Magnes |
ciągle nie ma czasu |
|
|
Dołączył: 10 Sie 2005 |
Posty: 1940 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: wiocha na Śl. |
|
|
|
|
|
|
Opisane na szybko, późno, więc pewnie będzie ciężkie do zrozumienia :
Trudność w d64 będzie testowana k8, im wyższy wynik tym lepiej. (więcej tutaj)
Cechy są określane wartościami -1:4 i są "negatywne" (głupota, słabość, niezdarność).
Atrybuty określają ułomności i umiejętności różnorakiego rodzaju opisane wartościami -1:4 (gdzie -1 to antytalent, 4 to mistrz), mogą być negatywne lub pozytywne zależnie od punktu widzenia, oznaczają to co głosi ich nazwa (nawet jeśli jest wieloznaczna).
Przykładowa postać:
kobold Józio
cechy: słabość 2, głupota 3, niezdarność 4
atrybuty: uciekanie 3 (potrafi uciekać), targowanie się 0 (nie potrafi się targować), liczenie -1 (kompletnie nie potrafi liczyć, jest przeciwieństwem matematyka), przyznawanie się do winy 4
Ustalamy trudność na następujące sposoby:
1. CECHA*2 - gdy zadeklarowana czynność dotyczy mocno jakiejś cechy i niczego innego.
2. CECHA + CECHA - jak wyżej, gdy dotyczy dwóch cech
3. CECHA + WARTOŚĆ - najczęstszy test, gdy zadanie dotyczy cechy i wymaga jakiegoś atrybutu
4. WARTOŚĆ + WARTOŚĆ lub WARTOŚĆ*2 - gdy zadanie dotyczy jakiegoś atrybutu lub atrybutów i niczego więcej (nie zależy od cech Nieboraka, a tylko jego wyszkolonego atrybutu).
WARTOŚĆ to wartość atrybutu (gdy przeszkadza on w teście) lub jego ODWRÓCENIE, gdy pomaga w teście.
Odwrócenie będę oznaczał przez ^atrybut, oblicza się je jako (4 - atrybut).
Wartości odwróceń w tabeli:
-1: 5
0: 4
1: 3
2: 2
3: 1
4: 0
Tabela będzie na karcie albo możliwe też, że oznaczenia kółeczkami sprawią, że odczytanie odwrócenia atrybutu będzie banalne - tak to muszę jakoś zrobić...
Jeśli gracz nie ma atrybutu potrzebnego do testu, bierze się atrybut "inne" (gdzieś na górze karty postaci będzie zawsze), który ma zawsze wartość 0 (czyli ^inne to 4).
Modyfikatory: dodajemy lub odejmujemy trochę zależnie od sytuacji (np. siły przeciwnika! bo przeciwnik nie jest opisany w Nieborakach pełną charakterystyką!) odejmujemy też gdy jakiś atrybut zbytnio nie pasuje do testu (np. ktoś ma "jeżdzenie na baranach", a próbuje jeździć na słoniu). PG może też dodać lub odjąć za jakiś atrybut, którego nie uwzględnił z "braku miejsca", a który gracz posiada.
Przykład ustalania trudności:
kobold Józio
cechy: słabość 2, głupota 3, niezdarność 4
atrybuty: uciekanie 3 (potrafi uciekać), targowanie się 0 (nie potrafi się targować), liczenie -1 (kompletnie nie potrafi liczyć, jest przeciwieństwem matematyka), przyznawanie się do winy 4 (zawsze przyznaje się do winy, nawet jeśli nie musi)
kobold:
- chce wskoczyć na konia i pogalopować za uciekającą karetą: niezdarność + ^inne (nie ma jeździectwa ani nic z tym związanego) = 4+4 = 8
- jest wypytywany przez groźnego szeryfa czy jest winny kradzieży kury pocztowej: głupota + przyznawanie się do winy = 3 + 4 = 7
- ucieka przed bandą głodnych goblinów prostą, równą drogą (PG przyjmuje że nie liczy się wtedy niezdarność, a tylko szybkość, czyli umiejętność uciekanie): ^uciekanie*2 = 1*2 = 2
- siłuje się na rękę z trollem = słabość*2 - 4 (tak duży modyfikator bo to w końcu z TROLLEM!) = 0
walka:
- używając długiej kopii kobold próbuje dźgnąć w pierś nadbiegającego trolla: niezdarność + ^inne (nie ma walki ani walki kopią) -1 (bo troll jest głupi i biegnie prosto na kopię) = 7
- kobold próbuje schować się za tarczą przed atakiem rozwścieczonego minotaura: niezdarność + słabość + 1 za brak obrony przed tarczą i ponieważ minotaur jest silny i wściekły = 4 + 2 + 1 = 8
- kobold podczas walki deklaruje po prostu "zabijam te trzy gobliny spychając je do studni" (opis będzie wtedy dłuższy, a wynik testu może spowodować, że część zamierzeń się uda, część nie): niezdarność + ^inne - 1 bo gobliny są strasznie głupie = 4 + 4 - 1 = 7
(obrażenia i inne kiedy indziej)
Dlaczego takie a nie inne atrybuty są brane do testów? Decyduje PG, ale także - co ważne - gracz może podpowiadać co brać do testów. Czasem mogą PG z graczem ustalić zmianę deklarowanej czynności na taką, która nie wymaga testowania atrybutu, którego nieborak i tak nie posiada (np. kobold, który nijak nie potrafi walczyć, może zamiast tego uciec lub spróbować podstępu).
Jak poprzednio proszę o uwagi, propozycje, wytknięcie błędów. |
|