cactusse |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 16 Sie 2005 |
Posty: 660 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
|
|
ja-prozac napisał: | postacie sa wyjatkowe, wybrane, itp. czy chodzi poszukiwaczy przygod,
naznaczonych przeznaczeniem, potwory z problemami, czy cokolwiek
innego, schemat jest jeden - postacie wyrozniaja sie z tlumu z zalozeniem
ze wiekszosc ludzi jest po prostu nudnymi statystami. |
Czy takie postacie też uważasz za "wybrane/specjalne" :
- Badacze Cthulhowych Tajemnic
- Zwykli śmiertelnicy w NWoD'owskim horrorze
- Oddział żołnierzy w czasach II WŚ
- Zespół CSI (Crime Scene Investigation)
- Jednostka SWATu
- Paczka z Ars Magica (Magowie, Towarzysze, Grogowie)
Cytat: | moje pytanie jest proste. czy to jest konieczne, na ile jest przydatne i z czego wynika? |
Wedle moich krótkowzrocznych i płytkich przemyśleń , wydaje mi się że występowanie wymienionych przez Ciebie elementów, jest uzależnione od maksymalnego "power-levelu" jaki mogą osiagnąć postacie graczy.
"Wyjątkowość postaci" określa jak daleko bohaterowie mogą zajechać na skali "mocy".
"Wyjątkowa sytuacja" przydatna jest do wkopania postaci na "wyższe poziomy" (inaczej trudno by było cokolwiek osiągnąć, gdy wszyscy wokół chcą zachować Status Quo).
"Ukryty Wróg" używany jest do wysoko-poziomowej zabawy. Na początku bohaterowie mogą "poczuć" namiastke jego mocy, ale gdy dociągamy do skali władzy/mocy gdzie można "przenosić góry i spopielać armie", "Ukryty Wróg" pojawia się w pełnej krasie.
Np.
Settingi heroic (Forgotten Realms, Exalted), high-power (Nobilis, Amber), super-hero (World of Darkness, Abberant/Trinity) mają zwykle "Wyjątkową sytuacje" i "Ukrytego Wroga".
Settingi low fantasy (Harn, Yrth, Hyborian Age), historyczne (wszelakie Gurps Japan, Aztec, Camelot, etc.) lub hard SF (Traveller, Transhuman Space) radzą sobie bez takich wbudowanych niespodzianek.
Cytat: | tu pojawia sie kolejne pytanie - na ile grajacy chcieliby poruszac
"zwykle, codzienne tematy w normalnym swiecie" i w jaki spsosb?
jak pokazuja seriale hboczy insze na ten przyklad, nie trzeba wiele,
zeby zrobic ciekawa historie. mimo to maistreamowe produkcje
uynikaja tego. |
Jakieś przykłady ?
Według mnie, pomysły w serialach "wypalają" dlatego, że scenarzyści nie są bandą psychopatów, którzy gdzieś mają "realistyczne" zachowanie bohaterów, a instynkt samozachowawczy jest dla nich pojęciem obcym
[SPOILER WARNING]
Przykładowo, tworząc rpga "Lost", jak "zmusisz" graczy by użyli zdobyczną skrzynke dynamitu do uratowania paczki npców (boring), a nie użyli go do polowania na Potwora lub Tubylców (fun) ? |
|