autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Cztery Ludy Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Cztery Ludy
PostWysłany: 19:15, 08 05 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





System będzie mainstreamowy i zaznaczam to na samym początku. Ogólna idea jest prosta - świat będzie fantasy bez ludzi, z czterema rasami grywalnymi(nad tymi niegrywalnymi jeszcze nie myślałem):

  • Krasnoludy - lud zamieszkujący góry na północy opisanej w grze części świata, pomijając tolkienowski stereotyp: Krasnoludy wyrzekły się jakichkolwiek związków z Magią i Religią przez co pozostałe rasy patrzą na nich niechętnie, lecz ich znaczącą przewagą jest stopień rozwoju techniki(nie da się tego jednym słowem opisać, ale m. in. tylko Krasnoludy będą mieć do dyspozycji machiny oblężnicze, co bardziej skomplikowane mechanizmy ), pod względem społecznym tworzą federację Klanów(przynależność do jednego Klanu jest równoznaczna z określonym zajęciem, np. walką zbrojną, wyrębem lasów i obróbką drewna, zgłębianiem tajników wiedzy) tworzącą wspólnie silną centralnę władze - Wielką Starszyznę(złożoną z przywódców wszystkich Klanów) która wybiera Króla Krasnoludów,
  • Elfy - sądziliście, że w kwestii Elfów nic już się nie da powiedzieć? Nie podejrzewacie nawet jak bardzo się pomyliliście... z dwóch "standardowych" ras w CL to Elfy będą bardziej zmienione. To już nie są istoty żyjące w cudownych pałacach na wodzie, których życie jest oderwaną od rzeczywistości sielanką. Elfy będą ludem koczowniczym żyjącym na wielkim stepie w centralno-zachodniej części opisanego świata, podzielonym na liczne, niestałe politycznie i wojownicze Ordy, ich społeczeństwo będzie się opierać na strukturze wojskowej(ustrój będący formą demokracji wojennej skrzyżowanej z monarchią), ale ważna rola animistycznej(Exclamation) religii daje dość silną pozycję Szamanom, oczywiście ważnym elementem ich kultury będą konie(w końcu to lud koczowniczy), a poziom techniki odpowiada mniej-więcej mongolskiej z czasów najazdów na Ruś i Polskę,
  • Giganci - pierwsza z dwóch ras niestandardowych, Giganci nie są aż tak wielcy jak w mitologii greckiej(ale ich przeciętne 3m wysokości i tak robią wrażenie), pod względem technologicznym, kulturowym i społecznym przypominają polskę z okresu Kazimierza Wielkiego czy Władysława Jagiełły w wizji Sienkiewicza(tak chodzi o Krzyżaków), ale są pewne istotne różnice: po pierwsze czczą oni inną religię - wyznają Randora boga porządku i sprawiedliwości, wierząc, że są wybranym przezeń ludem mającym wytępić plugastwa tego świata, kapłani tworzący zhierarchizowaną organizację mają silny wpływ na władcę, po drugie Giganci z racji swych rozmiarów nie budują aż tak wysoko względem swego wzrostu bo takie budowle zwyczajnie by się zapadały(a budują głównie z kamienia i szkło uważają za luksus!), po trzecie praktycznie nikt nie gospodaruje sam w swych włościach z wyjątkiem rycerzy posiadających poniżej trzech wsi(cała reszta zatrudnia przynajmniej jednego zarządcę, a możnowładcy mają ich po kilkunastu), po trzecie rycerstwo jest stanem liczniejszym niż w polsce średniowiecznej i stanowi około 20% społeczeństwa, za to mniej jest mieszczan w śród których praktycznie nie ma patrycjatu(wszelki handel jest finansowany z sakiewek szlachetnie urodzonych). Elfy mają na zachodzie, Krasnoludy na północy, na wschodzie i południu zaś ich państwo styka się z morzem.
  • Starsi - czwarta rasa, druga z "niestandardowych". Jedyna stała siedziba Starszych znajduje się na wyspie leżącej na morzu na wschód od królestwa Gigantów - Elei. Starsi są starożytną rasą której niedobitki osiedliły się po upadku ich cywilizacji wywołanym pewnym "kataklizmem"(nie zdradzam na razie szczegółów) na rzeczonej wyspie i oddały studiowaniu Magii w sposób "Akademicki". Starsi wobec reszty świata przyjmują(jako ogół) postawę neutralnych obserwatorów, jednak niewyznawanie żadnej Religii budzi niechęć Elfów i Gigantów. Część spośród Starszych uważa, że reszta świata to po prostu nie ich sprawy, inni zaś widzą pozostałe rasy jako barbarzyńskie półdzikie hordy - bowiem tylko Starsi posiedli sekret tego czym naprawdę jest magia i jak można się nią bezpośrednio posłużyć(Elfy i Giganci używają magii w sposób powiązany z ofiarami i religijnymi rytuałami). Przewodzi im rada najzdolniejszych Magów każdej z dziedzin za wyjątkiem wygnanych Magów Mroku rozproszonych po całym świecie choć nielicznych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:55, 08 05 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Brzmi ciekawie, ale na twoim miejscu jednak Elfów i Krasnoludów zamieniłbym na różne "rasy" ludzi (ot, skośnookich za elfów i jakichś rudych skandynawów za krasnali Wink ) i byłoby git. Elfy i krasnoludy są trochę... dziecinne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:59, 08 05 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Może po prostu zrób Krasnolfy i Elfoludy, lol.

EDIT: Tak sobie myśle że fajna by była rasa Nieludy. Wtedy odmieniałoby się "Zamek nieludzki". Prosze mi wybaczyć. Dzisiaj mam dziwaczny humor Razz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:38, 09 05 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Intrygujące - oby się udało
A jak drogi Szabel-u widzisz drużyny mieszane?

Farvus teraz wiem kto wymyślił te nieludzkie metody Very Happy
A propo jak się zapatrujecie na półludzi Question
- to ja będę grał półczłowiekiem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:21, 09 05 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Nimsarn napisał:
Intrygujące - oby się udało
A jak drogi Szabel-u widzisz drużyny mieszane?


Nie zapatruję się na drużyny mieszane, bo każda rasa coś do pozostałych ma i za bardzo się "nie lubią"(eufemizm) żeby mogli ze sobą współpracować. Wspólnymi rozdziałami będzie opis mechaniki, rozdział dla MG i ogólny opis świata - uszczegółowione opisy będą dla poszczególnych ras osobne napisane tak, by opisać szczegółowo ich część świata(obszar przez nich zamieszkiwany), to co wiedzą/myślą/podejżewają na temat pozostałych ras itd.

Nimsarn napisał:
Farvus teraz wiem kto wymyślił te nieludzkie metody Very Happy
A propo jak się zapatrujecie na półludzi Question
- to ja będę grał półczłowiekiem Wink


Chodzi ogólnie o półludzi czy o tych z mojej gry?

Cytat:
Brzmi ciekawie, ale na twoim miejscu jednak Elfów i Krasnoludów zamieniłbym na różne "rasy" ludzi (ot, skośnookich za elfów i jakichś rudych skandynawów za krasnali Wink ) i byłoby git. Elfy i krasnoludy są trochę... dziecinne.


Nazwę Krasnoludy mogę zmienić na Karły choć to kosmetyka. A w jakiejś grze ktoś chyba Gobliny nazywał Skośnookimi. Czekam na inne propozycje.

Dziwi mnie że, nikt się nie zainteresował jak wyglądają Starsi(widocznie uznaliście, że jak czarodzieje w Śródziemiu), ale to i tak tajemnica. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:47, 09 05 2007
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Szabel napisał:
System będzie mainstreamowy i zaznaczam to na samym początku. Ogólna idea jest prosta - świat będzie fantasy bez ludzi, z czterema rasami grywalnymi(nad tymi niegrywalnymi jeszcze nie myślałem)


Bardzo dobry pomysł, żeby nie było ludzi. Jeśli mam być szczery, to sam prawie nigdy nie gram ludzi jeśli system oferuje mi taką opcję (narazie raz zagrałem ludzkim czarodziejem...).

Szabel napisał:
Nazwę Krasnoludy mogę zmienić na Karły choć to kosmetyka. A w jakiejś grze ktoś chyba Gobliny nazywał Skośnookimi. Czekam na inne propozycje.


Zostaw jak jest. Elfy, które przedstawiłeś mi się podobają, odrobinę przypominają mi te, które sam rozpisałem do jednego z moich settingów Wink. Moi byli zaliczani do fey, byli nomadami i mieszkali na pustyni Very Happy. A twoi mieszkają na stepach.

Szabel napisał:
Dziwi mnie że, nikt się nie zainteresował jak wyglądają Starsi(widocznie uznaliście, że jak czarodzieje w Śródziemiu), ale to i tak tajemnica.


No dobra, pierwszy strzał: Wyglądają jak Slannowie z Warhammera Razz. Wielkie żaby na lewitujących krzesłach Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:15, 09 05 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Chybiony Behir, Starsi zdecydowanie nie są jaszczuro- ani płazo- ludźmi, ale tak jak one są nietypowymi humanoidami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:43, 09 05 2007
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Szabel napisał:
Chybiony Behir, Starsi zdecydowanie nie są jaszczuro- ani płazo- ludźmi, ale tak jak one są nietypowymi humanoidami.


No, raz nie trafiłem, a więcej pomysłów narazie nie mam Smile.

Możesz powiedzieć coś więcej o religii elfów? To, że animistyczna, to wiadomo Smile, ale które duchy są najważniejsze? Duchy przodków, miejsc, żywiołów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:17, 10 05 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Co do Starszych chcesz podpowiedź?

Co do Elfów - czcą głównie ducha ziemi, rzeki i wiatru - pozostałe uznają za pomniejsze(są to duchy przyrody ożywionej, zjawisk przyodniczych i przodków, a pojęcia ducha miejsca nawet nie znają).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:37, 11 05 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Szabel:
Cytat:
Nie zapatruję się na drużyny mieszane, bo każda rasa coś do pozostałych ma i za bardzo się "nie lubią"(eufemizm) żeby mogli ze sobą współpracować. Wspólnymi rozdziałami będzie opis mechaniki, rozdział dla MG i ogólny opis świata - uszczegółowione opisy będą dla poszczególnych ras osobne napisane tak, by opisać szczegółowo ich część świata(obszar przez nich zamieszkiwany), to, co wiedzą/myślą/podejrzewają na temat pozostałych ras itd.

Sensowne jest unikanie drużyn mieszanych, ale gracze to podły naród, co różnorodność ubóstwia - jak mawiali poeci. Słowem, jeśli rasy żyją oddzielnie to drużyny mieszane niezmiernie rzadkie być powinny, ale warto by poszczególne rasy nieco zróżnicować ukłon w stronę graczy czyniąc.

Gdy usłyszałem o Najstarszych taki obraz przed źrenice mi stanął:
Wysoki jegomość w szkarłatną powłóczystą a aksamitną szatę odziany włosów pozbawiony o czole niezwykle wydłużonym, tak, iż przez nie głowa nieproporcjonalnie wielka zdawać się może. Skóra na nim jasna a pomarszczona sucha przy tym jak pergamin i takoż cienka. Oczy czarne tęczówek pozbawione, ale żywe, iskrzące, co inteligencję wielką zdradzać musi. Cała ta postać w bibliotece lub aptece stała, gdyż księgę wielką a skórą oprawianą w swych długich dłoniach dzierżyła a wokół mnogość kolb, próbek, słojów mętnych, okapcanych... Chwilę to trwało i zaraz wizja się rozwiała, zdało mi się jakoby w czas ten owa postać tajemnicza gest jakowyś wykonała.


PS. Z tymi półludźmi to przypomniał mi się dialog jednego półelfa z elfem z Dragonlance znanym Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:26, 11 05 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Nimsarn - jesteś blisko, ale jeszcze nie to!

A Rasy właśnie mają być zróżnicowane - na tym polega idea ogólna systemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:34, 11 05 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Szabel napisał:
Nimsarn - jesteś blisko, ale jeszcze nie to!

A Rasy właśnie mają być zróżnicowane - na tym polega idea ogólna systemu.


Witam
ALe chyba będą tereny, na których cywilizacje Czterech Ludów będą się ze sobą stykać?
Nimsarn, masz racje Laughing A drużyna to przeważnie multikulturalne zbiegowisko osób na marginesie społecznym Very Happy. Bandy zbójców, banitów czy piratów, chyba będą bardziej otwarte na wielorsowość Smile

A to zróżnicowanie, czym będzie się objawiać? Różnicami w cechach? Np. skrajnie silni Gigancji(tak tylko przykładowo, nie wiem jak to będzie u Ciebie), z skrajnie zwinnymi Elfami?
Czy może jakieś cechy specjalne dla danych ras?
U mnie będzie tak, że każda rasa będzie dostawała dwie cechy specjalne(jedną cielesną i jedną duchową). Np. reptilioni, będą posiadać cechy Termowizja i Mędrcy, zaś fauny kozią zwinność i szczęściarz.
Jak to będzie u Ciebie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:42, 11 05 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Oj Szabel, jeśli to Starszy nie był...
To myśli me w bluźniercze odmęty się zagłębiają i widzieć poczynam mężów i niewiasty wysokie, o włosie długim, a złotym, z rogi pysznymi, z skrzyły białymi...
Ale to wizja iście, bluźniercza...
Kataklizm miejsce swe mieć poczyna, charakter swój zdradzając, co przerażać mnie zaczyna, bom widzę, że i coraz bliżej twego zamysłu czarnego...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:40, 11 05 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Shakaras napisał:
Ale chyba będą tereny, na których cywilizacje Czterech Ludów będą się ze sobą stykać?


Owszem będą, w końcu gdyby się nie stykały to żadna rasa by nie wiedziała o pozostałych(a wiedzą o sobie na wzajem tak na prawdę niewiele, ale jednak coś) i nie miałby kto kogo nienawidzić. Wink

Nimsarn! Byłeś naprawdę bliziuteńko! łyse pociągłe głowy to dokładnie oni((ale to dopiero jedna z ich cech - jak będę w stanie uruchomić skaner to wrzucę ilustrację), majestatyczna postawa też.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:46, 11 05 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Szabel napisał:
Shakaras napisał:
Ale chyba będą tereny, na których cywilizacje Czterech Ludów będą się ze sobą stykać?


Owszem będą, w końcu gdyby się nie stykały to żadna rasa by nie wiedziała o pozostałych(a wiedzą o sobie na wzajem tak na prawdę niewiele, ale jednak coś) i nie miałby kto kogo nienawidzić. Wink


No dobrze Smile nie chcę być czepialski...ale Twisted Evil
Co jest przyczynami tej nienawiści?
Jak rozległe są dominia ras?
Bo o co mnie się rozchodzi:
Przykładowo - elfy z Ordy nr.1, nie znoszą się z Gigantami z królestwa A, co do tego elfom z Ordy nr.4 która żyje daleko, daleko?
No bo jeżeli każda z ras jest monolitem, to ok, ale co jeżeli dane rasy tworzą różne państwa? To może być nawet tak, że Giganty z królestwa A, mogą mieć sprzymierzeńców w Ordzie nr.3(nie czepiać się tych numerków, nie znam nazw Wink), i często tłuką się z Ordą nr.1, by chronić swych ziem, terenów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cztery Ludy
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin