autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark -> Podstawy RPG Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 19:40, 09 09 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





....i stary...
Prawda?
Pamiętasz jeszcze Zuhar jak bodaj w 5. czy 7. numerze "MiM'a" ktoś opublikować losowy generator scenariuszy i podziemi,gdzie wszystko losowało się kilkoma rzutami k100? Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:52, 09 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Podobna rzecz była w jednym Gwiezdnym Piracie z przymrużeniem oka rzecz jasna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:45, 09 09 2005
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Pamiętam. Nawet parę razy skorzystałem. Dawało mi kopa jak się mózg lasował. Siadało się nad takim wygenerowanym schematem i pomysły rodziły się same.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:23, 09 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





No ten z Gwiezdnego Pirata do dopiero coś. Takie munchkinizmy i power-gamerskie kminy wychodzą, że głowa mała...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:40, 10 09 2005
Ethel
zerkający na systemy

 
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Acha Smile ... <nic nie rozumiem Razz>
Co do samego sposobu, oczywiście że nie skończy sie na ulożeniu planu, przy przygotowaniu opracuje mapy, miasta, postacie, przygotuje opisy (wystarczy ze troche sobie posiedze z zamknietymi oczami i powyobrazam sobie owe miejsca), przygotuje historie miast/miejsc/postaci i w sumie to chyba juz gotowa przygoda Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:00, 10 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Warto do opisu postaci dodać motywację (którą się postać kieruje). Wtedy przygoda się sama toczy. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:37, 10 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Racja. Gracze muszą mieć motywację do gry. Bez niej się nie uda. Przygody w stylu "źle się dzieje w mojej krainie! pomóżcie mi!", albo "jak zrobicie to, tamto i siamto obsypię was złotem" często nie wypalają. Sam się tak niedawno przejechałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:26, 10 09 2005
Ethel
zerkający na systemy

 
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Motywacje ? Nie bardzo rozumiem - na czym ona polega, możecie podać kilka przykładów ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:46, 10 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Tzn, postaci graczy muszą mieć jakiś powód by robić to co robią.

Nie zawsze musi być schemat zadania i nagrody.

Gracze mogą poszukiwać zemsty za coś z przeszłości.
Mogą zostać wplątani/wrobieni w jakieś przestępstwo - ucieczka przed władzami i próba oczyszczenia się z zarzutów będzie koniecznością.
Jeśli będą gdzieś - w odciętym od świata hotelu, na statku kosmicznym lub w japońskiej herbaciarni, gdzie zaczną ginąć kolejni ludzie, prawie napewno będą chcieli to wyjaśnić, zanim przyjdzie ich kolej.

I tak dalej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:13, 10 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Chodziło mi nie tylko o motywację postaci graczy, ale także o motywację NPC.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:46, 10 09 2005
Ethel
zerkający na systemy

 
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Ok, kapuje, co do motywacji NPC - zakladając ze jako GM przedstawiam nagrode za wykonanie zadania (w roli zleceniodawcy) ale gracze sie nie zgadzają, wtedy role odgrywa motywacja (np. trza uratować ukachaną zleceniodawcy z rąk hogoblinów - motywacja jest prosta, tzn zleceniodawca kocha cel zlecenia dlatego w tym momencie jako MG podwyższam stawke za wykonanie zadania, oczywiście w roli zleceniodawcy, ponieważ bardzo mu an tym zależy i jest gotów oddać wszystko za to by nasi bochateraowie zajeli sie problemem)

Dobrze pisze ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:56, 10 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





No ale to jest wciąż przedłużenie koncepcji - zadanie & nagroda. A jeśli np. postacie kiedyś zrobiły coś niezgodnego z prawem? wtedy zleceniodawca może powiedzieć, że jak się nie zajmą jego sprawą, on doniesie o ich przestępstwie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:26, 10 09 2005
Ethel
zerkający na systemy

 
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Hmm ... rozumiem coraz wiecej Very HappyVery HappyVery Happy
Wielkie dzięki, jest coraz lepiej ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:50, 30 11 2005
Kanji
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole





Dobrym pomyslem jest tez wypisanie kilkudziesieciu rzeczy ktore chcialbys eby sie znalazly np; chcesz zrobic sesje w miescie to sobie piszesz
-bar
-informator
-terrorysta
-zima
-opuszczona fabryka
-firma przewozowa
-kradziez
-itd

A potem w miare robienia scenariusza wybierasz sobie niektore z tych rzeczy i je rozbudowujesz.


A i jeszcze jedno podczas sesji opisuj graczom swiat postrzegany wszystkimi zmyslami np:

W pokoju panowal polmrok , dalo sie wyczuc zapach stechlizny ktora wraz z gorzkim posmakiem powietrza i cieplem dochodzacym z wewnatrz kominka , doprowadzala do niprzyjemnego mrowienia skory itd ...

Taki krotki przyklad , ale mysle ze lapiesz o co chodzi .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:33, 30 11 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ja tak właśnie robię przy tworzeniu scenariusza. Najpierw wybieram:

intryga/walka/historia w odpowiedniej kolejkności...

Potem dobieram, czy intryga ma być poszukiwaniem zabójcy, czy raczej cichym śledztwem dotyczącym korupcji...

Potem przykładowe sceny, jak choćby trakt zimą, w oddali dym sączy się przez karczemny komin... Jakiś chinol macha nunchaku w knajpie, na karku mrugają mu diody....

A potem jakoś idzie ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Podstawy RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin