Szabel |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 07 Maj 2006 |
Posty: 1316 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
|
|
|
|
System będzie mainstreamowy i zaznaczam to na samym początku. Ogólna idea jest prosta - świat będzie fantasy bez ludzi, z czterema rasami grywalnymi(nad tymi niegrywalnymi jeszcze nie myślałem):
- Krasnoludy - lud zamieszkujący góry na północy opisanej w grze części świata, pomijając tolkienowski stereotyp: Krasnoludy wyrzekły się jakichkolwiek związków z Magią i Religią przez co pozostałe rasy patrzą na nich niechętnie, lecz ich znaczącą przewagą jest stopień rozwoju techniki(nie da się tego jednym słowem opisać, ale m. in. tylko Krasnoludy będą mieć do dyspozycji machiny oblężnicze, co bardziej skomplikowane mechanizmy ), pod względem społecznym tworzą federację Klanów(przynależność do jednego Klanu jest równoznaczna z określonym zajęciem, np. walką zbrojną, wyrębem lasów i obróbką drewna, zgłębianiem tajników wiedzy) tworzącą wspólnie silną centralnę władze - Wielką Starszyznę(złożoną z przywódców wszystkich Klanów) która wybiera Króla Krasnoludów,
- Elfy - sądziliście, że w kwestii Elfów nic już się nie da powiedzieć? Nie podejrzewacie nawet jak bardzo się pomyliliście... z dwóch "standardowych" ras w CL to Elfy będą bardziej zmienione. To już nie są istoty żyjące w cudownych pałacach na wodzie, których życie jest oderwaną od rzeczywistości sielanką. Elfy będą ludem koczowniczym żyjącym na wielkim stepie w centralno-zachodniej części opisanego świata, podzielonym na liczne, niestałe politycznie i wojownicze Ordy, ich społeczeństwo będzie się opierać na strukturze wojskowej(ustrój będący formą demokracji wojennej skrzyżowanej z monarchią), ale ważna rola animistycznej() religii daje dość silną pozycję Szamanom, oczywiście ważnym elementem ich kultury będą konie(w końcu to lud koczowniczy), a poziom techniki odpowiada mniej-więcej mongolskiej z czasów najazdów na Ruś i Polskę,
- Giganci - pierwsza z dwóch ras niestandardowych, Giganci nie są aż tak wielcy jak w mitologii greckiej(ale ich przeciętne 3m wysokości i tak robią wrażenie), pod względem technologicznym, kulturowym i społecznym przypominają polskę z okresu Kazimierza Wielkiego czy Władysława Jagiełły w wizji Sienkiewicza(tak chodzi o Krzyżaków), ale są pewne istotne różnice: po pierwsze czczą oni inną religię - wyznają Randora boga porządku i sprawiedliwości, wierząc, że są wybranym przezeń ludem mającym wytępić plugastwa tego świata, kapłani tworzący zhierarchizowaną organizację mają silny wpływ na władcę, po drugie Giganci z racji swych rozmiarów nie budują aż tak wysoko względem swego wzrostu bo takie budowle zwyczajnie by się zapadały(a budują głównie z kamienia i szkło uważają za luksus!), po trzecie praktycznie nikt nie gospodaruje sam w swych włościach z wyjątkiem rycerzy posiadających poniżej trzech wsi(cała reszta zatrudnia przynajmniej jednego zarządcę, a możnowładcy mają ich po kilkunastu), po trzecie rycerstwo jest stanem liczniejszym niż w polsce średniowiecznej i stanowi około 20% społeczeństwa, za to mniej jest mieszczan w śród których praktycznie nie ma patrycjatu(wszelki handel jest finansowany z sakiewek szlachetnie urodzonych). Elfy mają na zachodzie, Krasnoludy na północy, na wschodzie i południu zaś ich państwo styka się z morzem.
- Starsi - czwarta rasa, druga z "niestandardowych". Jedyna stała siedziba Starszych znajduje się na wyspie leżącej na morzu na wschód od królestwa Gigantów - Elei. Starsi są starożytną rasą której niedobitki osiedliły się po upadku ich cywilizacji wywołanym pewnym "kataklizmem"(nie zdradzam na razie szczegółów) na rzeczonej wyspie i oddały studiowaniu Magii w sposób "Akademicki". Starsi wobec reszty świata przyjmują(jako ogół) postawę neutralnych obserwatorów, jednak niewyznawanie żadnej Religii budzi niechęć Elfów i Gigantów. Część spośród Starszych uważa, że reszta świata to po prostu nie ich sprawy, inni zaś widzą pozostałe rasy jako barbarzyńskie półdzikie hordy - bowiem tylko Starsi posiedli sekret tego czym naprawdę jest magia i jak można się nią bezpośrednio posłużyć(Elfy i Giganci używają magii w sposób powiązany z ofiarami i religijnymi rytuałami). Przewodzi im rada najzdolniejszych Magów każdej z dziedzin za wyjątkiem wygnanych Magów Mroku rozproszonych po całym świecie choć nielicznych.
|
|