Magnes |
ciągle nie ma czasu |
|
|
Dołączył: 10 Sie 2005 |
Posty: 1940 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: wiocha na Śl. |
|
|
|
|
|
|
Taaak... Za mechanikę w DSB (Dzieci Starszych Bogów z Nibykonkursu) i sposób jej opisania mi się dostało, ale się nie poddaję. Chętnie zrobiłbym drugą edycję z opisem świata i wyjaśnieniem o co w tym wszystkim chodzi, ale właśnie z mechaniką chcę zapytać o pomysły...
Ogólnie powinno być tak, że:
- Dzieciak powinien mieć specjalne zdolności, które z czasem stają się przekręconymi, złymi wersjami początkowych
- Dzieciak w danej chwili (np. w teście) może wykorzystać tylko niektóre ze zdolności,
- Gdy wykorzysta zdolność przez jakiś czas pozostaje ona aktywna - włącznie ze zmienianiem wyglądu, zachowania, usposobienia dzieciaka,
- Bez użycia zdolności wszystkie testy będą trudne, bo przeciwnicy i przeciwności losu zawsze będą dla dzieciaka znacznie za trudne, chyba że właśnie użyje jakiegoś superpałera,
- Dzieciak zabity powraca po jakimś czasie, ranny leczy się samoistnie po jakimś czasie (ale trwa to kilka minut, w czasie których przeciwnik może dzieła dokończyć).
Aktualnie jest to skomplikowane, wymaga rzucania wieloma kostkami przy każdym teście. Rozważałem karty, chyba wywalę Antymożliwości, a po prostu zdolności będą rosły w siłę, ale wraz ze wzrostem siły stawały się coraz bardziej dziwne i będą zmieniały także (na czas działania) wygląd dzieciaka.
Chyba też logiczne by było porzucenie pomysłu, że Możliwości i ich działanie wymyślają gracze z mistrzem gry, a po prostu opisanie dużego zestawu w podręczniku...
Przykład: umiejętność, która pozwala łączyć się z maszynami i w ten sposób zmieniać ich zachowanie zmienia ręce w owinięte kablami mechaniczne chwytaki.
Tylko na marginesie: świat będzie trochę w stylu Doctor Who (dużo obcych, robotów i innych takich na Ziemi, a problemy lepiej rozwiązywać - przynajmniej na początku, póki zdolności nie staną się spaczone - wszystko pokojowymi metodami, prędzej ucieczką i sprytem niż walką), a trochę w stylu superbohaterskim, ale z narastającą "mrocznością" - chciałbym dodać też jakieś elementy walki o zachowanie człowieczeństwa...
Wszelkie pomysły mile widziane. |
|