autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Nibykonkurs -> Nibypsychoza.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Nibypsychoza.
PostWysłany: 08:07, 16 11 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Nibypsychoza jest paranoidalną wersją Nibykonkursu wzbogacającą razem z Nibywyzwaniem jego forme.
Założenia.
Brać udział w Nibypsychozie może każdy.
Nibypsychoza trwa równe 24h.
Uczestnicy piszą założenia systemu opartego na conajmniej 2 z 3 haseł wylosowanych w edycji,uwzględniając w prezentacji szczególnie
setting
rola bohaterów
rola mechaniki
forma/indi,maistream,alternatywne,nowa fala,heartbraker.

Coby nie mędzić spóźnione hasła v1.
RZECZ
PRZYPRAWA
SCHIZMA.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:42, 16 11 2008
Arcy
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





To to już trwa?? o_O Szkoda, że wcześniej nic o tym nie wiedziałem ;/ Gdybym wiedział to bym wszedł dziś rano na kompa a wieczór bym coś skrobną na podstawie całodzinnych przemyśleń a tak to wchodzę o 22;00 na kompa i widzę, że jest jakaś nibypsychoza;/ Chętnie wezmę udział ale w następnych edycjach, bo już nie mam jak myśleć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:08, 16 11 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Za straszne hasła dla mnie Very Happy No i moja moszna nie zawiera dwóch stalowych obiektów, więc nie czuję się godny wzięcia udziału Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:35, 16 11 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Et cetera

1. Mini-Setting

Ląd ukryty za zasłoną mgły, królestwo marzeń do którego nie prowadzi żadna droga, gdzie błękit nieba oszałamia, ziemia hojnie obdarza każdego pracowitego człowieka, a nawet najcięższe rany leczą się w szybko i bezboleśnie.
Ponad sto lat temu korupcja Starego Kontynentu została wreszcie pokonana - spalono wszystkie statki które mogły przepłynąć przez Mgłę, szlachetnie urodzeni otrzymali symbol władzy (który mogli przekazać swoim następcom, pożyczyć, sprzedać, lub przegrać w karty), a sezonowa rada wszystkich wybranych otrzymała prawo Ostatniego Słowa, przywilej finalnego rozstrzygania wszelkich sporów i zatwierdzania najcięższego z wyroków - kary śmierci.

2. O-Co-Biega

Jest koniec sezonu. Zgodnie z tradycją, zbiera się rada wybranych, by debatować, sądzić, rozstrzygać i radzić. Oprócz standardowych tematów, na wokandę trafi również tajemnicza sprawa pewnej niefortunnej persony, której grozi rychły i nieprzyjemny finisz ...

Jeden z graczy wciela się w rolę oskarżonego, który musi opowiedzieć swoją historię w taki sposób, by przekonać sędziów o swojej niewinności. Reszta graczy będzie mu przeszkadzać (lub pomagać), dopytując się o szczegóły, "zmieniając" bieg wydarzeń za pomocą zeznań świadków, tworząc postać ofiary.

3. Ale-jak-w-to-Grać

Jeden z grających robi za MG, jeden z grających robi za głównego bohatera (oskarżonego), reszta robi za npców. Npcami mogą być towarzysze bohatera, przypadkowi nieznajomi, czarne charaktery. Gra działa w dwóch trybach, "gdy opowiada oskarżony" i "gdy zeznaje świadek". Gdy gramy w trybie "oskarżony", bohater ma znacznie wyższe atrybuty/zdolności, i rozbudowaną możliwość "edytowania" rzeczywistości. Gdy gramy w trybie "świadek", bohater ma znacznie niższe statystyki, a "edycja" rzeczywistości jest bardzo ograniczona.
Po scenie (zakończonej zazwyczaj mechanicznym testem) jeden z występujących w niej npców może zostać przerobiony na świadka. Mg (lub inny gracz) powtarza wobec tego ciąg wydarzeń, ale biorąc pod uwagę "poprawki" świadka.
Jeżeli wynik sceny w wersji "oskarżonego" różni się solidnie od wersji "świadka", gracz prowadzący bohatera może przyjąć wynik "świadka" - zyskując punkt Poparcia, przepchnąć swoją wersję - zyskując punkt Nieufności, lub wybrać wersję losowo - testując swoje Poparcie przeciwko Nieufności.

4. Dodatki-na-które-nie-mam-teraz-czasu

- Nadprogramowe szczegóły w wersji świadka
- Lista niezmiennych elementów sceny
- Przepytywanie przez sędziów (znaczy podsuwanie haków i pomysłów)
- Tworzenie statystyk "w locie"
- Historia ofiary
- Werdykt

Punkt dla osoby która znajdzie powiązanie pomiędzy powyższym, a hasłami Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:00, 17 11 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Jedyne co zdołałem wymyśleć.
MC
Setting
Rok 2045 był przełomem dla gospodarki żywnościowej. Fastfody podpisawszy umowy z większością dużych firm zaopatrywały kadry w całkowicie niejadalne ścierwo,nie dając wielkiego wyboru konsumentom. Nawet jeśli nie chciałeś tego jeść nie miałeś wyboru. Hamburger z tesco dla każdego! Nieco później kiedy ludność zaakceptowała swój los dobry MC dał jej coś co zmieniło ich życie. PRZYPRAWE.
Smak był czymś całkowicie nowym i uzależniał. Prawdopodobnie z powodu swojego składu Razz.

Rola bohaterów
Rewolta?Razz.

Mechanika
Właściwie jak najprostsza,powinna ograniczyć się do losowości.

Forma
Mainstream.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:53, 18 11 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Meh, nibyporażka trochę ... zasysa, i nie jestem pewien czy tylko hasła są za to odpowiedzialne. Patrząc na Twoje "rezultaty" (mało inspirujący setting i zero mechanicznych pomysłów), sądzę że powinieneś zmienić kilka rzeczy w konkursie (szczególnie czas trwania i "format" zabawy) oraz popracować trochę nad reklamą :

Raz - Powszechnie wiadomo, że autorkowcy są osobnikami wściekle zajętymi, tak więc dwa dni to niezbędne minimum.

Dwa - Skromy zestaw haseł pasują raczej do dłuższego konkursu, gdzie ma się czas na grzebanie za powiązaniami i inspiracją. IMO znacznie lepiej byłoby odróżnić się od nibykonkursu, np. rzucając dziesięć haseł i definiując punktację za ich wykorzystanie (1 punkt za użycie hasła w settingu, 2 punkty za hasło w mechanice).

Trzy - Forma wyjściowa powinna być solidnie określona, najlepiej z przykładem. Na oko pasuje mi konkurs na najlepszy blurb reklamowy, najlepszą prezentację w formie Power19, lub dwustronnicową reklamówkę nieistniejącej gry.

Cztery - Definitywnie potrzebne jest logo konkursu. Sądzę, że brak fachowego znaczka, położył pierwszą wersję nibywyzwania.

Pięć - Heartbreakerowe Nibywyzwanie brzmi czadersko ...

Sześć - Gdzie recenzja mojego wpisu ?

Siedem - Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nibypsychoza.
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Nibykonkurs
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin