Quba |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 24 Wrz 2005 |
Posty: 253 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
Od ostatniej mojej notki minęły 24 godziny dlatego nie używam opcji edytuj bo nikt nie zauważył by zmiany
Prezentuję taki oto systemik:
1. Aspekty: (wartość od 1 do 6)
Zwarcie
Dystans
Socjalne
Wiedza
Atletyka
Ruch
Percepcja
Dyskrecja
Manipulacja
Niezłomność
Aspekt pomocniczy:
Żywotność: Atletyka + Niezłomność
3. Specjalizacje: (pozwala na wykonanie deklaracji przy uzyskaniu 2-ki podczas testu, nawet jeśli całość zakończyła się fiaskiem)
Pistolety
Karabiny
Miecze
Topory
Skradanie
Kradzież
Nasłuchiwanie
Etc.
4. Test podstawowy:
Aspekt <= k6
Modyfikatory do Puli:
Bardzo łatwy +2
Łatwy +1
Przeciętny 0
Trudny -1
Bardzo Trudny -2
5. Deklaracje:
Gracz może zadeklarować więcej akcji w turze, MG wybiera jakia Cecha i Umiejętność liczy się do deklaracji, na końcu całość się sumuje i odejmuje od tego liczbę deklaracji nie licząc pierwszej.
Suma Deklaracji = Suma Cech i Umiejętności uczestniczących w Akcji (nawet podwójne) - Liczba deklaracji +1.
Następnie gracz bierze do ręki tyle k6 ile wynosi liczba deklaracji, musi wyrzucić mniej lub równo ile wynosi wartość Sumy Deklaracji. Jeśli mu się nie uda to oznacza, że nie wyszła mu rzadna deklaracja. Wyjątek to wyrzucwenie 1 na k6, wtedy gracz może wybrać tyle deklaracji pomyślnych ile 1-ek wypadło
6. Rodzaje Deklaracji w Walce
Każda deklaracja przynależy do odpowiedniego typu, MG i gracz wspólnie ustalają jakiego typu jest deklaracja.
Typy Deklaracji:
-Ofensywna (powoduje zadanie obrażeń przeciwnikowi, lub ma specjalne działanie, jak np. rozbrojenie, wywrócenie, itp.)
-Defensywna (niweluje udaną akcję Ofensywną wroga, jednak w pierwszej kolejności niweluje akcję Pomocniczą Ofensywną)
-Pomocnicza Ofensywna (zwiększa o 1 wartość obrażeń w przypadku sukcesu akcji Ofensywnej, ewentualnie niweluje akcję Defensywną, jednak w pierwszej kolejności niweluje akcję Pomocniczą Defensywną)
-Pomocnicza Defensywna (przeciwnieństwo powyższej)
-Specjalna (ma inne działanie, np. przemieszczenie się, zmiana położenia, podniesienie bądź dobycie przedmiotu, itp)
7. I Hercules dupa kiedy wrogów kupa
Za każdego sojusznika walczącego z tym samym wrogiem wszyscy sojusznicy otrzymują +1 do Sumy Deklaracji.
8. Broń:
Skuteczność:
brak broni, prowizoryczna broń miotana 1
broń podręczna, słaba broń miotana/strzelecka 2
broń jednoręczna, średnia broń miotana/strzelecka 3
broń dwuręczna ciężka broń miotana/strzelecka 4
Zbroja zmniejsza Skuteczność broni o wartość Wyparowań
Lekka 1
Średnia 2
Ciężka 3
9. Przykład Starcia:
1) Bronco został osaczony przez bandę Garetta w saloonie.
<wliczone zostały podstawowe cechy do umiejętności>
-Bronco (Pistolet 4, Dystans 3, Atletyka 2, Ruch 3, Dyskrecja 2, Niezłomność 2, Żywotność 4), posiada 6-cio strzałowiec (Skuteczność 3), nóż bowie (Skuteczność 2)
-Banda Garetta, 3 ludzi (Dystans 3, Atletyka 2, Ruch 2, Dyskrecja 1, Niezłomność 1, Żywotność 3), wszyscy uzbrojeni w 6-cio strzałowce (Skuteczność 3)
Deklaracje Bronco:
-przewraca stół i kryje się za nim (akcja Defensywna: Dyskrecja= 2)
-celuje do jednego z wrogów (akcja Pomocnicza Ofensywna: Pistolet=4)
-strzela (akcja Ofensywna: Pistolet=4)
Suma Deklaracaji = (2+4+4 -2) = 8 na 3k6
Deklaracja bandy (to mięso armatnie dlatego wszyscy działają jak jedna wielka rodzina):
-strzelają do Bronco (akcja Ofensywna: Dystans=3)
-kryją sięgdzie popadnie (akcja Defensywna: Dyskrecja=1)
Suma Deklaracji = (3 + 1 -1 +2 za liczebną przewagę) = 5 na 2k6
Wynik pierwszej rundy:
Bronco na 3k6 = 1, 1, 6 co daje 8! akurat zdał
Banda na 2k6 = 3, 3 niestety nie zdali
Opis pierwszej rundy:
Bronco, widząc 3 jegomości z gwiazdami na piersi, przewraca stół i kryje się za nim. W między czasie zastępcy szeryfa strzelają w dębowy stół i szukają kryjówki, niestety za wolno, Bronco wychyla się zza stołu i celuje do jednego z wrogów, nastepnie oddaje jeden śmiertelny strzał (Skuteczność 3 + 1 za akcję Pomocniczą Ofensywną). Zostało 2ch przeciwników!
2) don Edwardo pojedynkuje się z el Loco, podstępnym bandytą w masce
-don Edwardo (Rapier 4, Atletyka 2, Ruch 3, Percepcja 3, Niezłomność 2, Żywotność 4), posiada rapier (Skuteczność 3)
-el Loco (Rapier 3, Dystans 2, Atletyka 3, Ruch 3, Percepcja 3, Dyskrecja 3, Niezłomność 2), posiada rapier (Skuteczność 3) i ukryty nóż pod płaszczem (Skueczność 2).
Deklaracja don Edwardo:
-obchodzi rozważnie swego wroga (akcja Pomocnicza Defensywna: Ruch = 3)
-jeśli el Diablo ruszy chce sparować jego cios (akcja Defensywna: Rapier 4)
-następnie wymieży rapier w serce wroga (akcja Pomocnicza Ofensywna: Rapier = 4 -1 za trudność tej akcji, ale zwiększa rany nie o 1 a o 2)
-i zadać śmiertelny cios (akcja Ofensywna: Rapier = 4)
Suma Deklaracaji = 3 + 4 + 3 + 4 -3 = 11 na 4k6
Deklaracja el Loco:
-naciera na wroga (akcja Ofensywna: Rapier = 3)
-następnie zarzuca peleryną na wroga (akcja Pomocnicza Defensywna: Zwarcie = 3)
-odskakuje od wroga (akcja Defensywna: Ruch = 3)
-i ciska we wroga nożem (akcja Ofensywna: Dystans = 2)
Suma Deklaracaji = 3 + 3 + 3 + 2 -3 = 8 na 4k6
Wynik pierwszej rundy:
don Edwardo 4k6: 3, 6, 1, 6. 14! niestety nie powiodła się akcja, jednak jest jedna 1-ka, a więc don Edwardo zachjowuje akcję Defensywną.
el Loco 4k6: 1, 2, 3, 2. Zdał akurat!
Opis starcia:
don Edwardo stara się trzymać dystans, jednak el Loco sprawnie naciera na niego, don Edwardo paruje ledwo uderzenie, ale zostaje wytrącony z rytmu, jego cios niemarawo uderza w peleryne el Loco, który trzymając nóż w garści trafia don Edwardo w ramię (Skuteczność 2).
___________________________________________________________
Co myślicie o tej mechanice? Czekam na jakąś konstruktywną krytykę
EDIT:
Pozbyłem się Cech, Umiejęności przerobiłem na Aspekty, zmieniłem działanie Specjalizacji, zamieniłem k10 na k6.
Jedyna wada k6 to większy wpływ liczby deklaracjii na powodzenie całej akcji niż przy k10. Zastanawiam się, czy nie zmniejszyć wpływu np. za każde 2 deklaracje otrzymuje się -1 do Puli Deklaracji? |
|