autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> gatunki mechanik rzutow
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
gatunki mechanik rzutow
PostWysłany: 11:03, 09 06 2008
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jakie znacie gatunki mechanik? Chodzi o ogolna charakterystyke sposobu wykonywania testow.
Ja znam:
1. poziom trudności
Gracz musi wyrzucic (czesto w polaczeniu z inna cecha/umiejetnoscia) wartosc wieksza, lub mniejsza niz poziom trudnosci
(np. CP2020, DD, Warhammer (umiejetnosc to PT) itd.)
2. wybor z rzutu
Gracz rzuca okreslona pula kosci, po czym wybiera kosci z wartosciami rownymi/wiekszymi/mniejszymi od okreslonej liczby.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:37, 09 06 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Po co jest ten temat?

I jakie ma znaczenie to, czy rzuca się poniżej trudności, czy powyżej progu sukcesu, czy zlicza sukcesy, czy cokolwiek, skoro to kwestia zupełnie subiektywna, które rozwiązanie jest lepsze?

Pomijając fakt, że konstrukcja testu prostego jest narzędziem, które ma niewielkie zastosowanie w procesie produkcyjnym gry. Pytasz też ludzi, czy wolą czerwone kostki z białymi kropkami, czy może białe z czarnymi?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beacon dnia 17:38, 09 06 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:48, 09 06 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Delikatny offtop :

Na Bogów, ktoś powinien utopić Beacona. Być może tecbug chce poszerzyć horyzonty, podzielić się przemyśleniami, pokręcić z zainteresowanymi w mechanicznym temacie, powodów może być wiele.
Beaconowe zarzuty są z kosmosu, albowiem dla niektórych forma testu ma znaczenie, pytanie tecbuga nie dotyczy "które rozwiązanie najlepsze", a temat jest w kategorii rpg a nie w warsztacie.

El Admin Grande, why why why nie możesz w spokoju pominąć tematów które Cię nie interesują, a swój zabójczy negatywizm przekuć na coś bardziej pozytywnego ? Wink

--------------------------------

A do tematu wrócimy z "fachową" odpowiedzią, jak się tylko pozbieram Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:27, 09 06 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





W Dobrych czasach na umieranie i walce Władców Losu porównuje się współczynniki z wrogiem i pomija rzut.
Nie wiem jak sklasyfikujesz takie mechaniczne monetowe macki jak Hail to the king baby czy Wysyp śmieci? A procentówki które można podłączyć do obu wypisanych przez ciebie kategorii? I FATE?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kruk dnia 19:29, 09 06 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:02, 09 06 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Po prostu tego typu tematy są jakieś dziwnie bzdurne, ale nie zwykłem kasować tematów, które są mniej więcej związane z myślą przewodnią forum i nie naruszaj regulaminu. A z Hydeparku nie kasuję, jeśli nie naruszają regulaminu - tam ograniczeń myślą główną forum raczej nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:52, 09 06 2008
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Czytałeś już to: [link widoczny dla zalogowanych] ? Tak wiem, autoreklama, ale że serwis zdechł, to może mi będzie wybaczone.

Spokojnie, przecież nie ścigamy takich rzeczy. Jakiś analityk internetu napisał nawet, że linkowanie zewnętrznych miejsc, jeśli nie są to miejsca wymiany poglądów (forum, społecznościówka), paradoksalnie zwiększa szanse, że czytelnik wróci do miejsca, w którym znalazł link.

Sory za wcinanie Ci się w posta,
bea




Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:33, 10 06 2008
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Fustracje beacona pomine milczeniem.
Kruk napisał:
W Dobrych czasach na umieranie i walce Władców Losu porównuje się współczynniki z wrogiem i pomija rzut.
A co jezeli maja rowne?
Zuhar, dzieki za linka - bardzo dobry artukul.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:56, 10 06 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





W DCNU były punkty po których wydaniu jedna strona przeważała drugą. Bez tego był pat.
Jak było w WL przyznaje nie pamiętam ale chyba ustalało się narracyjnie przewagę jednej strony. Mogę sprawdzić jak odbiorę od kumpla.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gatunki mechanik rzutow
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin