cactusse |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 16 Sie 2005 |
Posty: 660 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/post_corner.gif) |
|
Szabel napisał: | Tu właśnie wchodzimy cactusse w ważny motyw - czy metoda odczytywania wyniku mieści się w randomizacji? Dla mnie nie (choć pewnie zaraz ktoś wytoczy słownikową definicję która stwierdzi, że jednak się mieści).
W takim wypadku owszem połączenie metody odczytywania z randomizacją może być nowatorskie, ale sama randomizacja - nie. |
Ciekawe ...
W grze Dread wieża Jenga jest użyta jako "randomizer". W trakcie testu gracz wyciąga jeden kawałek, a mg odczytuje binarną informacje (wieża leży lub nie) i wykorzystuje ją zgodnie z zasadami mechaniki.
Taki trik (banalny sposób odczytu, ale nietypowy "randomizer") wydawał mi się dosyć nowatorski, ale dzięki twojemu postowi uświadomiłem sobie swoją pomyłkę.
Beacon napisał: | Szabel ma rację. To co opisujesz, cactusse, to nie jest stricte randomizacja, tylko odczyt wyniku z dodatkowymi czynnikami. Pomijam fakt, że odczytywanie marginesów sukcesów i porażek był w paru grach (np. testy sporne i otwarte w Neuroshimie), a to jest tylko rozwinięcie tego elementu. I nijak nie oznacza dla mnie nowatorskości, bo w samej rozgrywce nie zmienia to wiele, poza paroma dodatkowymi informacjami dot. pojedynczych akcji. |
IMO Szabel nie ma racji.
Jeżeli użyje innego sposobu randomizacji, to nie będę w stanie odczytać tych dodatkowych czynników, lub odczyt będzie nadzwyczaj wolny i nieprzyjemny.
Dzięki tym dodatkowym informacjom (które definitywnie wykraczają poza Neuroshimowe marginesy) wynik konfliktu jest uzyskiwany znacznie szybciej niż w innych grach o podobnym stopniu komplikacji.
Ponieważ konflikty rozstrzygane są bardzo szybko, historia pruje do przodu jak torpeda, a "łatwość" użycia mechaniki wpływa mniej lub bardziej świadomie na decyzje grających.
Wobec powyższego, rozgrywka zmienia swoje oblicze pomimo tradycyjnej struktury i narracji (well, Reign ma dodatkowe mechanizmy do zabawy ale to już na inną dyskusje).
Reasumując, władowanie dziwacznego rzutu zamiast wiernej k20stki czasami ma sens, inny niż duma śniegowego płatka . |
|