autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Deklaracja rpg Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Deklaracja rpg
PostWysłany: 10:49, 02 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Ostatnio wykombinowałem taki o to pomysł:
-Mechanika, w której liczy się wyłącznie deklaracja gracza
-Można tworzyć wiele deklaracji w jednej turze/rundzie jednak szansa sukcesu spada, ale jak wszystko nam wyjdzie to nie ma co zbierać

Przykład:
-Mort rycerz walczy z odwiecznym wrogiem, obaj uzbrojeni są w miecze i kolczugi. Mort deklaruje wyczekanie na cios wroga i zbicie jego miecza (1 deklaracja), następnie wykorzystując zdobytą przewagę uderza pięścią w twarz wroga (2 deklaracja), a następnie odskakuje poza zasięg ostrza (3 deklaracja).
-Charlie ucieka przed policją, przed sobą ma zamknięte okno. Jest w biegu (1 deklaracja), pochwyca po drodze krzesło (2 deklaracja) i skacze zasłaniając się krzesłem przez okno (3 deklaracja)

Problem:
-nie da się odnieść wszystkich deklaracji do jednej umiejętności/cechy/etc., z drugiej strony zbytnie rozdrobnienie spowolni mechanike. Jakieś sugestie?
-czy odnieść deklaracje wyłącznie do graczy, a NPCe działają pod deklaracje graczy? (czyli wróg Morta faktycznie zaatakuje, potem najwyżej będzie chciał uniknąć ciosu w twarz, a na końcu pilnował aby Mort nie zwiększył dystansu) Czy jednak powinni móc deklarować inne akcje? (wtedy może dojść do sytuacji, gdy jedna deklaracja wyklucza deklarację przeciwnika, np. wróg Morta wcale nie musiał pierwszy zaatakować, mógł sam wyczekać.
-trudność deklaracji: do czego odnieść się nalicaijąc trudność. Planuje zrobić mechanikę w któej trudność wyznaczana jest przez sukcesy.
-jak potraktować ciąg deklaracji? Czy akcja się powodzi jeśli wszystkie deklaracje wyjdą, czy np. może być sukces częściowy, zależny od kolejności powodzenia deklaracji (np. jeśli Mort nie zbije miecza wroga to nie będzie w stanie uderzyć go w twarz, ale może zwiększyć dystans). Czy uprościć wszystko i jeśli wszystkie deklaracje nie zakończą się sukcesem, to cała akcja jest fiaskiem?

Po co tyle zachodu?:
Chciałem aby kombinowanie przynajmniej częściowo przekładało się na mechanikę, aby gracze byli nagradzani za aktywność i pomysłowość.
Wiem, że ma to swoje wady, są osoby które lubią powiedzieć to ja go tnę i patrzeć na wynik na kostkach. Ten pomysł na pewno nie jest skierowany do nich.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:03, 02 12 2005
Kanji
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole





Mialem podobny pomysl ale u mnie problem zaczol sie w sytuacji kiedy 2 postacie staja na przeciwko siebie , no bo przeciez ja moge deklarowac ze go uderzam itd ale on zadeklauje ze ja go nie trafiam a on trafia mnie. Nie ma szans to nie wypali Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:12, 02 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Dlaczego niby nie wypali? Jeden gracz może deklarować 1 odrębny ciąg zdarzeń, a drugi 2 odrębny. Zwycięzca wykona to co planował, a w przypadku remisu obaj się szachują i nikomu nie wychodzi (ewentualnie wygrywa ten kto miał więcej deklaracji). Da się to zrobić tylko nastręcza to pewnych komplikacji. Dlatego zwracam się z tym problemem na forum Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:48, 03 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Od ostatniej mojej notki minęły 24 godziny dlatego nie używam opcji edytuj bo nikt nie zauważył by zmiany Wink

Prezentuję taki oto systemik:

1. Aspekty: (wartość od 1 do 6)

Zwarcie
Dystans
Socjalne
Wiedza
Atletyka
Ruch
Percepcja
Dyskrecja
Manipulacja
Niezłomność
Aspekt pomocniczy:
Żywotność: Atletyka + Niezłomność

3. Specjalizacje: (pozwala na wykonanie deklaracji przy uzyskaniu 2-ki podczas testu, nawet jeśli całość zakończyła się fiaskiem)
Pistolety
Karabiny
Miecze
Topory
Skradanie
Kradzież
Nasłuchiwanie
Etc.

4. Test podstawowy:
Aspekt <= k6

Modyfikatory do Puli:
Bardzo łatwy +2
Łatwy +1
Przeciętny 0
Trudny -1
Bardzo Trudny -2

5. Deklaracje:
Gracz może zadeklarować więcej akcji w turze, MG wybiera jakia Cecha i Umiejętność liczy się do deklaracji, na końcu całość się sumuje i odejmuje od tego liczbę deklaracji nie licząc pierwszej.
Suma Deklaracji = Suma Cech i Umiejętności uczestniczących w Akcji (nawet podwójne) - Liczba deklaracji +1.
Następnie gracz bierze do ręki tyle k6 ile wynosi liczba deklaracji, musi wyrzucić mniej lub równo ile wynosi wartość Sumy Deklaracji. Jeśli mu się nie uda to oznacza, że nie wyszła mu rzadna deklaracja. Wyjątek to wyrzucwenie 1 na k6, wtedy gracz może wybrać tyle deklaracji pomyślnych ile 1-ek wypadło

6. Rodzaje Deklaracji w Walce
Każda deklaracja przynależy do odpowiedniego typu, MG i gracz wspólnie ustalają jakiego typu jest deklaracja.

Typy Deklaracji:
-Ofensywna (powoduje zadanie obrażeń przeciwnikowi, lub ma specjalne działanie, jak np. rozbrojenie, wywrócenie, itp.)
-Defensywna (niweluje udaną akcję Ofensywną wroga, jednak w pierwszej kolejności niweluje akcję Pomocniczą Ofensywną)
-Pomocnicza Ofensywna (zwiększa o 1 wartość obrażeń w przypadku sukcesu akcji Ofensywnej, ewentualnie niweluje akcję Defensywną, jednak w pierwszej kolejności niweluje akcję Pomocniczą Defensywną)
-Pomocnicza Defensywna (przeciwnieństwo powyższej)
-Specjalna (ma inne działanie, np. przemieszczenie się, zmiana położenia, podniesienie bądź dobycie przedmiotu, itp)

7. I Hercules dupa kiedy wrogów kupa
Za każdego sojusznika walczącego z tym samym wrogiem wszyscy sojusznicy otrzymują +1 do Sumy Deklaracji.

8. Broń:

Skuteczność:
brak broni, prowizoryczna broń miotana 1
broń podręczna, słaba broń miotana/strzelecka 2
broń jednoręczna, średnia broń miotana/strzelecka 3
broń dwuręczna ciężka broń miotana/strzelecka 4

Zbroja zmniejsza Skuteczność broni o wartość Wyparowań
Lekka 1
Średnia 2
Ciężka 3

9. Przykład Starcia:

1) Bronco został osaczony przez bandę Garetta w saloonie.
<wliczone zostały podstawowe cechy do umiejętności>
-Bronco (Pistolet 4, Dystans 3, Atletyka 2, Ruch 3, Dyskrecja 2, Niezłomność 2, Żywotność 4), posiada 6-cio strzałowiec (Skuteczność 3), nóż bowie (Skuteczność 2)
-Banda Garetta, 3 ludzi (Dystans 3, Atletyka 2, Ruch 2, Dyskrecja 1, Niezłomność 1, Żywotność 3), wszyscy uzbrojeni w 6-cio strzałowce (Skuteczność 3)

Deklaracje Bronco:
-przewraca stół i kryje się za nim (akcja Defensywna: Dyskrecja= 2)
-celuje do jednego z wrogów (akcja Pomocnicza Ofensywna: Pistolet=4)
-strzela (akcja Ofensywna: Pistolet=4)
Suma Deklaracaji = (2+4+4 -2) = 8 na 3k6

Deklaracja bandy (to mięso armatnie dlatego wszyscy działają jak jedna wielka rodzina):
-strzelają do Bronco (akcja Ofensywna: Dystans=3)
-kryją sięgdzie popadnie (akcja Defensywna: Dyskrecja=1)
Suma Deklaracji = (3 + 1 -1 +2 za liczebną przewagę) = 5 na 2k6

Wynik pierwszej rundy:
Bronco na 3k6 = 1, 1, 6 co daje 8! akurat zdał
Banda na 2k6 = 3, 3 niestety nie zdali

Opis pierwszej rundy:
Bronco, widząc 3 jegomości z gwiazdami na piersi, przewraca stół i kryje się za nim. W między czasie zastępcy szeryfa strzelają w dębowy stół i szukają kryjówki, niestety za wolno, Bronco wychyla się zza stołu i celuje do jednego z wrogów, nastepnie oddaje jeden śmiertelny strzał (Skuteczność 3 + 1 za akcję Pomocniczą Ofensywną). Zostało 2ch przeciwników!

2) don Edwardo pojedynkuje się z el Loco, podstępnym bandytą w masce Wink

-don Edwardo (Rapier 4, Atletyka 2, Ruch 3, Percepcja 3, Niezłomność 2, Żywotność 4), posiada rapier (Skuteczność 3)
-el Loco (Rapier 3, Dystans 2, Atletyka 3, Ruch 3, Percepcja 3, Dyskrecja 3, Niezłomność 2), posiada rapier (Skuteczność 3) i ukryty nóż pod płaszczem (Skueczność 2).

Deklaracja don Edwardo:
-obchodzi rozważnie swego wroga (akcja Pomocnicza Defensywna: Ruch = 3)
-jeśli el Diablo ruszy chce sparować jego cios (akcja Defensywna: Rapier 4)
-następnie wymieży rapier w serce wroga (akcja Pomocnicza Ofensywna: Rapier = 4 -1 za trudność tej akcji, ale zwiększa rany nie o 1 a o 2)
-i zadać śmiertelny cios (akcja Ofensywna: Rapier = 4)
Suma Deklaracaji = 3 + 4 + 3 + 4 -3 = 11 na 4k6

Deklaracja el Loco:
-naciera na wroga (akcja Ofensywna: Rapier = 3)
-następnie zarzuca peleryną na wroga (akcja Pomocnicza Defensywna: Zwarcie = 3)
-odskakuje od wroga (akcja Defensywna: Ruch = 3)
-i ciska we wroga nożem (akcja Ofensywna: Dystans = 2)
Suma Deklaracaji = 3 + 3 + 3 + 2 -3 = 8 na 4k6

Wynik pierwszej rundy:
don Edwardo 4k6: 3, 6, 1, 6. 14! niestety nie powiodła się akcja, jednak jest jedna 1-ka, a więc don Edwardo zachjowuje akcję Defensywną.
el Loco 4k6: 1, 2, 3, 2. Zdał akurat!

Opis starcia:
don Edwardo stara się trzymać dystans, jednak el Loco sprawnie naciera na niego, don Edwardo paruje ledwo uderzenie, ale zostaje wytrącony z rytmu, jego cios niemarawo uderza w peleryne el Loco, który trzymając nóż w garści trafia don Edwardo w ramię (Skuteczność 2).

___________________________________________________________

Co myślicie o tej mechanice? Czekam na jakąś konstruktywną krytykę Wink

EDIT:
Pozbyłem się Cech, Umiejęności przerobiłem na Aspekty, zmieniłem działanie Specjalizacji, zamieniłem k10 na k6.

Jedyna wada k6 to większy wpływ liczby deklaracjii na powodzenie całej akcji niż przy k10. Zastanawiam się, czy nie zmniejszyć wpływu np. za każde 2 deklaracje otrzymuje się -1 do Puli Deklaracji?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Quba dnia 20:24, 03 12 2005, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:50, 03 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Nie podoba mi się, zbytnia finezja wg mnie. Ja lubię PROSTOTĘ.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:17, 03 12 2005
Kanji
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole





Mi tez nie zabardzo przypadlo do gustu , ale probowac warto Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:23, 03 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





A co w tym jest skomplikowanego? Masz rzut vs. Cecha+Skill, jedynie dodana jest otoczka fabularna, i możliwość wykonania widowiskowych akcji i combosów. Prosze panów o konkrety, bo takie komentaże w stylu:

beacon napisał:
Nie podoba mi się, zbytnia finezja wg mnie. Ja lubię PROSTOTĘ.

i
Kanji napisał:
Mi tez nie zabardzo przypadlo do gustu , ale probowac warto

nic mi nie pomogą i nie podpowiedzą co usprawnić i poprawić. A więc konkrety proszę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:59, 03 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Nakombinowane z tymi deklaracjami cośtam... nie dla mnie. Ja wolę cecha + k6 vs trudność, albo procentówki. Mechaniki mnie nie ruszają, chyba że karciane Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:10, 03 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Ech beacon skoro masz osobiste negatywne odczucia do PRAWIE wszystkich mechanik, (ponieważ k6+cecha vs. trudność i procentówka to jakiś niewielki procent mechanik na rynku (sic!)) to chyba nie mamy o czym mówić.

P.S. 2 razy prosiłem o konstruktywną krytykę, prosze o nie umieszczanie opini w stylu: "bo mi się podoba/niepodoba dlatego bo tak" nic to nie wnosi do tematu, a jedynie mnie bulwersuje :/

beacon napisał:
Nakombinowane z tymi deklaracjami cośtam... nie dla mnie

Deklaracje są właśnie płynnym odniesieniem opisu do mechaniki, bez tego to byłaby mechanika jak wiele. Wspiera kreatywność i kombinowanie, nie jak w większości mechanik, gdzie poza opcją atakuj w walce nie ma praktycznie nic więcej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:39, 03 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Opis opisem, ale mechanika to dla mnie oddzielna sprawa. Wolę samemu premiować ciekawe opisy niż męczyć się z mechaniką, która ma to odwzorowywać, nota bene w niezby wg mnie udany sposób.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:48, 03 12 2005
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Ja bym zrezygnował z cech pomocniczych, to daje trochę prostoty (mniej znaczy prościej), a to ważne gdy będzie się musiało pamiętać trochę cech. Jeżeli zbytnio skomplikujesz to doszukiwanie się deklaracji (która pod jakie cechy/umiejętności/specjalizacje podchodzi) będzie trudniejsze od liczenia w KC.

Umiejętności można by było rozbić między cechy (przejęcie funkcji) i specjalizacje. Nawet w przykładach nie są zbytnio używane. A potem zmniejszył bym ich ilość i dał bardziej ogólne (następna prostota).

K6 było by o tyle niezłe, że łatwiej w momencie niepowodzenia całości było by przeżyć dzięki pojedynczej akcji (większa szansa na 1).

Ogólnie pomysł dość interesujący. :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:06, 03 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Thronaar napisał:
Ja bym zrezygnował z cech pomocniczych, to daje trochę prostoty (mniej znaczy prościej), a to ważne gdy będzie się musiało pamiętać trochę cech.

To akurat jest najmniej dręczący problem, ale masz rację cechy pomocnicze są zbyteczne, w sumie sam nie wiem po kiego je zrobiłem Smile

Cytat:
Umiejętności można by było rozbić między cechy (przejęcie funkcji) i specjalizacje. Nawet w przykładach nie są zbytnio używane. A potem zmniejszył bym ich ilość i dał bardziej ogólne (następna prostota).

Umiejętności są jak najbardziej używane w przykłądzie, zauważ, że jest ich bardzo mało i są dosyć ogólne. Ale faktycznie można postawić na równi część cech z umiejętnościami, zostawić jedynie specjalizacje, które np. miałyby inne działanie (np. mając specjalizację można skorzystać z deklaracji jeśli wypadnie 1 lub 2 na k10).

Cytat:
K6 było by o tyle niezłe, że łatwiej w momencie niepowodzenia całości było by przeżyć dzięki pojedynczej akcji (większa szansa na 1).

Po likwidacji cech i zmianie specjalizacji k6 byłaby obowiązkowa.

Cytat:
Ogólnie pomysł dość interesujący. :]

Dzięki za dobre uwagi, już poprawiłem, czekam na dalsze sugestie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:26, 04 12 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





- Skleić Pomocniczą Deklaracje Defensywną i Pomocniczą Deklaracje Ofensywną w jedno (pomocnicza akcja która podbija skuteczność następnej Deklaracji).

- Cechy i Umiejętności dalej są w tekście Wink

- Jak rozumiem "Modyfikator do puli" zmienia wartość Sumy Deklaracji w zależności od trudności każdej deklaracji np. dobywam miecz (b. łatwe +2), huśtam się na żyrandolu (trudne -1) to mam 2 + (-1) = +1 dodatkowo do SD ?

- Ponieważ ilość deklaracji nie jest zbytnio ograniczona, to deklarując 36 pchnięć w przeciwnika, nawet przy niskich Aspektach można liczyć iż średnio 6 dziabnięć się uda (sześć jedynek na 36k6) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:23, 04 12 2005
Yubi
zerkający na systemy

 
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Mechanika mi się podoba. Lubię mechaniki zmuszające do kombinowania, do zagrań taktycznych...

Dostrzegam jednak pewien kłopot: jeśli dobrze zrozumiałem, mechanika ma promować właśnie takie zagrania - rozbudowane, widowiskowe. Popraw mnie, jeśli się mylę.

Jeśli jednak gracze za cel będą mieli skuteczność swoich postaci, to właśnie brak finezji zostaje nagradzany.

Przykład:
Bolo, Miecz 5 (władował wszystkie punkty w miecz).
Walka Bola będzie się sprowadzała do 1 deklaracji ("Tnę go!"), ewentualnie dwóch ("Tnę go, a jak on będzie ciął - paruję"). Szansa powodzenia - 5/k6 (w drugim przypadku - 9/2k6). Dodawanie innych deklaracji będzie mu obniżało szansę powodzenia (bo przy tworzeniu postaci nie miał punków na rozwinięcie umiejętności powyżej 1).

Przy bardziej zrównoważnonych postaciach sytuacja będzie niestety podobna - będzie się opłacało dodawać deklaracje oparte na umiejętnościach równych co najmniej 5 - po odjęciu 1 za dodatkową deklarację dostaje 4 'efektywnej wartości'. Niższe umiejętności będą efektywnie niższe niż 3.5, co jest oczekiwaną wartością rzutu k6. Będą zatem zmniejszać szansę powodzenia, zamiast zwiększać. Czyli znowu brak finezji jest promowany.

Yubi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:06, 04 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





No na takie uwagi czekałem Very Happy

cactusse napisał:
- Skleić Pomocniczą Deklaracje Defensywną i Pomocniczą Deklaracje Ofensywną w jedno (pomocnicza akcja która podbija skuteczność następnej Deklaracji).

Tak to działa, masz rację niczym sięnie różnią, źle to opisałem Smile

Cytat:
- Cechy i Umiejętności dalej są w tekście Wink

Fakt poprawiłem to pobieżnie, w miejsce cechy+umiejętności wstaw słowo Aspekt Very Happy

Cytat:
- Jak rozumiem "Modyfikator do puli" zmienia wartość Sumy Deklaracji w zależności od trudności każdej deklaracji np. dobywam miecz (b. łatwe +2), huśtam się na żyrandolu (trudne -1) to mam 2 + (-1) = +1 dodatkowo do SD ?

Tak jest, ale chyba zmienię to do max +1/-1 za deklarację aby zbytnio nie komplikować

Cytat:
- Ponieważ ilość deklaracji nie jest zbytnio ograniczona, to deklarując 36 pchnięć w przeciwnika, nawet przy niskich Aspektach można liczyć iż średnio 6 dziabnięć się uda (sześć jedynek na 36k6) Wink

Moja wina nie napisałem ważnej zasady, można zadeklarować jeden rodzaj akcji ofensynwej. Czyli raz w rundzie mogę siepnąć kogoś toporem, raz walnąć z baśki, raz rzucić (jeśli mam pod ręką nóż), lub zaatakować bronią trzymaną w drugiej ręce. Myślę, że to skutecznie ograniczy deklaracje 36 ataków. Poza tym za każdą deklaracje powyżej 1ej dostaje się -1 do puli. Czyli teoretycznie byłoby 36k6+35 (jakby dodać to do rzutu zamiast zmniejszyć pulę).
Zastanawiam się nad zmniejszeniem tego modyfikatora za deklaracje do -1 za każde dwie deklaracje.

Yubi napisał:
Dostrzegam jednak pewien kłopot: jeśli dobrze zrozumiałem, mechanika ma promować właśnie takie zagrania - rozbudowane, widowiskowe. Popraw mnie, jeśli się mylę.

Tak jest, takie było moje założenie.

Cytat:
Jeśli jednak gracze za cel będą mieli skuteczność swoich postaci, to właśnie brak finezji zostaje nagradzany.

Przykład:
Bolo, Miecz 5 (władował wszystkie punkty w miecz).
Walka Bola będzie się sprowadzała do 1 deklaracji ("Tnę go!"), ewentualnie dwóch ("Tnę go, a jak on będzie ciął - paruję"). Szansa powodzenia - 5/k6 (w drugim przypadku - 9/2k6). Dodawanie innych deklaracji będzie mu obniżało szansę powodzenia (bo przy tworzeniu postaci nie miał punków na rozwinięcie umiejętności powyżej 1).

Tak masz rację, ale wystarczy, że jego wróg przy takiej samej cesze 5 zadeklaruje akcję pomocniczą do ataku, to mając 13/3k6 i zdając ten test zada ci ranę, a sam sparuje twój atak. Pamiętaj, że dowolna 1-ka pozwala na wybranie 1-ej deklaracji, która mimo to wyjdzie, a więc im więcej deklaracji tym większa szansa na 1-ki. Dzięki temu opłaca się być widowiskowym, w najgorszym przypadku jest duża szansa, że zachowasz sobie akcje defensywną i zniwelujesz akcję ofensywną. I to wydaje mi się promuje złożoność akcji.

Cytat:
Przy bardziej zrównoważnonych postaciach sytuacja będzie niestety podobna - będzie się opłacało dodawać deklaracje oparte na umiejętnościach równych co najmniej 5 - po odjęciu 1 za dodatkową deklarację dostaje 4 'efektywnej wartości'. Niższe umiejętności będą efektywnie niższe niż 3.5, co jest oczekiwaną wartością rzutu k6. Będą zatem zmniejszać szansę powodzenia, zamiast zwiększać. Czyli znowu brak finezji jest promowany.

Patrz wyżej, im więcej k6 tym większa szansa na 1-kę (zarzut cactusse).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Deklaracja rpg
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin