisane. Dlaczego? |
Podręcznik będzie praktycznie tylko dla oczu MG, będzie zawierał informacje o kierunku, w którym dąży świat, możliwych misjach, a także Mrocznym Aniele. Od strony mechaniki: tworzenie postaci, rozstrzyganie deklaracji graczy, supermoce i ich działanie, tworzenie, wymyślanie.
Cytat: | Q: Jakie elementy twojej gry najbardziej cie ekscytuja/interesuja? Dlaczego? |
Zakończenie. Możliwość rozwiązywania zagadek i ciekawego wykorzystania, miejscami trochę "chorych" supermocy (jak wspomniana w pierwszej edycji zamiana ręki w mechanizm).
Cytat: | Q: Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na daja, nie moga dac lub nie chca? |
Teraz to już chyba są wszelkie rodzaje gier... Ale u mnie można będzie zagrać dziećmi, poszaleć z supermocami, walczyć ze zmianami w swoich postaciach, rozwiązywać w ciekawy sposób różne problemy na misjach, obserwowanie jak zmienia się świat pod wpływem działań graczy. Aż do końca.
Cytat: | Q: Czy chcesz swoja gre opublikowac i w jaki sposob? |
Nie jestem pewien. Raczej PDF.
Cytat: | Q: Jaki jest twoj docelowy czytelnik? |
Ktoś kto zna już gry fabularne i szuka czegoś nowego, a także osoby zupełnie młode stażem, które szukają dopiero czegoś interesującego. |
|