sil |
degustator autorek |
|
|
Dołączył: 10 Paź 2005 |
Posty: 146 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Dzięki za odzew.
cactusse:
Cytat: | IMHO, na pierwszy rzut oka kasza, ale po bliższym zapoznaniu, Bloodpath'owa mechanika jakoś tak nietypowo dobrze działa |
Lepiej tak, niż by miało być na odwrót
2. Liczyłem kilkakrotnie i zawsze mi wyszło, że twoii barbarzyńcy są źle zrobieni konkretnie zrobieni są za 16 (80) punktów, a powinni za 15 (75).
Podejrzewam, że wynikło to z tego, że przyjąłeś wyjściową wytrzymałość 1, a nie 0 jak było w założeniach.
a) zastanawiam się, czy nie ujednolicić notacji i wytrzymałości także nie liczyć piątkami.
b) zastanawiam się, czy nie wprowadzić właśnie tego 1 (5) domyślnego poziomu wytrzymałości. Z jednej strony prosto napisać, że strata jej całej powoduje śmierć, ale z drugiej zaburzyło burzyło by wielokrotność piątki przy tworzeniu postaci
2. Sprawa fatality
Rozumiem, że twój przykład ma pokazywać, że słabsza postać usiecze więcej niż silniejsza. Zgoda. Z drugiej strony automatyczne fatality to double fatality . Graczom może zależeć na jej szybszym uzyskaniu. (zwróć uwagę, że w twoim przykładzie nie ma dla bohaterów żadnego zagrożenia, no i nie dostaną za tę walkę xpeków). Dodatkowo patrząc z jeszcze innej strony: im robisz coś intensywniej, tym krócej jesteś to w stanie robić.
Ogólnie jednak kwestia limitów BP jest jeszcze do przemyślenia.
a) Zastanawiam się czy nie lepiej wprowadzić stałej ich wartości. Uzależnienie od PS powoduje, że na wyższych poziomach mogą być nieosiągalne, a przecież przeciwnicy teoretycznie powinni być tak samo groźni.
b) zastanawiam się nad jakimś dodatkowym współczynnikiem (albo zależnością od istniejącego) regulującym ten limit. Problem w tym, że raz będzie dobrze limit obniżać, a raz podwyższać.
Może np. podczas awansu gracz decydowałby (zapewne wydając punkt rozwoju), czy obniża czy podwyższa limit?
Albo, aby zapewnić jeszcze większą swobodę, wydawałby te punkty na abstrakcyjny współczynnik "modyfikator limitu" który podczas walki dodawałby lub odejmował od limitu.
Jeszcze inny pomysł (chyba najciekawszy) to gromadzenie takich punktów "modyfikacji limitu" za każde (albo tylko zakończone zmasakrowaniem) double fatality.
Nimsarn:
Z drukowaniem poczekaj na ładniejszą wersję
A tak na poważnie gdybyś zdecydował się wypróbować ten systemik, to byłbym wdzięczny za relację.
Cytat: | Tylko, po co te anglicyzmy? |
Jeżeli ktoś ma dobre propozycje polskich odpowiedników, to zapraszam do podzielenia się nimi (piszę to na poważnie, bez złośliwości). Te anglicyzmy to jednak także po troszkę efekt konwencji.
Zasady magii
Tak, muszę napisać coś na ten temat, podobnie jak i odnośnie walki dystansowej. Z tym, że zapewne będą to zasady tylko dla przeciwników.
Przy okazji, cały czas zastanawiam się, czy nie wywalić w cholerę tych zasad tworzenia artefaktów i oddać moc ewentualnych itemków w ręce MG.
Świat i uniwersalność
Napewną w kierunku tej uniwersalności pójdę.
Zarysik settingu będzie jednym z przykładowych zarysików.
Oprócz tego np. coś w klimatach "gun-fu".
Zastanawiam się co w związku z tą uniwersalnością zrobić z "barbarzyńcami"? Zmienić na "wojowników"? Może ktoś ma jakiś fajny pomysł?
A swój świat oczywiście napisać możesz Jeżeli na poważnie byś się za to zabrał, to daj znać. |
|