cactusse |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 16 Sie 2005 |
Posty: 660 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
 |
 |
 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
"Weapons and Damage in SotC", "Armour in Fate 3.0/SotC"
Może tak, jeżeli jesteś w defensywie możesz FreeTagować Aspekt zbroi, jeżeli zaś atakujesz lub machasz manewry, użycie kosztuje FPa. Aspekt zbroi mógłby "spadać" do końca zadymy jeżeli użyłeś go a przegrałeś starcie.
Rozwiązania jakie były proponowane na liście :
- Dodatkowe kratki (stresu i konsekwencji) na stress tracku.
- Zjadanie shift'ów ataku przeciwnika.
- Kilka darmowych tagów Aspektu zbroi na walke (spin zmniejsza ilość tagów przeciwnika).
- Gość z lepszym sprzętem dostaje Aspekt "Superior Weapon"/"Superior Armor" z jednym FreeTagiem.
- Broń zapełnia więcej niż jedną kratke stresu (nóż 2, pistolet 3, etc).
- Broń zapełnia kratki jak przy minionach.
- Power broni oznacz ile razy możesz "wymienić" wynik Taken Out na konsekwencje (słaba broń - trzy razy, silna - raz, super - zawsze zdejmuje).
- Healt Track ala Fudge/FATEv2 gdzie konsekwencje są ostatnimi kratkami i można od kopa oberwać wynik Taken Out.
Krótka legenda dla nie-SotC'owatych :
Shift'y - poziomy o które przebiliśmy wynik przeciwnika (dawne Margines Sukcesu)
Spin - specjalny efekt który który powstaje gdy osiągnęliśmy solidny sukces w teście (trzy lub więcej shiftów). Czasami spin można użyć, by zwiększyć lub zmniejszyć o 1 wynik następnego testu.
Free Tag - "darmowe" użycie Aspektu. Np wykonując manewr i wygrywając z przeciwnikiem, można go obdarzyć Aspektem "ogłuszony". Taki Aspekt można użyć raz "za darmo", następne wywołania wymagają już wydania FPa.
Stress Track - zastąpił dawną tabelke obrażeń. Znajdują się na nim dwa rodzaje kratek - stres (drobne obrażenia) i konsekwencje (poważne obrażenia). Zwykle zapełnienie trzech konsekwencji zdejmuje bohatera na dobre. Atak zapełnia kratke stresu o numerze równym ilości shiftów.
Minion - pomagier (lub banda pomagierów) do których bohater może się "podczepić". Traktuje się ich wtedy mniej więcej jak zbroje (atak najpierw wypełnia kratki stresu pomagierów, ale zamiast zapełniać jedna kratke, zapełnia wszystkie aż do numeru wyznaczonego ilością shiftów). |
|