beacon |
Administratore |
|
|
Dołączył: 10 Sie 2005 |
Posty: 1843 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa/Lublin |
|
|
|
|
|
|
Ja pierdzielę, macie jakiekolwiek doświadczenie w karciankach? Odnoszę wrażenie,
że nie.
Robicie z tego półkolekcjonerkę ze składaniem talii. To nie jest dobre w amatorskich
przedsięwzięciach. Wymaga wielu wzorów i zwiększa kosty drukowania kart.
Tego typu gra powinna stwarzać jak najwięcej możliwości kombosów, być luźna
mechanicznie i z odpowiednio wyważoną dozą losowości. Dlatego moim zdaniem
powinno się pójść raczej w kierunku oryginalnych propozycji. Na przykład coś takiego.
Celem gry jest zrobienie autorki. Autorka posiada następujące elementy, które
decydują o jej wartości dla potencjalnego odbiorcy:
- Fama autora
- Świat
- Mechanika
- Dodatki
- Marketing
Aby zwyciężyć należy po okreśłonej liczbie tur mieć jak najwyższą sumę wartości
poszczególnych zakresów.
Stosuje się scenariusze. Przykładowo:
Nibykonkurs - gra trwa tylko ileśtam tur. Karty dodające oryginalności liczone są
podwójnie.
Megasetting pure-fantasy - gra trwa ileśtam (dużo więcej) tur. Karty rzemiosła
liczą się podwójnie.
Mroczna gra dla gotów - gra ma standardową długość, karty budowania świata
liczone są podwójnie.
* * *
Karta postaci naszej zawiera:
- wskaźnik famy - liczbowo określa jak famous jest autor.
- wskaźnik wolnego czasu - określa ilość akcji na turę, które można wykonać.
- wksaźnik profesjonalizmu - określa ile kart możemy pociągnąć co turę.
* * *
Tura wygląda co następuje:
- dociągamy karty w ilości równej profesjonalizmowi postaci.
- gramy karty
- na turę możemy zagrać jedną kartę będącą elementem systemu.
- na turę możemy zagrać ilość kart akcji równą poziomowi wolnego czasu
- możemy licytować*.
- kończymy turę, odrzucamy karty do stosu jeśli przekraczają poziom
profesjonalizmu, inicjatywę przejmuje kolejny gracz.
* * *
* licytacja jest ważnym dodatkiem. Możemy handlować wszystkimi kartami.
Wymieniać element za element, akcję za element. Możemy nawet oddawać
swój wolny czas do dyspozycji innych graczy. Pozwala to przyspieszać postępy
przy produkcji swojej gry. Można dodatkowo zawierać nieczyste sojusze
i zmawiać się na przeciwnika.
* * *
W ostatniej turze rozgrywki zlicza się punkty na poszczególnych elementach
rozgrywki. Elementy są różne. Oryginalne, rzemieślnicze, oraz specjalne.
Każdy do specyficzna karta z opisem i często efektem specjalnym.
Zwycięża ten, kto po podliczeniu według zaleceń na karcie scenariusza ma
najwięcej punktów w grze.
Taki niejasny zarys pisany na szybko. Będzie za jakiś czas dokładniejszy. |
|