autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Co w składzie? czyli spis treści w autorce Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Co w składzie? czyli spis treści w autorce
PostWysłany: 19:26, 28 12 2005
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Chciałbym zapytać jakie wedłóg was są rzeczy niezbędne w spisanej już autorce? Co powinno się znaleźć w opisie świata, jakie elementy mechaniki powinny się pojawić i w jakiej kolejności? Jak bardzo można tu udziwniać, aby nie przesadzić i nie zrazić czytelnika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:27, 28 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





1. Wstęp (opcjonalnie wraz z opowiadaniem)
2. Wprowadzenie do świata
3. Podstawy mechaniki
4. Tworzenie postaci (wraz z opisami umiejętności, czarów, czego tam trzeba)

5. Mechanika właściwa
- testy zwykłe
- sporne
- walka
- obrażenia i leczenie
- magia*
- zasady opcjonalne

6. Świat właściwy, czyli wszyściuteńko, oby dużo i soczyście:
- geografia
- historia
- teraźniejszość

7. Dodatki (jakiś schematy, mapy, cenniki, karty postaci, pierdoły)
8. Aneks - konieczny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:42, 29 12 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Spis treści :]

1. Wprowadzenie
- czym ma być ten RPG,
- jaka idea mu przyświeca,
- kim są gracze,
- jaki jest świat.

2. Mechanika
- Tworzenie postaci + wprowadzenie do mechaniki
- Rozwój
- Walka
- Magia
- Inne - pościgi, reguły dla pojazdów, i takie różne fajne myki
* Wypełniona karta postaci
* Przykład walki
* Przykład tworzenia postaci

3. Świat
- Świat jako całość
- Świat z bliska - jak wygląda życie przeciętnych mieskańców, ulice miast, zwyczaje i rozrywki...
- Charakterystyczne miejsca, przykładowe lokacje
* dział z ekwipunkiem, cennikami itd.

4. Mistrz Gry
- Rzeczy o świecie, do wiedzy samego MG
- Rzeczy o mechanice przeznaczone dla samego MG


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:11, 10 01 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





To ja napiszę może, jak to u mnie wygląda.

Są cztery księgi podstawowe, oraz dwie księgi w planach (*).

1) Księga Powietrza
- wprowadzenie
- ogólnie o postaciach
- ogólnie o mocach/magii
- ogólnie o świecie
- podstawy mechaniki (rzuty, trudność)
- podstawowe skróty i pojęcia

2) Księga Ognia
- opisanie podstawowych parametrów postaci
- tworzenie postaci (w tym dokładniejszy opis ras)
- umiejętności
- walka (mechanika)

3) Księga Ziemi
- historia
- opis społeczeństw
- opis geografii
- bestriariusz
- mechanika testów (skoki/ogień/trucizny itp.)

4) Księga Wody
- magia we wszystkich formach wraz z jej mechaniką
- porady dla MG (m.in. rozwój postaci)

5) Księga Metalu*
- tabele, dokładniejsza lista ekwipunku, karta postaci

6) Księga Drzewa*
- przygoda

Jak widać trochę to zamieszałem, choć czytając po kolei nie powinno zbytnio pomieszać w głowie :] . Nie podzieliłem podręcznika na mechanikę i świat, tylko starałem się je przemieszać, na pierwszy plan wysuwając opis świata. Jako świat z dużą ilością magii ten akurat aspekt został najrozleglej opisany, oraz najbardziej pomieszany z mechaniką.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
żeby nie było że jestem ekspert ale:
PostWysłany: 23:11, 16 01 2006
aj waj
Gość

 





z tego co wywnioskowałem z lektóry systemów autorskich i nie ...a oprócz tego przede wszystkim opowiadania i ilustracje bibliografia wideoteka czy co kolwiek co mogło by powiedzieć coś o klimacie bardzo zauważyłem potrzebne opowiadanie zrobione z przygody pokazujące jak taka sesja takiego systemu mogła by wyglądać i (według mnie) zrezygnowanie z bestialiuszy czaroksiegów ksiegów profesji tomów umiejętności i wogule wszystkiego co ma powyżej 15 stron Wink
PostWysłany: 02:56, 19 01 2006
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Cytat:
z tego co wywnioskowałem z lektóry systemów autorskich i nie ...a oprócz tego przede wszystkim opowiadania i ilustracje bibliografia wideoteka czy co kolwiek co mogło by powiedzieć coś o klimacie bardzo zauważyłem potrzebne opowiadanie zrobione z przygody pokazujące jak taka sesja takiego systemu mogła by wyglądać i (według mnie) zrezygnowanie z bestialiuszy czaroksiegów ksiegów profesji tomów umiejętności i wogule wszystkiego co ma powyżej 15 stron


Proszę!!!

Skończcie z terroryzmem ortograficznym!
Przecież to jest jakiś horror...

Pomijając już żałosny poziom merytoryczny, ten post jest przerażający ortograficznie!
Człowieku!
Jeśli nie posiadłeś tak elementarnej umiejętności i nie umiesz wysłowić się w rodzimym języku to pisz posty w MS Word'zie (koniecznie z włączonym słownikiem)...

...tym bardziej,że środowisko do którego chcesz aspirować pisząc na tym forum, siłą rzeczy skupia się wokół "słowa pisanego"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:13, 19 01 2006
aj waj
Gość

 





Skończcie z bulwerami na każdy temat, bo po każdym poście w każdym temacie następuje zjeb od-tego-który-zna-sie-lepiej! Jeżeli to forum ma służyć wymianie myśli to wątpię żeby coś takiego zaistniało skoro każdy będzie się bał ekspertów a do towarzystwa nie aspiruje, bo od kilku dni przeglądam forum i stwierdzam, że zaczyna konać zwłaszcza, że jedynym postem od kilku dni jest wjazd na mnie i moją ortografie Confused tekst sprawdziłem (bo przyjęłem do wiadomości jak świety zaklety, zakonspirowany, elitarny jest to krąg Twórców systemów autrskich (turlam sie przed wami o ja nie godny)) Confused
PostWysłany: 20:24, 27 01 2006
Finn
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





U mnie wygląda to następująco:

Podręcznik Gracza:

1. Opowiadanie

2. Wstęp
- do czytelnika
- co to jest RPG
- podstawowe konwencje
* film noir
* horror z duchami w roli głównej
* psychodeliczne sesje a’la Lynch
* bunt i akcja
* spiski i intrygi
- kim gramy?

3. Świat
- skrót historii
* wojna
* rewolucja
* odkrycie astrala
* nowy porządek
* bunt dusz
* kolejna wojna
- spirytyzm
* historia spirytyzmu
* spirytyzm obecnie
- Miasto
* krajobraz
* rozmiary
* podział
* waluta
- ludzie
* mieszanka kulturowa
* zwyczaje
* robotnicy
- Przebudzeni
* Triumwirat
* przedstawienie postaci
- Agencja
- Konsorcjum
- Mafia
* organizacje przestępcze
* główne rodziny
- kultura
* lata 20
* muzyka
* gdzie ludzie się bawią
* bohema
* filozofia
* kacperki
- poziom technologii
- spirytronika
* stosunek kościoła
* wpływ spirytroniki na otoczenie
- plotki
* Dno
* handel duszami
* łowcy dusz
* kulty, sekty i stowarzyszenia
* inne dziwactwa

4. Skrót mechaniki
- test prosty
- test przeciwstawny

5. Tworzenie postaci
- krok po kroku

6. Cechy
- siła
- zręczność
- sprawność
- budowa
- ego
- urok
- pamięć
- zmysły

7. Charakter
- obsesja
* czym jest obsesja
* jak wybrać obsesję
* jak działa obsesja
- lęk
* czym jest lęk
* jak wybrać lęk
* jak działa lęk
- temperament
* choleryk
* flegmatyk
* melancholik
* sangwinik
- stres
* sposoby nabywania stresu
* sposoby zbijania stresu
* jak to działa

7. Umiejętności
- fizyczne
* atletyka
* bójka
* broń biała
* broń duchowa
* broń palna
* otwieranie zamków
* pilotaż duszolotów
* prowadzenie pojazdów
* skradanie się
* zwinne dłonie
- społeczne
* blef
* etykieta
* negocjacje
* postrzeganie emocji
* przemawianie
* sztuka
* taniec
* uwodzenie
* wizerunek
* zastraszanie
- umysłowe
* fałszerstwo
* hazard
* nauka
* niezłomność
* okultyzm
* pilotaż sterowców
* spirytronika
* obycie w mieście
* technika
* wykształcenie

8. Wady i Zalety
- zalety
- wady

9. Dziedzictwa
- Spirytysta
* ścieżki
- Oniryk
* ścieżki
- Somnambulik
* ścieżki
- Magnetyzer
* ścieżki
- Alchemik
* ścieżki
- Artymag
* ścieżki
- Hipnotyzer
* ścieżki
- Nowonarodzony
* ścieżki

10. Rytuały
* spis rytuałów

11. Mechanika testów
- timing i akcje
- test prosty
- test przeciwstawny

12. Mechanika walki
- inicjatywa
- walka strzelecka
- walka wręcz
- walka bronią białą
- rodzaje obrażeń
- leczenie

13. Mechanika magii

14. Ekwipunek
- startowa gotówka
- broń
* broń biała
* broń palna
* broń duchowa
- spirytronika
* bateria duchowa
* zielony gaz
* pułapka błyskowa
* stymulator ducha
* aparat spirytgraficzny
* duszolot
* mnemokostka
* domowa wyrocznia
* protezy
- alkohol i narkotyki
* absynt
* opium
* laudanum
* morfina
- cennik


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:46, 20 12 2006
lucek
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Z macicy kocicy





może by to tak pinned? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:02, 04 01 2007
Andre
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Dobre.
Ogólnie co do struktury trudno się wypowiadać, powinno to wyglądać przejrzyście i zachęcająco. Nie ma znaczenia ihmo, czy najpierw opiszesz zasady, a potem świat, czy na odwrót, czy może wszystko ładnie pomieszane. Struktura musi służyć czytelnikowi w poznawaniu gry - przyswojeniu i orientowaniu się w treści. Na pewno potrzeba ustalić standard różnego typu treści i nagłówków (formaty akapitu i czcionki), i trzymać się konsekwentnie tej hierarchii.
Gorąco polecam ramki z przypomnieniami/skrótami zasad, najważniejszymi rzeczami danej sekcji i ciekawostkami o świecie lub opcjonalnymi zasadami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:49, 04 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Na Alei Fantasy Zuhara w projekcie Kreator jest o tym dobry artykuł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:41, 31 03 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Ja sądze że zapomnieliście o podstawowej rzeczy. Chodzi mi o przykładową przygodę na samym końcu podręcznika. Przeglądam różne autorskie i brakuje tego bardzo często. W wielu wypadkach przygodą można dwa razy więcej opowiedzieć o klimacie niż soczystym opisem świata ze wstawkami i bajerami.

Na przykład pamiętam że to właśnie "Kontrakt Oldenhallera" najbardziej zobrazował mi jak powinna wyglądać gra w Warhammerze. To samo się tyczy początków gry w Zew Cthulhu gdzie na końcu było kilka przygód ala nawiedzony dom.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:32, 31 03 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Farvus, masz rację. Kiedyś ktoś powiedział (Trzewik?), że bez przygód system jest martwy, dlatego nawet po stworzeniu podręcznika warto od czasu jakąś przygódkę wrzucić na żer zainteresowanym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:47, 31 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Mówiąc przygoda macie tu na myśli taki klasyczny, konserwatywny opis historii dla MG, czy zwykłą, literacką historię dziejącą się w realiach świata gry? Bo raczej wątpię by chodziło o luźny pomysł na intrygę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:51, 31 03 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Chodzi mi o taki klasyczny konserwatywny opis historii dla MG ( inaczej scenariusz ). Jeśli chodzi o literacką historię to często pojawia się krótkie opowianako na samym początku podręcznika żeby wprowadzić w klimat. Dobry zabieg bo zazwyczaj spełnia swoje zadanie Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Co w składzie? czyli spis treści w autorce
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin