autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Akrobatyka
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Akrobatyka
PostWysłany: 15:54, 20 12 2007
...AAA...
zerkający na systemy

 
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sławków





Powiem tak, generalnie chodzi mi o akrobatykę w walce. Chcę stworzyć w systemie tryb walki akrobatycznej, czyli coś na kształt naszych wschodnich sztuk walki. Chciałbym zapytać się o ewentualne pomysły czy uwagi do tej idei. Nie chodzi mi tu o zamysł mechaniki, lecz o to czym taki tryb by się mógł różnić w praktyce? Wiem na pewno że taki "ninja" zrezygnował by z ciężkiego pancerza, oraz tarczy, a gracz musiałby w którymś miejscu opisać wykonywaną akrobacje. I co dalej? Obrażenia powinny być silniejsze/słabsze, akrobacje dawałyby "bonusy"? Piszcie czego byście oczekiwali od tego typu walki w RPG?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ...AAA... dnia 15:55, 20 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:24, 20 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Przede wszystkim do walki powinny służyć inne umiejętności w tym wypadku. Nie wiem, jako skonstruowane są u Ciebie charakterystyki, ale zamiast np. walki wręcz powinno się stosować umiejętność akrobatyczną.

Co do reszty - zastanów się, czy system ma zachęcać do stosowania owej walki akrobatycznej (widowiskowość), czy raczej być twardym realizmem (pragmatyzm). W pierwszym wypadku, akrobatyka powinna być silniejsza. W drugim - słabsza.

Przede wszystkim trzeba bowiem wiedzieć, co się chce poprzez mechanikę osiągnąć, a nie zastanawiać w całkowitym zawieszeniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:33, 20 12 2007
...AAA...
zerkający na systemy

 
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sławków





beacon napisał:
Przede wszystkim do walki powinny służyć inne umiejętności w tym wypadku. Nie wiem, jako skonstruowane są u Ciebie charakterystyki, ale zamiast np. walki wręcz powinno się stosować umiejętność akrobatyczną.

Co do reszty - zastanów się, czy system ma zachęcać do stosowania owej walki akrobatycznej (widowiskowość), czy raczej być twardym realizmem (pragmatyzm). W pierwszym wypadku, akrobatyka powinna być silniejsza. W drugim - słabsza.

Przede wszystkim trzeba bowiem wiedzieć, co się chce poprzez mechanikę osiągnąć, a nie zastanawiać w całkowitym zawieszeniu.


Mechanika na razie na bok, najpierw muszę wiedzieć co chcę osiągnąć. Chodzi mi o pomysły, czym ta walka by się odróżniała od klasycznego rąbania mieczem (gdyż to będzie większość gry). Walka akrobatyczna ma być w naszym zamyśle sztuką dzięki której profesje takie jak: akrobata, skrytobójca czy jakiś inny szpieg nie będzie bezbronny. Nie chciałbym paradoksów w stylu złodzieja w ciężkiej zbroi z kafarem na plecach itp. Walka akrobatyczna ma dotyczyć nie tylko pięści ale także (przede wszystkim?) sztyletów, krótkich mieczy, katan itp. System jest w miarę realistyczny, ale to fantasy, więc można puścić nieco wodzę wyobraźni. Problemem jest, dlaczego ktoś miałby używać trybu akrobatycznego zamiast zwykłego? Jakie korzyści/straty poniesie walczący itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:03, 20 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Problemem jest, dlaczego ktoś miałby używać trybu akrobatycznego zamiast zwykłego? Jakie korzyści/straty poniesie walczący itp.

No właśnie to Ci wyżej tłumaczyłem. Jeśli to jest konwencja w stylu "Przyczajony tygrys, ukryty smok" czy "Dom latających sztyletów", to za walkę akrobatyczną powinny przysługiwać wymierne korzyści, np. trudniej byłoby takiego akrobatę trafić, zadawałby większe obrażenia, albo miałby większą szanse na trafienie.

Jak dokładnie będą wyglądać te bonus, to zależy od konkretnej konstrukcji systemu.

Lepiej zastanów się, co chcesz osiągnąć, a potem na podstawie tego wysnuwaj konkretniejsze wnioski. Bo zaczynasz od środka. Najpierw obmyśl o czym jest ta gra, co robią w niej bohaterowie, jaką konwencję ma wspierać (heroiczna i efektowna, brudna i realistyczna, styl japońskich samurajów, chińskich filmów akcji,...). Dopiero potem dobierz narzędzia do realizacji swojego celu.


Cytat:
Mechanika na razie na bok, najpierw muszę wiedzieć co chcę osiągnąć.

Cytat:
Problemem jest, dlaczego ktoś miałby używać trybu akrobatycznego zamiast zwykłego? Jakie korzyści/straty poniesie walczący itp.


To po co pytasz o konkretne mechaniczne rozwiązania, skoro chcesz je odsunąć na bok?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:58, 24 12 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Adept akrobatycznego wywijania zapewne :

- nie potrzebuje solidnego oparcia by zadać cios
- umie dziabnąć prawie z każdej pozycji
- nie ma problemów z walką w "dziwnych" okolicznościach (na stromych schodach, zdemolowanej galerii, rozpadających się ruinach, chwiejnym mostku)
- potrafi szybko się przemieszczać, nawet w najbardziej niedostępne miejsca (wymijanie przeciwników, pokonywanie przeszkód terenowych, zdobywanie korzystniejszej pozycji)
- korzysta z elementów otoczenia podczas zadym (wianie tam gdzie go nie sięgną, użycie "statycznych" obiektów jako osłony, spowolnienie przeciwnika, wciąganie w pułapkę)
- wykorzystuje swoją mobilność i siłę przeciwnika do obrony (osłabienie ciosu, użycie impetu ataku do zwiększenia dystansu)
- posiada jedną z najprzydatniejszych bojowych sztuczek - szybką ucieczkę Wink

Taki akrobata nie ma więc zbytnich szans na otwartym polu bitwy, w globalnych zadymach, czy przy desperackiej obronie w korytarzu (tam rządzą zakuci w stal profesjonaliści), ale powinien sobie świetnie radzić w lesie, na ulicy lub w knajpie. Wesoło powinno być wszędzie gdzie można wykorzystać taktykę hit-n-run, czyli precyzyjny atak na nieprzygotowanego przeciwnika i szybki odwrót (liczą się wszelkie wredne sztuczki, zaskoczenie, pułapka, quickdraw, dziabnięcie w plecy, akrobatyczny manewr, etc).

Mechanicznie, akrobata mógłby wymieniać siłe ciosu na trafienie (odwrotnie niż wojownik), zbijać obronę przeciwnika udanym manewrem, łączyć defensywę z ruchem, przemieszczać się przez przeszkody i wrogie pola.

Btw. profesja Rogue'a w DeDekach (plus dodatki jak turlanie, finezja i finta) całkiem nieźle oddaje taki "tchórzasty" styl walki Wink .

He who fights and runs away will live to fight another day.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 01:59, 24 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:15, 27 01 2008
Senril
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Plusem u niego mogłoby być również wykonanie np dwóch ataków w ciągu jednej tury.
Wadami oczywiście zakaz używania ciężkich broni, zbroi i tarcz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 03:23, 28 01 2008
Fear
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jaki zakaz? Rozporządzenie Mistrza Złodziei? Co to Baldurs Gate, że złodziej nie może wziąć tarczy do ręki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:52, 28 01 2008
Senril
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Nie raczej chodziło mi o to, że w ciężkiej zbroi nie można używać akrobatyki ponieważ ruchy są zbyt skrępowane (nie wyobrażam sobie gostka walącego kombosami w płytówce) lub można ograniczyć te komba Very Happy... No to tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Akrobatyka
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin