autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> Savage Worlds
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Savage Worlds
PostWysłany: 23:07, 16 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





[link widoczny dla zalogowanych]

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? Brzmi jak gamistyczny wymysł z kartami, ale mogę się mylić. Ma się kto jak podzielić jakimiś spostrzeżeniami na temat tego babilońskiego cuda?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:06, 17 10 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Sam mam jedną recenzję tej gry na sumieniu, ale nie podziele się linkim, strona tymczasowo nie działa.

Istnienie kart to tylko wisienka na torcie. Sztony (fasolki) fajnie obrazują na co sobie gracze mogą pozwolić.
Sesje z tym systemem wypadają pozytywnie więc czego by tu chcieć?
Postaram się zamieścić przebieg jakiejść walki albo akcji na mechanice SW.
Teoretycznie trzeba się pogodzić z pewnymi uproszczeniami, ale w tej gdze uproszczenia są bardzo sensowne, i nie na siłę.

Btw. Do SW wydali zbiór toolkitów do budowy własnych światów
Fantasy(character/worldbuilder/gear/beastariusz)
S-f(worldbuilder/gear/beastariusz)
Pulp(ogólny jeżeli dobrze pamiętam)
I nadchodzi Horror
Wszystkie są ułożone jak poradniki które doradzają jak wykorzystać dane elementy. Nie ma gotowych wzorów np. Jak gracze mogą budować własny okręt kosmiczny, tylko kilka uwag-pomysłów gotowych do twórczego wykorzystania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:01, 17 10 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Lubię tą mechanikę - ma jednak zasadniczą wadę - kości. Potrzebujesz wieeelu kości w wielu rodzajach (od k4 po k12). Na sesję przychodzi 4 graczy - każdy powinien wziąść swój duży zestaw do turlania bo kolejki po kości zabijają grę (zwłaszcza widać to w walce).

EDIT: poprawiam się - pomyliłem "Piekło na ziemi" z SW, wygląda na to, w SW nie trzeba sporej garści różnościennych kostek. Wystarczy kilka sztuk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:35, 17 10 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Yupe, faktycznie ta mechanika nie wymaga wielu kostek.
Jest tak ciekawie skonstruowana że można podczas sesji poprowadzić niezwykle szybką batalię z udziałem BG, ich wsparcia, Evil guys, wsparcie evil guys, wieśniaków, kurczę, nawet królików.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:19, 17 10 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Mi się ta mechanika dosyć podoba, szczególnie przy starciach wielu osób zadziwiająco szybko działa (bo wywodzi się z bitewniaka Razz). Natomiast nie podoba mi się rozwiązanie inicjatywy, jest zbyt losowe. Wolałbym coś na wzór Deadlands.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:22, 18 10 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Dlatego wprowadziłem jedną z niewielu moich modyfikacji w systemie.
Refleks:Połowa zręczności(np k8=4)
Jeżeli pociągniejsz kartę niższą niż swój refleks(w tym przypadku to 2 i 3) Traktujesz ją jakby była 4.
Proste i przyjemne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Savage Worlds
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin