cactusse |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 16 Sie 2005 |
Posty: 660 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
|
|
Quba napisał: | Od pewnego czasu interesuje mnie ta gra. W internecie zbyt wiele na jej temat nie znalazłem, a wolałbym poznać opinie kogoś z forum.
Czy ktoś, kto ją zakupił mógłby ją po krótce streścić?
-co zawierają podręczniki
-jak wyglądają zasady (test, oraz walka)
-jak wygląda świat i w jakiej konwencji jest utrzymany
-kim gramy
-jakiej jakości jest podręcznik
-oraz najważniejsze: Czy można ten podręcznik nabyć lub zamówić w Warszawie, ewentualnie skąd go zamówić jaki polski sklep internetowy tym się zajmuje (Rebel nie ma go w swej ofercie)? |
Hmmzt, kilka miesięcy temu pytałem się Rebela o indywidualne zamówienie Burning Wheel Revised, ale niestety nie byli w stanie tego sprowadzić.
Podstawowa mechanika jest prosta i przyjemna.
Rzucasz tyle k6 ile wynosi wartość testowanego współczynnika i liczysz ile sukcesów wypadło.
Współczynniki mają "kolory" które oznaczają sposób odczytu sukcesu, dla zwyczajowego czarnego koloru 4,5,6 na kostce liczy się jako sukces, dla koloru szarego 3,4,5,6 oznacza sukces, dla koloru białego 2,3,4,5,6.
W przypadku rzutów otwartych, 6 na kostce się przerzuca.
Trudność testu określona jest przez tzw. Obstacle, czyli ilość sukcesów które musisz wyrzucić.
Współczynniki mają zwykle stopień od 1 do 10, gdzie 3 to stopień kompetenty a 5 to mistrz.
Trudność testu też wacha się w zakresie 1-10, gdzie 2 to przeciętny test, a 4 to bardzo trudny.
Postać opisana jest za pomocą :
Statystyk - Wola, Percepcja, Zręczność, Szybkość, Moc (Siła), Forte (Wytrzymałość)
Atrybutów - Zdrowie, Refleks, Stal (Steel, coś ala odporność psychiczna), Rany (Mortal Wound)
Umiejętności
Wierzeń (np. "nie ma nic lepszego niż wino i kobiety" )
Instynktów (to jest dobry pomysł, np. "zaskoczony zawsze dobywam broni", twoja postać robi to automatycznie i nie musisz sie martwić o to iż zapomnisz zadeklarować taką czynność).
Specjalnych "rasowych" atrybutów oraz dodatkowych indywidualnych zdolności.
W przypadku gdy testujesz Statytyke w miejsce umiejętności, trudność testu jest podwajana (tzw. Beginner's Luck).
Walka jest nietypowa i troche bardziej skomplikowana. Ogólnie, zapisujesz ileśtam czynności twojej postaci naprzód (coś jak Deklaracja Rpg), a następnie równocześnie rozpatrywne są odpowiednie manewry wszystkich uczestników (dodatkowo bierze się pod uwage zarówno upozycjonowanie walczących jak i zasięgi ich broni).
Dzieki takim zabiegom walka jest nieźle taktyczna jak i wesoło chaotyczna.
Sam system to takie generic low-fantasy, bez "wbudowanego" świata, aczkolwiek z oficjalnej strony można ściągnąć dwa niezłe settingi : "Under a Serpent Sun" i "Burning Sands : Jihad".
W podstawowej wersji grać można - Człowiekami, Elfami, Orkami, Krasnoludami (a po dociągnięciu kilku doskonałych rozszerzeń z oficjalnej strony : Mrocznymi Elfami, Wielkimi Wilkami, Wielkimi Pająkami i Trollami - nieeezłe).
Wedle mojego wywiadu w wersji Revised uproszczono i ulepszono zasady walki i obsługi zbroi, doszły nowe systemy jak "Range and Cover" do obsługi walki strzeleckiej oraz "Duel of Wits" do obsługi zadym "socjalnych", system do zarządzania Zasobami i Wpływami, oraz przebudowano i rozszerzono liste Lifepaths. |
|