Shlack |
przybysz |
|
|
Dołączył: 20 Lut 2008 |
Posty: 2 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Witam!
Tak się składa, że właśnie przerwałem studia, a nowy kierunek rozpocznę dopiero w październiku, więc postanowiłem produktywnie spędzić pozostały czas. Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie stworzenie gry komputerowej typu roguelike. Tematyka to cyberpunk/ groteska/ horror. Świat dosyć podobny do tego znanego użytkownikom forum z Kultu. Chciałbym czerpać duzo ze wpółczesnej popkultury w szczególności tzw. " miejskich legend". Wkleje tu skrócony zarys conceptu, który opublikowałem na innym forum swego czasu:
Jest rok 2025. Jak myślisz, jaka jest najbardziej dochodowa branża? IT, AI, nanotechnologia? Zapominij. Ludzkość tonie w smieciach, dziś prawdziwe miliardy są w przemyśle utylizacji odpadów. Na 10 najbogatyszych ludzi świata, aż 3 "zrobiło" swoje fortuny na śmieciach. Przeciętni ludzie nie wychodzą ze swoich kompleksów mieszkalnych. Dlaczego? Dzięki dostępności syntetycznych narkotyków i cybertechnologii wszystkie potrzeby ludzi są zaspokojokone w ich domach. Dziś równiez dzięki gridzie (internet nowej generacji, zespala w jedna sieć wszystkie urządzenia podłaczone do prądu - od rządowych stacji serwerowych po golarkę elektryczną w Twoim domu) ludzie pracują w domu, a wszystko czego potrzebują zamawiają przez grid. Niestety ktoś musi po nich sprzątać. Oprócz tego obok oaz luksusu są równiez slumsy, gdzie żyje biedota, której los odmówił prawa korzystania z oszałamiającego postępu technicznego. Do tego należy dodać wszechobecny terroryzm i cyberterroryzm (jeden z czynników przez który przeciętni ludzie nie opuszaczają swoich kompleksów mieszkalnych). Całość będzie okraszona czarnym humorem i specyficznym klimatem "smieciowej apokalipsy".
Jak można się domyślić gra miała byc pierwotnie symulatorem przedsiębiorstwa utylizacji odpadów, ale pomysł padł bo nie potrafiłem za bardzo wyobrazić sobie jak to ma być skonstruowane w szczególe. Ogólnie oddam od siebie, że jestem raczej konceptualistą i mam świetne pomysły natomiast realizacja to mój słaby punkt. No cóż, zamierzam to zmienić.
Uzupełniając ww. charakterystykę dodam, że w grze będzie można natrafić na wątki polityczno-społeczne. Chce stworzyć zarys naszego społeczeństwa za 20 lat. Innym biegunem będą wspomniane wcześniej motywy grozy. W tej grze cyberpunk przenika się z horrorem w stylu wspomnianego już Kultu
Nie zamierzam, dawać więcej szczegółów, ponieważ resztę mogę "dowymyslać" w razie potrzeby . Posiadam bardzo ogólny ale KONKRETNY zarys tego co chce stworzyć. Dodam, że szukam oczywiście grafików, ale jako , że straciłem nadzieje , że ich znajde, więc gra będzie miała prawdopodbnie "abstrakcyjną" grafike 2D.
Tutaj zaczyna się moja prośba do użytkowników forum. Zastanawiam się nad mechaniką do gry. Padłem nad projektem cech i umiejętności. Chce stworzyc roguelike inne od wszystkich. Swoj projekt kieruje do dojrzałego odbiorcy który jest zmęczony współczesnymi grami i szuka ambitnej odskoczni. Gra będzie oparta o role-playing. Brak "grindu" czyli mówiąc wprost zero bicia mobow dla expa. Gracze po prostu zajmują sie odgrywaniem roli w stworzonym świecie. Co jakiś czas silnik gry może urozmaicić im życie poprzez tzw. "przygode" (specjalne zdarzenie mające wpływ na życie gracza np: porwanie przez UFO). Postanowiłem, że na pewno umiejętności będą rosnąć w miare ich używania (tak jak w życiu), a cechy będą liczbowo wyrażać potencjał. Za punkty potencjału gracz będzie kupował skazy i atuty, które dokładniej opisują dany atrybut. Doszedłem po prostu do wniosku, że nie ma sensu opisać postac siłą 5, gdyż to nic nie mówi oprócz tego że postac ma przeciętną siłę, ale jeśli postać ma atuty gracja, dobra koordynacja ręka-oko, wysoki, chudy i np: wada serca to już coś mówi. W takim systemie jak mój to sie będzie lepiej sprawdzać. Ale jak już wcześniej wspomniałem padłem na szczegółach (jak zawsze). Nie wiem za bardzo jakie cechy dobrać (np: cechy "społeczne" takie jak np: charyzma zdają się odnosić tylko do mobów, a gra ma być MMO). Mam też problemy z "dowymyślaniem" listy atutów i skaz. Mówiąc wprost liczę, że ktoś pomoże mi z mechaniką a ja po prostu zajmę się wstukiwaniem kodu. Licże też na pomoc od fanów Kultu i inne systemów podobnych do mojej koncepcji.
Pzdr. Shlack |
|