Nimsarn |
pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 13 Sie 2005 |
Posty: 240 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Z buszu! |
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/post_corner.gif) |
|
Niuchałem, niuchałem (trochę to trwało ) i wyniuchałem
genereDivision naprawdę jest oparte na dwóch szóstkach, choć na pozór w wersji Basic może być ich więcej (liczą się tylko dwie )
Tyle ogółu, teraz porozmawiamy o szczegółach
Jak już pewnie zauważyliście są dwie mechaniki w jednej – podstawowa (Basic) i zawansowana (advanced).
Pierwsza z nich mieści się na połowie kartki A4 i jak sama nazwa wskazuje jest prosta
Ot rzucamy 2k6 i porównujemy sumę wyników z sumą atrybutu i umiejętności, jak jest mniejsza bądź równa mamy sukces – proste prawda
Stopnie trudności testu odwzorowywane są poprzez dodanie do rzutu kostki, bądź kostek utrudniających lub ułatwiających. W pierwszym przypadku sumujemy dwa najwyższe wyniki w drugim dwa najniższe.
Testy przeciwstawne są również bardzo proste – porównujemy po prostu marginesy sukcesów obu (może być ich więcej) adwersarzy.
To tyle – proste prawda
Na koniec dodam, że walka jest rozwiązana podobnie
Zasady zaawansowane wyglądają nieco inaczej
Po pierwsze nie ma kostek trudności (tych ułatwiających / utrudniających);
Stopnie trudności odwzorowane są wielkością liczbową;
Test polega na obliczeniu marginesu sukcesu (identycznie jak w Basic) i porównania wartością stopnia trudności – jeśli margines jest wyższy bądź równy otrzymujemy sukces.
W zasadzie to wszystko
Podsumowując, system ma wiele cech wspólnych (podobnych rozwiązań) z mechaniką Mechawojownika – co mi akurat bardzo odpowiada
Pozdrawiam
Nimasarn
PS. Magnes nie wiem czy się zdobędę – prześpię się z tym – ale dzięki za propozycję
![Mr. Green](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_mrgreen.gif) |
|