cactusse |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 16 Sie 2005 |
Posty: 660 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
|
|
Bawiąc się ostatnio w wydziabanie bardziej "mitycznego" świata fantasy, a szczególnie chcąc sobie pogrzebać w "rasowych" stereotypach, naszło mnie takie cuś :
Krótki synopsis :
- Mamy dwie częsci, Świat duchów i Świat Materialny.
- Duchy to takie nieszczęsnie byty, które kiedyś zostały wykopane przez Bogów ze Świata Materialnego. Ich własna rzeczywistość jest pusta, nudna i do kitu (a przynajmniej tak one twierdzą), i dlatego wszelkie duchowe duchowe byty pożądają wrażeń i doznań ze Świata Materialnego. Mogą to zrobić na trzy sposoby: zawrzeć umowe z Materialną Istotą i dzięki temu dzielić jej wrażenia (coś jak oglądanie telewizji), opętać Materialną Istote (coś jak gry komputerowe), i wreszcie przenieść się całkiem do Świata Matrialnego (wcinając po drodze dusze jego mieszkańców).
- Duchy które zdecydują się na ostatnią opcje, są zwykle nazywane "Demonami".
- "Bestia" to istota (zazwyczaj zwierze) która została opętana przez "Demona", dzięki czemu demon może się żywić duszami jej ofiar (zwierzątka te wyglądają podobnie jak w mandze "Berserk").
- Wobec powyższego, świat na zewnątrz miast (ew. poświeconej ziemi) jest nadzwyczaj niebezpieczny, ze wzgledu na czychające wszędzie "Bestie".
Rasy :
Orki
- Najlepsi myśliwi na świecie.
- Ich "narodowym" sportem i obsesją jest polowanie na "Bestie" i na "Demony".
- Są prawdopodobnie nieśmiertelne (ciężko sprawdzić, bo jak dotąd żaden ork nie umarł śmiercią naturalną).
- Dorastaja szybko, ale starzeją się baaardzo powoli.
- Świetnie widzą w ciemności, nigdy nie muszą spać, i mają straszne problemy z punktualnością.
Krasnale
- Zapomniani przez Bogów.
- Ich "narodowym" sportem i obsesją jest znalezienie "Krainy Bogów" (bo przecież każdemu należy się wieczne życie). Każdy z krasnali po osiągnięciu odpowiedniego wieku, zobowiazany jest wyruszyć na ileśtam-letnie poszukiwania.
- Krasnale nigdy się nie męczą (krasnal może podnieść cieżar na głowe i zapomnieć o nim).
- Los dziwnie działa wokół krasnali. Jeżeli krasnal produkuje placki, wszystkie będą identyczne. Jeżeli krasnal rzuca kostkami, zawsze wyjdzie mu ten sam wynik. Jeżeli krasnal gra w karty, zawsze dostaje ten sam układ (dlatego też krasnale prawie nigdy nie uprawiają hazardu).
Elfy
- Elfy są dziećmi Bogów, i zawsze sprzyja im szczęście (nawet w kartach, ale nigdy gdy grają z krasnalami).
- Elfy nie rodzą dzieci. Jeżeli chcą mieć "potomka", modlą się, a jeżeli Bogowie będą życzliwi (a prawie zawsze są w stosunku do elfów), dziecko "samo przyjdzie" albo "znajdzie się w kapuście" etc.
- Elfy nie mają "normalnych" snów. Gdy elf śni, przenosi się do "Krainy Bogów" (przenosi się tak całkowicie, i dlatego elfy nie potrzebują łóżek), gdzie jego sen przyjmuje realną postać. Dlatego też koszmary są dla elfów baaardzo niebezpieczne, ale za to część ich magii polega na takim pokierowaniu snem, by wrócić odpowiednio "zmienionym" (ew. z odpowiednim sprzętem).
Ludzie
- Ludzie są znienawidzeni przez Bogów, i prawie zawsze mają pecha (nawet w kartach, ale nigdy gdy grają z krasnalami).
- Ludzie są najbliżsi duchom (w stosunku do innych rozsądnych ras). Jest wiele rytuałów które pozwalają ludziom wejść w układ z duchami, w zamian za ich moce (można nawet sprzedać swoją dusze, ale to nie jest popularny wybór). Osobnik który zawarł pakt z duchami, zwykle nazywany jest "naznaczonym".
- Boski Sąd - to rytuał, któremu poddają się tylko najodważniejsi (lub najgłupsi). Polega on na wyzwaniu Bogów na sprawiedliwy pojedynek, w dowolnej kategorii. Jeżeli się wygra (cóż, Bogowie są "prawie" doskonali i można im naklepać), nagrodą jest wieczne życie w "Krainie Bogów" (i dlatego Bogowie tak nie lubią ludzi, bo jest to jedyna rasa która może się z nich naśmiewać przez całą wieczność) lub tez powrót do Świata Materialnego, w nowym, lepszym, złotoskórym formacie.
Pytania :
- Jakieś inne zabawne pomysły które można wpakować w powyższe rasy ?
- Jakiś koncept na podobne wykręcenie gnomów ?
- Zakładając że mechanika jest oparta na FATE, jak przedstawić Los, którego uśmiech zależy do rasy (initial concept : orki rzucają normalnie, elfy mogą zrobić darmowy reroll i wybrać lepszy wynik, krasnalom zawsze wychodzi 0, ludze zawsze tracą jedną plusową kostke). |
|