 |
 | Systemy autorskie, w sensie własne |
|
 |
Wysłany: 14:15, 02 01 2009 |
|
|
Magnes |
ciągle nie ma czasu |
|
|
Dołączył: 10 Sie 2005 |
Posty: 1940 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: wiocha na Śl. |
|
|
 |
 |
 |
|
Wiele pojawiających się na forum systemów to typowe heartbreakery, tak naprawdę tworzone przez twórcę dla jego własnych przygód z określoną drużyną. Świetnie, Mistrz Gry ma ułatwioną robotę, gdy zna dokładnie świat, w którym prowadzi, a gracze z czasem także go poznają rozgrywając w nim kolejne kampanie.
Istnieje jednak, zapewne wywołana trochę internetem, presja - wydaje mi się, że to dobre słowo - by taki tworzony dla siebie system udostępniać innym, czasem wręcz wmuszać innym albo po prostu robić z niego gotowy, ładny podręcznik do ściągnięcia, wydrukowania lub wręcz (o zgrozo czasem) sprzedania.
Tymczasem nie widzę powodu, dla którego takie systemy miałyby zniknąć z forum - konkretnie z Warsztatu - gdzie autor może się dowiedzieć jak ulepszyć swoją ukochaną grę, co w niej zmienić, jakie błędy popełnił, których likwidacja mogłaby się spodobać jego graczam.
Ale może warto by było, żeby twórcy takich gier uświadomili sobie, że twór, który powstaje nie będzie nigdy dziełem na miarę Dungeons&Dragons i - co ważniejsze - nie musi być wszystkim udostępniany.
Inna sprawa, że często systemy dobre lub wręcz bardzo dobre, które mogłyby dostarczyć innym graczom i Mistrzom Gry w Polsce sporo zabawy, nigdy nie ujrzą światła dziennego. Dlaczego? Bo ich twórcy mają za duże oczekiwania odnośnie swojego dziecka. Chcą stworzyć ideał, złotego heartbreakera, grę wiekopomną, autorkę równą systemom komercyjnym, grubą, dokładną, ukończoną. Tymczasem może lepiej gdyby wyszedł wreszcie jakikolwiek podręcznik niż żaden?
(daję tutaj, bo może pod wpływem dyskusji rozwinę i wrzucę na studnię) |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 14:16, 02 01 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|