autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> [A Silly Silly World] Rasy Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
[A Silly Silly World] Rasy
PostWysłany: 23:10, 13 11 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Bawiąc się ostatnio w wydziabanie bardziej "mitycznego" świata fantasy, a szczególnie chcąc sobie pogrzebać w "rasowych" stereotypach, naszło mnie takie cuś :

Krótki synopsis :

- Mamy dwie częsci, Świat duchów i Świat Materialny.
- Duchy to takie nieszczęsnie byty, które kiedyś zostały wykopane przez Bogów ze Świata Materialnego. Ich własna rzeczywistość jest pusta, nudna i do kitu (a przynajmniej tak one twierdzą), i dlatego wszelkie duchowe duchowe byty pożądają wrażeń i doznań ze Świata Materialnego. Mogą to zrobić na trzy sposoby: zawrzeć umowe z Materialną Istotą i dzięki temu dzielić jej wrażenia (coś jak oglądanie telewizji), opętać Materialną Istote (coś jak gry komputerowe), i wreszcie przenieść się całkiem do Świata Matrialnego (wcinając po drodze dusze jego mieszkańców).
- Duchy które zdecydują się na ostatnią opcje, są zwykle nazywane "Demonami".
- "Bestia" to istota (zazwyczaj zwierze) która została opętana przez "Demona", dzięki czemu demon może się żywić duszami jej ofiar (zwierzątka te wyglądają podobnie jak w mandze "Berserk").
- Wobec powyższego, świat na zewnątrz miast (ew. poświeconej ziemi) jest nadzwyczaj niebezpieczny, ze wzgledu na czychające wszędzie "Bestie".



Rasy :

Orki
- Najlepsi myśliwi na świecie.
- Ich "narodowym" sportem i obsesją jest polowanie na "Bestie" i na "Demony".
- Są prawdopodobnie nieśmiertelne (ciężko sprawdzić, bo jak dotąd żaden ork nie umarł śmiercią naturalną).
- Dorastaja szybko, ale starzeją się baaardzo powoli.
- Świetnie widzą w ciemności, nigdy nie muszą spać, i mają straszne problemy z punktualnością.

Krasnale
- Zapomniani przez Bogów.
- Ich "narodowym" sportem i obsesją jest znalezienie "Krainy Bogów" (bo przecież każdemu należy się wieczne życie). Każdy z krasnali po osiągnięciu odpowiedniego wieku, zobowiazany jest wyruszyć na ileśtam-letnie poszukiwania.
- Krasnale nigdy się nie męczą (krasnal może podnieść cieżar na głowe i zapomnieć o nim).
- Los dziwnie działa wokół krasnali. Jeżeli krasnal produkuje placki, wszystkie będą identyczne. Jeżeli krasnal rzuca kostkami, zawsze wyjdzie mu ten sam wynik. Jeżeli krasnal gra w karty, zawsze dostaje ten sam układ (dlatego też krasnale prawie nigdy nie uprawiają hazardu).

Elfy
- Elfy są dziećmi Bogów, i zawsze sprzyja im szczęście (nawet w kartach, ale nigdy gdy grają z krasnalami).
- Elfy nie rodzą dzieci. Jeżeli chcą mieć "potomka", modlą się, a jeżeli Bogowie będą życzliwi (a prawie zawsze są w stosunku do elfów), dziecko "samo przyjdzie" albo "znajdzie się w kapuście" etc.
- Elfy nie mają "normalnych" snów. Gdy elf śni, przenosi się do "Krainy Bogów" (przenosi się tak całkowicie, i dlatego elfy nie potrzebują łóżek), gdzie jego sen przyjmuje realną postać. Dlatego też koszmary są dla elfów baaardzo niebezpieczne, ale za to część ich magii polega na takim pokierowaniu snem, by wrócić odpowiednio "zmienionym" (ew. z odpowiednim sprzętem).

Ludzie
- Ludzie są znienawidzeni przez Bogów, i prawie zawsze mają pecha (nawet w kartach, ale nigdy gdy grają z krasnalami).
- Ludzie są najbliżsi duchom (w stosunku do innych rozsądnych ras). Jest wiele rytuałów które pozwalają ludziom wejść w układ z duchami, w zamian za ich moce (można nawet sprzedać swoją dusze, ale to nie jest popularny wybór). Osobnik który zawarł pakt z duchami, zwykle nazywany jest "naznaczonym".
- Boski Sąd - to rytuał, któremu poddają się tylko najodważniejsi (lub najgłupsi). Polega on na wyzwaniu Bogów na sprawiedliwy pojedynek, w dowolnej kategorii. Jeżeli się wygra (cóż, Bogowie są "prawie" doskonali i można im naklepać), nagrodą jest wieczne życie w "Krainie Bogów" (i dlatego Bogowie tak nie lubią ludzi, bo jest to jedyna rasa która może się z nich naśmiewać przez całą wieczność) lub tez powrót do Świata Materialnego, w nowym, lepszym, złotoskórym formacie.



Pytania :
- Jakieś inne zabawne pomysły które można wpakować w powyższe rasy ?
- Jakiś koncept na podobne wykręcenie gnomów ?
- Zakładając że mechanika jest oparta na FATE, jak przedstawić Los, którego uśmiech zależy do rasy (initial concept : orki rzucają normalnie, elfy mogą zrobić darmowy reroll i wybrać lepszy wynik, krasnalom zawsze wychodzi 0, ludze zawsze tracą jedną plusową kostke).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:21, 13 11 2005
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
inne zabawne pomysły...

Czyli zakładasz, że całość będzie komediowa? Gdy przeczytałem opisy wyklarował mi się raczej nastrój baśniowy/bajkowy.

Ogólnie pomysły z rasami bardzo mi się podobają. Chętnie poczytałbym więcej.
Jerzeli chodzi o gnomy, to nigdy ich nie trawiłem. Zresztą nie wiem czy jest sens wpakowywać je tutaj, skoro mamy już krasnali.

Los w FATE:
Bardzo ciekawy pomysł. Zastanawia mnie jedynie owo 0 krasnali. W praniu może wyjść albo całkowita klapa, albo strzał w dziesiątkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:30, 14 11 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





sil napisał:
Cytat:
inne zabawne pomysły...

Czyli zakładasz, że całość będzie komediowa? Gdy przeczytałem opisy wyklarował mi się raczej nastrój baśniowy/bajkowy.


Sądze iż o taki właśnie baśniowo/bajkowy nastrój mi chodzi (ale jeszcze nie jestem pewien Wink ).

Cytat:
Jerzeli chodzi o gnomy, to nigdy ich nie trawiłem. Zresztą nie wiem czy jest sens wpakowywać je tutaj, skoro mamy już krasnali.


Przyznam że gnomy pasują mi jako "Szaleni Naukowcy". Odwrotnie jak u krasnali, gnomy nie potrafia zrobić dwóch identycznych rzeczy. Los również działa u nich odwrotnie, albo uzyskują oszałamiający sukces, albo niesamowitego pecha, nigdy pośrodku (tylko jak to odwzorować za pomocą FATEowego rzutu ?). Gnomy również mają problemy z pamięcią, będąc w środku projektu zapominają co mają zrobić, i kontynuują w całkiem innym kierunku.
Ale nadal wydają mi się to za mało zakręcone Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:20, 14 11 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Bardzo fajny pomysł z tymi rasami, niestereotypowe stereotypy Wink

Jednak pomysł z
Cytat:
Zakładając że mechanika jest oparta na FATE, jak przedstawić Los, którego uśmiech zależy do rasy (initial concept : orki rzucają normalnie, elfy mogą zrobić darmowy reroll i wybrać lepszy wynik, krasnalom zawsze wychodzi 0, ludze zawsze tracą jedną plusową kostke).

jest średni i chyba chybiony. Gracz krasnoludzki i człeczy może być zniesmaczony mechaniką. Brak wpływu na los, lub wręcz ciągłe niepowodzenia budzą frustrację. Więc lepiej podarować rasom specjalne zdolności i wśród nich zawrzeć pechowość ludzką i automatyczność krasnali.

Np. taki pomysł niezależny od mechaniki:
-Ludzie przy krytycznej porażce odczuwają ją znacznie mocniej
-Elfy przy krytycznym sukcesie otrzymują premie
-Krasnoludy albo nie odczuwają krytycznych sukcesów/porażek, albo są one bardzo ograniczone
-Gnomy tak przy pechu/farcie odczuwają je mocno

I teraz taki bajer:
Każda z ras gdy przełamie swój stereotyp otrzymuje jakąś nagrodę:
-Elf, który 2 razy pod rząd ma pecha (udowadnia to, że bogowie czasem patrzą w inną stronę)
-Człowiek, który 2 razy pod rząd ma fart (udowadnia to, że nie są przeklęci)
-Krasnolud, który raz ma pecha a potem farta (lub na odwrót) (niszczy to porządek)
-Gnom, który 2 razy pod rząd ma pecha lub 2 razy pod rząd ma farta (burzy to chaos)

P.S. można stworzyć jakąś specjalną mechanikę regulującą wielkość porażki/sukcesu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:12, 14 11 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Jeśli jest podział na duchowy świat i zwykły, warto wepchnąć tam szamanów, którzy zajmują się kontaktami między oboma światami (polecam książkę "Szamanizm" nie pamiętam jakiego autora Wink ), najczęściej po grzybkach halucynogennych Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:16, 14 11 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





chodzi ci o "szamanizm i archaiczne techniki ekstazy" napisane przez mircea eliade?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:57, 14 11 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Nie, "Szamanizm" jakiegoś gościa na Sz Smile. Nie mam teraz pod ręką, ale Eliade czasem cytował, bo Eliade to wzór chyba dla wszystkich tego typu książek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:53, 15 11 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Quba napisał:
Jednak pomysł z
Cytat:
Zakładając że mechanika jest oparta na FATE, jak przedstawić Los, którego uśmiech zależy do rasy (initial concept : orki rzucają normalnie, elfy mogą zrobić darmowy reroll i wybrać lepszy wynik, krasnalom zawsze wychodzi 0, ludze zawsze tracą jedną plusową kostke).

jest średni i chyba chybiony. Gracz krasnoludzki i człeczy może być zniesmaczony mechaniką. Brak wpływu na los, lub wręcz ciągłe niepowodzenia budzą frustrację. Więc lepiej podarować rasom specjalne zdolności i wśród nich zawrzeć pechowość ludzką i automatyczność krasnali.


Well, życie nie jest fair Wink ale warto zwrócić uwage na to iż jest to FATE, i zawsze gracze mogą się "ratować" za pomocą aspektów (nawet dla krasnala można wymusić "reroll" lub się podboostować).

Cytat:
Np. taki pomysł niezależny od mechaniki:
-Ludzie przy krytycznej porażce odczuwają ją znacznie mocniej
-Elfy przy krytycznym sukcesie otrzymują premie
-Krasnoludy albo nie odczuwają krytycznych sukcesów/porażek, albo są one bardzo ograniczone
-Gnomy tak przy pechu/farcie odczuwają je mocno


Niestety, przy rzucie 4dF wyniki ekstremalne (krytyki) są maaało prawdopodobne, a ja chciałbym by rasowe quirki były dla każdego mieszkańca codziennością.

Inne opcje jakie mi wpadły do głowy :
- Dać każdej rasie odpowiedni Aspekt
- Użyć "Raising The Stakes" (wybierasz iloma dF rzucasz, im więcej kostek tym większy będzie stopień sukcesu/porażki) i ustawić odpowiednie rasowe limity.
- Dla Krasnali używać "Padded Roll" (zawsze zmniejszasz wynik o jeden w kierunku zera)
- Dla Ludzi użyć Disadvatage (przekręca jednego + na 0)
- Dla Elfów uzyć Advantage (przekręca jednego - na 0)
- Używać kostek z różną ilością ścianek +/-/0 (np. Krasnale dostają kostki z +,0,0,0,0,-)
- Dla Gnomów zastosować rzut *.dF (powtarzasz rzut 1dF dotąd dopóki wynik na kostce jest taki jak poprzedni wynik - fajne tylko wolne)
- Rzucać dodatkową piątą dF, dla Ludzi liczy się ona tylko gdy wypadnie na niej -, dle Elfów gdy wypadnie +, dla Krasnali gdy zmniejsza wynik "do zera", dla Gnomów gdy zwiększa wynik "od zera".
- robic reroll i wybierać dla Elfów lepszy wynik, dla ludzi gorszy wynik

Cytat:
I teraz taki bajer:
Każda z ras gdy przełamie swój stereotyp otrzymuje jakąś nagrodę:
-Elf, który 2 razy pod rząd ma pecha (udowadnia to, że bogowie czasem patrzą w inną stronę)
-Człowiek, który 2 razy pod rząd ma fart (udowadnia to, że nie są przeklęci)
-Krasnolud, który raz ma pecha a potem farta (lub na odwrót) (niszczy to porządek)
-Gnom, który 2 razy pod rząd ma pecha lub 2 razy pod rząd ma farta (burzy to chaos)


Wow, dobre dobre, zapewne ukradne Wink

Cytat:
P.S. można stworzyć jakąś specjalną mechanikę regulującą wielkość porażki/sukcesu Wink


Zawsze podobały mi się stopnie sukcesu/porażki opisane w Gerionowym Magusie :

Kod:
Margines  |  Znaczenie
--------------------------
0         |  Nieistotne
1         |  Pomniejsze
2-4       |  Przeciętne
5-6       |  Istotne
7+        |  Doniosłe


Magnes napisał:
Jeśli jest podział na duchowy świat i zwykły, warto wepchnąć tam szamanów, którzy zajmują się kontaktami między oboma światami (polecam książkę "Szamanizm" nie pamiętam jakiego autora Wink ), najczęściej po grzybkach halucynogennych Wink.


Hmm, przynajmniej dla ludzi wolałbym podstępnego "Mediatora" niż "tradycyjnego" szamana. W kontaktach z duchami bowiem bardzo ważny jest spryt, charyzma, ubiór i makijaż (im dziwniejsze, tym lepsze).
Ludzie dzielić się będą zapewne na sekty lub plemiona, które różnią się tradycjami i rytuałami związanymi z "duchowym" światem, np :

- "naznaczanie" może być obwiązkowe / tylko dla wybranych / dla wszystkich chętnych / zakazane
- "naznaczanie" może być przeprowadzane dla nowonarodzonych dzieci / młodzieży w odpowiednim wieku / dorosłych / na życzenie
- wybierane są tylko duchy związane z jakimś konkretnym żywiołem / obiektem / uczuciem
- można sprzedać dusze / oddać czasową kontrole nad ciałem / "podpiąć" tylko ducha do własnych zmysłów / korzystać z rad ducha / poświęcić własne siły na jego krótką manifestacje / zyskać uperdliwego familiara


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:06, 07 10 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





"Rasowe" Wyczyny :

Ludzie
- "Ulubieniec Pecha" - Zwiększając stopień porażki istotnego testu (-2 do wyniku), zyskujesz jeden PL.
- "Do Upadłego" - Zyskujesz jeden PL gdy otrzymasz nową Konsekwencje.

Orki
- "Zza Grobu" - Jeżeli twoja śmierć wydaje się byc nieunikniona, ale nie ma bezpośrednich świadków (połknięcie przez potwora, upadek w bezdenną przepaść), możesz wydać połowe swoich PL (zaokrąglając w góre, conajmniej jeden), by uniknąć tragicznego losu i wrócić później w wybranym momencie.
- "Krwawy Trop" - Możesz naznaczyć przedmiot / miejsce / osobe krwawym znakiem "Damu" - Magii Łowców. Dopóki znak nie zostanie zniszczony, możesz z niego korzystać.
- "Widmowy Trop" - Jeżeli wydasz 1 PL podczas korzystania z "Krwawego Tropu", twój znak łączy się z duszą wybranego przedmiotu / miejsca / osoby. Tylko fizyczne zniszczenie oznaczonego obiektu, uniemożliwi ci wykorzystywanie znaku.

Krasnale
- "Zapomniany przez Los" - Możesz powtórzyc dowolny rzut i wybrać wynik bliższy zeru.
- "Złoty Środek" - Dowolny Tymczasowy Aspekt będący wynikiem działania na ciebie środków odurzających, trucizny itp. , możesz pozytywnie wykorzystywać (łącznie z darmowym pierwszym użyciem Wink ). Dodatkowo, będąc w odpowiednim stanie i aktywując "Zapomniany przez Los" zawsze wybierasz wynik bliższy ekstremum.
- "Pijany Mistrz" - Możesz wesprzeć dowolną umiejętność mocą trunku który na ciebie działa (poziom trunku traktuje się jako umiejetność wspierającą).

Elfy
- "Złodziej Szczęścia" - Podkradasz szczęście innych istot. Jeżeli wykonujesz test równocześnie z inną osobą, możesz zamienić wyniki waszych rzutów.
- "Pracowita Noc" - Przed "zaśnięciem", możesz przygotować liste przedmiotów, które zdążyłbyś stworzyć w czasie swojego snu (mając wymagane narzędzia). Jeżeli powiodą ci się testy odpowiednich umiejętności, "wracasz" z gotowymi przedmiotami.
- "Mimikra" - Możesz wymienić dowolną umiejętność na inną o tym samym poziomie. Wymiana kosztuje ilość PL równą poziomowi umiejętności i tyle samo "snów" poświęconych na trening.

Gnomy
- "Zawiść, Strasza Rzecz" - Jeżeli wykonujesz test równocześnie z inną osobą, możesz obniżyć wasze wyniki o -2. Jeżeli poświęcisz 1 PL, możesz dodać Aspekt typu "Ukryta Wada" do świeżo ukonczonego dzieła innej osoby.
- "Teoria Wielkiego Huku" - Twoje dzieło wydaje się być znacznie lepsze (Jakość +2), ale ma ukrytą wade konstrukcyjną (Jakość -2) która ujawnia się po kilku pierwszych użyciach lub przy dokładniejszej inspekcji. Jeżeli poświęcisz 1 PL, twoje dzieło zyskuje bonus +4 do Jakości, ale po kilkukrotnym wykorzystaniu psuje się z dramatyczno-widowiskowym efektem.


"Damu" - Znaki Łowców :
- "Przynęta" - Ściągasz kłopoty na oznaczona osobe (jeżeli dobrze trafisz, będzie to godna łowów bestyja). By zwiększyć poziomow zagrożenia, musisz często "odświeżać" znak.
- "Przyjaciel" - Potrafisz wyczuć poziom konsekwencji, które otrzymał oznaczony.
- "Zwierzyna" - Potrafisz określić odległość do oznaczonego.
- "Trop" - Potrafisz określić w jakim kierunku znajduje się oznaczona lokacja.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 02:33, 08 10 2006, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:21, 07 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Nie wiem jakim cudem nie zauważyłem wcześniej tego topicu - jest bardzo interesujący. Przywodzi na myśl jajcarskie fantasy, które jednak ma w sobie trochę poważnych nut. Pomysł sam w sobie bardzo mi się podoba i wydaje się fajny na dzikie sesje na wesoło.

Teraz komentarze:

Cytat:
- "Zza Grobu" - Jeżeli twoja śmierć wydaje się byc nieunikniona, ale nie ma bezpośrednich świadków (połknięcie przez potwora, upadek w bezdenną przepaść), możesz wydać połowe swoich PL (zaokrąglając w góre, conajmniej jeden), by uniknąć tragicznego losu i wrócić później w wybranym momencie.

Fenomenalny, pochwalić. Jak Gandalf, który jakoś wrócił po spadnięciu z mostu. Fantastico. Filmowe i smakowite do granic możliwości.

Cytat:
- "Zapomniany przez Los" - Możesz powtórzyc dowolny rzut i wybrać wynik bliższy zeru.

To chyba faktycznie bardziej grywalne rozwiązanie sytuacji porzucenia przez los.

Cytat:
- "Pracowita Noc" - Przed "zaśnięciem", możesz przygotować liste przedmiotów, które zdążyłbyś stworzyć w czasie swojego snu (mając wymagane narzędzia). Jeżeli powiodą ci się testy odpowiednich umiejętności, "wracasz" z gotowymi przedmiotami.

Komentarz taki sam jak przy ''Zza grobu''.



Cziterska giera, nie powiem Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:17, 07 10 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Jee, naprawdę porządne jajcarskie fantasy. Jak zrobisz jakiegoś wstępnego PDF to poruszę ziemię żeby znaleść graczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:27, 08 10 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Nie wiem jakim cudem nie zauważyłem wcześniej tego topicu - jest bardzo interesujący. Przywodzi na myśl jajcarskie fantasy, które jednak ma w sobie trochę poważnych nut. Pomysł sam w sobie bardzo mi się podoba i wydaje się fajny na dzikie sesje na wesoło.


Wątek zostanie zakopany, gdy zaczne kombinować jak zrobić legendożerną mechanike.

Cytat:
Fenomenalny, pochwalić. Jak Gandalf, który jakoś wrócił po spadnięciu z mostu. Fantastico. Filmowe i smakowite do granic możliwości.


Skopiowane z SotC'owego stunta "Death Defiance" Wink

Darken napisał:
Jee, naprawdę porządne jajcarskie fantasy. Jak zrobisz jakiegoś wstępnego PDF to poruszę ziemię żeby znaleść graczy


Przypuszczalnie wstępny pdf będzie jedynym pdfem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:21, 08 10 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Przypuszczalnie wstępny pdf będzie jedynym pdfem Wink


Ja Ci dam! Jak będzie tak dobre jak przypuszczam, to będę musiał poważnie rozważyć skompletowanie zespołu do redakcji i skłądu waszych pomysłów. Szkoda, żeby zniknęły jak szlag trafi forum przez adminów "fora.pl"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:35, 08 10 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Cytat:
- Rzucać dodatkową piątą dF, dla Ludzi liczy się ona tylko gdy wypadnie na niej -, dle Elfów gdy wypadnie +, dla Krasnali gdy zmniejsza wynik "do zera", dla Gnomów gdy zwiększa wynik "od zera".


Trochę jak "dzika kostka" w D6 Wink
Może tak:
Rzucasz 5dF (albo więcej) a wybierasz te 4dF, które najbardziej pasują danej rasie (dla elfów "+", dla ludzi "-", krasnale zbierają jak najwięcej zer a gnomy jak namniej).

Rzut 5dF= +00-+
Elf= +00+
Człowiek= +00-
Krasnolud= +00- (dążenie do 0)
Gnom= +0-+ (ucieczka od 0)

Rzut 6dF= +-0-0+
Elf= +00+
Człowiek= -0-0
Krasnolud= +00- (dążenie do 0)
Gnom= +--+ (ucieczka od 0 i tak daje wynik 0 Wink w tym rzucie)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:17, 08 10 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Zuhar napisał:
Ja Ci dam! Jak będzie tak dobre jak przypuszczam, to będę musiał poważnie rozważyć skompletowanie zespołu do redakcji i skłądu waszych pomysłów. Szkoda, żeby zniknęły jak szlag trafi forum przez adminów "fora.pl"


Możesz się srodze zawieść. Mam sprytny pomysł który wyjaśnia dlaczego świat wygląda tak a nie inaczej, ale znając życie ta idea obróci się przeciwko mnie Wink
Btw. Ja mam backup na Writely (fajne) Wink

Tomakon Inc. napisał:
Trochę jak "dzika kostka" w D6 Wink
Może tak:
Rzucasz 5dF (albo więcej) a wybierasz te 4dF, które najbardziej pasują danej rasie (dla elfów "+", dla ludzi "-", krasnale zbierają jak najwięcej zer a gnomy jak namniej).

Rzut 5dF= +00-+
Elf= +00+
Człowiek= +00-
Krasnolud= +00- (dążenie do 0)
Gnom= +0-+ (ucieczka od 0)


Dobre, troche bym to "przerobił" na odrzucanie niewygodnej kostki.
Elfy odrzucają jedno "-", ludzie jedno "+", krasnale niezerową kość której wyników jest najwięcej, gnowy niezerową kość której wyników jest najmniej.

Rzut 5dF= +00-+
Elf= +00+
Człowiek= +00-
Krasnolud= +00-
Gnom= +00+

Póki co spróbuje pójść drogą "niesymetrycznych" stuntów bez grzebania w podstawowej mechanice Wink. Głównie potrzebuje "człowiecze" stunty, które ułatwią i zachęcą do ściąganie sobie kłopotów na głowe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[A Silly Silly World] Rasy
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin