autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> d20, settingi jak to wygląda Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 19:34, 03 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Moje doświadczenia z d20 zą wątłe, ale za megawkurzające uważam to, że modyfikacje mechaniki zajmują tak znaczną część każdego settingu. To po prostu czysto gamistyczne podejście, gdzie opis rasy to pół na pół modyfikatory cech i fabularna wstawka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:10, 03 09 2006
Erpegis
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Moje doświadczenia z d20 zą wątłe, ale za megawkurzające uważam to, że modyfikacje mechaniki zajmują tak znaczną część każdego settingu. To po prostu czysto gamistyczne podejście, gdzie opis rasy to pół na pół modyfikatory cech i fabularna wstawka.


Nie do końca rozumiesz różnicę między settingiem, a systemem d20. Conan czy gwiezdne wojny, czy d20 modern to rzeczywiście nowe systemy, gdzie mechanikę zmodyfikowano tak, by odpowiadała realiom książek, filmów czy światowi współczesnemu.
Większość settingów wprowadza nowe rasy i klasy, zmienia system magii, najczęściej tak, by odpowiadał realiom książkowym czy filmowym.
W D&D do opisu ras masz serię Races of..., która IMO jest świetna.
Swoją drogą, za zbyt małą ilość fabuły winiłbym raczej podejście "symulacjonistyczne", które woli opisywać jak wyglądają elfy, gdzie mieszkają i co robią - niż jak to jest "być elfem".
No i co złego jest w gamistycznym podejściu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:55, 03 09 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Cytat:
Moje doświadczenia z d20 zą wątłe, ale za megawkurzające uważam to, że modyfikacje mechaniki zajmują tak znaczną część każdego settingu. To po prostu czysto gamistyczne podejście, gdzie opis rasy to pół na pół modyfikatory cech i fabularna wstawka.


Bo w DnD i dużej części d20 sytuacja wygląda tak, że mamy
- Podręcznik Gracza, w którym są cyferki.
- Opisy Światów, gdzie są opisy.

Podejrzewam, że zostało to tak wykonane po to, żeby Podręcznik Gracza nie kolidował ze Światami. O ile bowiem elfy wszędzie mogą wykorzystywać ten sam zestaw cech i charakterystyk bez większych problemów, to - nawet w obrębie światów z samego AD&D - wizje wyglądu, zachowania etc. poszczególnych ras były bardzo różne.

Przykładowo takie gnomy. Jak wszyscy wiemy DeDekowe gnomy budują wiecznie nie-działające maszyny...

Jest to prawdą... Ale nie w np. Greyhawku, gdzie gnomy żyją w lasach w przyjaźni ze zwierzętami i nie zajmują się mechaniką.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:16, 04 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
No i co złego jest w gamistycznym podejściu?
Nic, po prostu systemy nie dla mnie ;p Ja się identyfikuję jako narratywista, chociaż też niezupełnie.

Cytat:
Ale nie w np. Greyhawku, gdzie gnomy żyją w lasach w przyjaźni ze zwierzętami i nie zajmują się mechaniką.
A jakie to urozmaicenie? Po prostu dali im trochę cech elfów. To tak jak elfy uczynić aroganckimi, a krasnoludy pedałami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:09, 05 09 2006
Hobibit
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





To tu się nie zgodzę z beaconem bo to czy elfy są mniej czy bardziej "pedalskie" to nie tylko sprawa kosmetyczna. Światy różnią się między sobą a że ktoś grał w tysiącpięćsetstodziewięćset systemów i światów tego nie zmienia. Podejście w stylu w tym świecie elfy tu są jak krasnoludy z tamtego świata, krasnoludy jak ludzie z innego, gnomy jak motomyszyzmarsa a technika jak w tym a tym systemie a ziemia wygląda tak jak w tamtym, jest podejściem może działającym (znaczy sprawdza się praktycznie) to jest krzywdzące dla świata, spłyca go a twórce który zazwyczaj się nad tym trochę napracował sprowadza do użytkownika metody Copiego Pasta, co mi się całkowicie nie podoba.

W tym aspekcie musze przyznać że twórcy d20 się popisali jeśli chodzi o rozłożenie materiału w książkach. Kupujesz podręcznik gracza i wiesz jak tworzyć postać i ogólnie znasz mechanikę, dokupujesz podręcznik mistrza gry i uczysz się prowadzić, dokupujesz jakąś książkę ze światem i grasz w co chcesz, nie musisz na nowo zakuwać całej mechaniki bo wszędzie jest taka sama a światy się zmieniają czyli gra nie nudzi. I pewnie jak by było gdyby...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
d20, settingi jak to wygląda
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin