Szabel |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 07 Maj 2006 |
Posty: 1316 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Nimsarn napisał: |
Szabel napisał: | Nimsarn napisał: | 3. Czy powinien być podział na główne i poboczne? |
Rozwiń myśl, bo to można różnie rozumieć. |
W niektórych systemach, o czym już wspominałem, listy umiejętności dzieli się na te bardziej przydatnie i te mniej, np. w L5K. |
Masz tu na myśli podział podobny jak L5Kowe Umiejętności Godne i Niegodne? Tzn. podział fabularny, a nie mechaniczny?
Nimsarn napisał: | Szabel napisał: | Nimsarn napisał: | 4. Jak zalegalizować umiejętności? |
Co masz na myśli pisząc 'zalegalizować'? |
Chodziło mi oto, czym uargumentować ich ilość, rodzaj itp. |
No to zależy od systemu.
Nimsarn napisał: | Szabel napisał: | Nimsarn napisał: | 5. Czy obok ogólnych, szczegółowe? - (Nie mylić ze specjalizacjami!) |
Masz na myśli - z jednej strony Walka(stosowana do wszystkich starć fizycznych), a z drugiej, np. Pływanie, Wspinaczka i (zamiast zbite w Wysportowanie)? |
To jest problem, z którym sam się borykałem pisząc swój system a umiejętność pływania jest tutaj najtrafniejszym przykładem. Bazując na twoim przykładzie osoba o wysokim wysportowaniu wychowana w okolicy pozbawionej większych zbiorników wodnych ma małe szanse na nie utonięcie...
Z drugiej jednak strony osoba od dziecka obyta z wodą - sprawnie pływająca jest też zapewne nie licho wysportowana? |
Jedno słowo: SPECJALIZACJE.
Nimsarn napisał: | Szabel napisał: | Nimsarn napisał: | 8. Jaką funkcję pełnią dla działania systemu (w czasie)? |
Nie rozumiem pytania. |
Inaczej - jaką rolę pełnią w systemie umiejętności? |
Zależy jak to rozwiążesz mechanicznie: np. w FATE są podstawą do testów, ale częściej wpierają atrybuty.
Nimsarn napisał: |
Thronaar napisał: | 7. Cechy odzwierciedlające grupy umiejętności. |
Nie sądzisz, że odbiłoby się to na ilości cech?
Choć mogłoby to się okazać ciekawym i prostym rozwiązaniem - ciekawe jak by wyglądał awans w takim systemie? |
To może w ogóle wywalić cechy i same umiejki? |
|