Erpegis |
chodzący wśród autorek |
|
|
Dołączył: 02 Lis 2005 |
Posty: 77 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Kilka przykładów, oczywiście ekspertem nie jestem:
Spellslinger, Grimm - zmieniona lista umiejętności - Spot, Hear, Search np. zebrano w Notice - spostrzegawczość.
Conan d20, Star Wars revised - zbroje zamiast dodawać do klasy pancerza, redukują obrażenia.
Traveller - dodano siódmą cechę - wykształcenie (EDU)
Mutants and Masterminds: postać tworzymy punktowo, poziom postaci jest opcjonalny i służy tylko ograniczaniu najpotężniejszych supermocy, nie ma HP.
Blue Rose - to chyba jest trued20, wyeliminowano wartości liczbowe cech (Siła +4 zamiast Siła 1, zmiana poziomu jest bardziej płynna, są tylko 3 klasy, system obrażeń bez HPków.
Chyba tylo Deadlands pozostawiły charakter (praworządny dobry itp.), jako część mechaniki.
Wiele gier wprowadza punkty losu, czyli metagrowe punkty do uniknięcia śmierci, przerzutu nieudanego rzutu kostką... W GW są punkty mocy, podobnie jest w Conanie, M&M, a nawet w Eberronie, choć to setting. W wielu wyeliminowano ataki okazyjne.
[link widoczny dla zalogowanych] - zajrzyjcie pod 'Variant Rules'. |
|