autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> DSB2 mechanika i takie tam
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DSB2 mechanika i takie tam
PostWysłany: 18:54, 25 06 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Taaak... Za mechanikę w DSB (Dzieci Starszych Bogów z Nibykonkursu) i sposób jej opisania mi się dostało, ale się nie poddaję. Chętnie zrobiłbym drugą edycję z opisem świata i wyjaśnieniem o co w tym wszystkim chodzi, ale właśnie z mechaniką chcę zapytać o pomysły...

Ogólnie powinno być tak, że:
- Dzieciak powinien mieć specjalne zdolności, które z czasem stają się przekręconymi, złymi wersjami początkowych
- Dzieciak w danej chwili (np. w teście) może wykorzystać tylko niektóre ze zdolności,
- Gdy wykorzysta zdolność przez jakiś czas pozostaje ona aktywna - włącznie ze zmienianiem wyglądu, zachowania, usposobienia dzieciaka,
- Bez użycia zdolności wszystkie testy będą trudne, bo przeciwnicy i przeciwności losu zawsze będą dla dzieciaka znacznie za trudne, chyba że właśnie użyje jakiegoś superpałera,
- Dzieciak zabity powraca po jakimś czasie, ranny leczy się samoistnie po jakimś czasie (ale trwa to kilka minut, w czasie których przeciwnik może dzieła dokończyć).
Aktualnie jest to skomplikowane, wymaga rzucania wieloma kostkami przy każdym teście. Rozważałem karty, chyba wywalę Antymożliwości, a po prostu zdolności będą rosły w siłę, ale wraz ze wzrostem siły stawały się coraz bardziej dziwne i będą zmieniały także (na czas działania) wygląd dzieciaka.
Chyba też logiczne by było porzucenie pomysłu, że Możliwości i ich działanie wymyślają gracze z mistrzem gry, a po prostu opisanie dużego zestawu w podręczniku...

Przykład: umiejętność, która pozwala łączyć się z maszynami i w ten sposób zmieniać ich zachowanie zmienia ręce w owinięte kablami mechaniczne chwytaki.

Tylko na marginesie: świat będzie trochę w stylu Doctor Who (dużo obcych, robotów i innych takich na Ziemi, a problemy lepiej rozwiązywać - przynajmniej na początku, póki zdolności nie staną się spaczone - wszystko pokojowymi metodami, prędzej ucieczką i sprytem niż walką), a trochę w stylu superbohaterskim, ale z narastającą "mrocznością" - chciałbym dodać też jakieś elementy walki o zachowanie człowieczeństwa...
Wszelkie pomysły mile widziane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:59, 25 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





W gruncie rzeczy to nie jest skomplikowane to co już masz, tylko, źleś to spisał. Ale widzę, że chcesz edycję Revised zrobić. Może DSB(trzeci raz wpisuję już i ciągle mi wychodzi BSD...)d20 w II edycji Megakonkursu? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:02, 25 06 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





d20... hehe, ale pomysł Razz. Już widzę te klasy postaci Razz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:16, 25 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Kaduceusz w swoim tekście o Megakonkursie na polterze zręcznie rozprawił się z takimi pomysłami na przykładzie Schwarzkreuza - megakonkurs nie nadaje się na urzeczywistnianie swoich wizji co do własnej autorki.

Moim zdaniem powinieneś Magnes pójść w kierunku uproszczenia i opisania po kolei, zgodnie z drzewkiem działań. Antymożliwości są faktycznie do wywalenia. Aktywowanie czegośtam a czegoś innego nie - tak samo. Zrób proste pałery, które osiągają momenty krytyczne. Wzrasta ich moc, ale kiedy sięga kolejnych stopni krytycznych wypacza fizyczność i osobowość dziecka. Można to rozwiązać na zasadzie: dziecko używa mocy i w tym momencie ma 50% na podskoczenie pałera o jedną kropkę. Albo tak, jak rozwiązano czarowanie w Warhammerze - im potężniejsza magia, tym większe ryzyko ściągnięcia na sobie negatywnych konsekwencji.

Przykład kablorękiej dziewczynki jest super! Oddaje pewien horror tego wszystkiego. I pociągnij tę grę w stronę horroru właśnie, bo to jest horror być dzieckiem i walczyć z tak poważnymi rzeczami. I niech fizyczne ułomności dziecka nie będą dostrzegalne dla mieszkańców świata. W ten sposób pójdziesz nieco w kierunku WoDopodobnego systemu i to może wyjść bardzo fajnie.

Pamiętaj, że to dzieci. Co innego je przeraża i ten strach działa na nie inaczej. Może niech rewersem PeDeków będą punkty horroru, które będą działały trochę jak rzeczywistość oddziaływała na bohaterkę Labiryntu Fauna. Będą wypaczać rzeczywistość i wzbogacać ją o przeobrażone na modłę horroru dziecinne wytwory wyobraźni.

Zrób też wersję do druku, bo na full-color szkoda mi atramentu, a skala szarości nie będzie wyglądać za świetnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:22, 26 06 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Dobre wskazówki, a Labirynt Fauna musiałbym kiedyś zobaczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:06, 26 06 2007
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





ddr.wikidot.com/recenzje

Ściągnij sobie Scales i zobacz w jaki sposób rozwiązano tam podobną kwestię. Gorąco polecam :p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:35, 26 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Dobre wskazówki, a Labirynt Fauna musiałbym kiedyś zobaczyć.

Cieszę się, że się przydały. A film skądinąd świetny, a moja recenzja [link widoczny dla zalogowanych].

Gra ma potencjał, choć jak na razie niewykorzystany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:13, 26 06 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Poszukaj gry Little Fears o dzieciach walczacych z koszmarami, ktorych
dorosli nie widza.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DSB2 mechanika i takie tam
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin