autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Dylemat - umiejętności... Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 16:49, 09 11 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Profesje Jagmina to nic innego jak Klisze z Risusa, albo Zawody z kaduFATE. Ameryki nie odkryłeś(point for me:!: ). Cool

Thronaar napisał:
Szabel napisał:
To może w ogóle wywalić cechy i same umiejki? Cool

Ale tylko w systemie, gdzie poziom cech między postaciami nie jest zbyt duży. W fantasy gdzie smok będzie bił się z halfingiem raczej by to nie przeszło.


Ten problem rozwiązano w FATE stosując Aspekty i Atuty. Polskie tłumaczenie FATE v2 masz na Alei Fantasy. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:55, 09 11 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Jagmin napisał:
Wtedy niestety mechanika nie uwzględniałaby choćby stażu w danej profesji.


Ale można stopniować profesje, jak czarodziej w nowym warhammerze, gdzie jest wędrowny czarodziej i parę innych. Po prostu w niektórych profesjach ile by nie robić, to dużo nowego się nie nauczysz.

kaellion napisał:
Fakt jest trochę myślenia i kombinowania ale to wszystko trzeba poprzeć opisami. Więc gracze mogą wykorzystywać wszystkie informacje na swojej karcie postaci i dostają wymierne bonusy za opisy.


Wykorzystujesz wszystkie te elementy, które mogą być wykorzystywane do modyfikowania w systemie. Moim zdaniem trochę to przekombinowane. :]

Szabel: Jak przejrzę, to może napiszę. Kiedyś czytałem, choć nie zapamiętałem zbyt dużo (jak sobie nie pogram, to nie przyswoję).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:04, 11 11 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Szabel, ja nie chcę odkrywać drugi raz Ameryki. Chce po prostu stworzyć grywalny system z grywalną mechaniką. Poza tym przykłady które podałeś nie do końca odpowiadają temu co ja chce osiągnąć.

Thronaar, możliwe, że tak zrobię. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:47, 12 11 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Jagmin - spokojnie, ja tylko nie chciałem żebyś miał o sobie super-duper-hiper mniemanie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:10, 13 11 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Szabel, nigdy takiego mniemania o sobie nie miałem. Z natury jestem pesymistom i nawet jeżeli coś mi się uda to nie do końca w to wierzę. Zawsze węszę podstęp Very Happy

Bije się z tymi profesjami i jakoś mi to nie do końca wychodzi. Zamieszczę może fragment w oparciu o Pentagram jak ja to widzę:

Cytat:
1.5. Kwalifikacje. Do reprezentowania umiejętności postaci w grze, w mechanice Pentagram.system, używa się tzw. Kwalifikacji. Kwalifikacje to inaczej wyuczone zawody jakie w toku kariery postać zdobyła. Każda kwalifikacja to opis cech i zachowań typowych dla przedstawicieli danego zawodu oraz charakterystyczne umiejętności. W me-chanice prowadzący ocenia czy kwalifikacja postaci zapewnia jakieś premie do testów. Ocena ta wysuwana jest na podstawie opisu danej kwalifikacji i może być dowolnie zinterpretowana przez prowadzącego. Zalecamy jednak aby czynności wielce prawdopodobne dla danej kwalifikacji miały premię w postaci +2 kości. Jeżeli czynność jest tylko lekko powiązana z daną kwalifikacją może zapewniać premię +1 lub żadnej. Powyżej podano przykład premiowania aktualnej kwalifikacji, jednak jeżeli postać posiada w swej karierze więcej kwalifikacji sprawa wygląda nieco inaczej. Czynność oparta na starszej kwalifikacji może zapewnić najwyżej premię +1. Jeżeli czynność pokrywa się z paroma posiadanymi kwalifikacjami przyznane premie sumują się. Np. jeżeli postać kiedyś była rybakiem a obecnie uprawia zawód żeglarza to przy czynności wymagającej pływania prowadzący może przyznać premię +2 lub nawet +3.
Dodatkowa kostkę (premię +1) otrzymuje także osoba, która posiada walor Wyspecjalizowanie odnoszący się do wykonywanej czynności. Premia ta kumuluje się z innymi premiami wynikającymi z kwalifikacji. Nadal jednak mak-simum kostek jakie można użyć do rzutu to 10 (patrz 1.10.). Poniżej przykład z uwzględnieniem charakterystycznych cech napisach kursywą.

Rybak
Stereotyp: Rybacy to osoby żyjące z łowienia ryb. Nie istotne czy łowią ryby w morzu, rzecze czy jeziorze. Liczy się tylko pełna sieć. Zazwyczaj żyją w wioskach rybackich pośród im podobnych ludzi. Zawód często przekazywany z pokolenia na pokolenie.
Umiejętności: Rybacy najlepiej znają się na rybołówstwie (+2). Potrafią wyplatać sieci (+2), znają także inne typy połowu ryb (+2) oraz bardziej egzotycznych owoców morza. Dobrze radzą sobie także z pływaniem (+1) w łodzi jak i poza nią. Na pewno mają także świadomość o florze i faunie (+1) łowisk i okolic. Nie obce jest także rybakowi oprawianie i przyrządzanie (+1) ryb. Można powiedzieć, że na terenach zbiorników wodnych są w pełni samowystarczalni, gdyby nie konkurencja. Prócz łowienia trzeba także jakoś spieniężyć zdobycz. Często uczą się podstaw handlu (+1) swym towarem.
Kariera: Jak powiedziano rybakiem przeważnie się rodzi. Można nabyć ten zawód od innych przedstawicieli ale z dalszym awansem jest trudno. Każdy kto nie chce skończyć pośród ryb idzie do miasta gdzie ima się wcale nie lepszej pracy. Niektórzy z terenów dalekiej północy decydują się zostać wielorybnikiem (polowanie na grubszego zwierza). Natomiast rybacy z wysp tropikalnych często przekwalifikowują się na poławiacza.


Nie do końca mi się to podoba. Pomocyyy!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dylemat - umiejętności...
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin