Gerion |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 31 Sie 2005 |
Posty: 43 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak już tak się chłopcy rozpisaliście o zbrojach, to może podrzućcie mi kilka pomysłów do ww tematu.
CHodzi mi generalnie nie tylko o jakieś wyjątkowe potwory, ale raczej o przedstawicieli fauny "normalnego" świata. Swego czasu robiłem taki "cuś" na swoje potrzeby bazując na niewydanym, betatestowanym podręczniku Grega Portera - Bestiary CORPS
W statystykach wrzucił on takie rzeczy jak (może by to jako aspekty potraktować??)
Awernes:
perceptive abilities of creature, native inteligence...
(i tu 3 kategorie:
[] - instinctual behavior, no traning/learning abilities
[] [] - many instinctual behaviors, some learning abilities
[] [] [] - good memory, significant learning abilities )
Perception:
cognitive awerness, senses...
i tu w CORPSie było więcej poziomów
Health:
endurance + healing abilities
Will
force of personality, dominant position
Reaction:
Roslinożerne
-uciekają przed większymi zwierzętami
- odpowiadają na wzywania godowe (samce)
- chronią swoje młode (samice)
Wszystkożerne:
- chronią swoje młode (samice)
-uciekają przed większymi zwierzętami
- odpowiadają na wyzwania dotyczące dominacji w grupie/na danym terytorium
Mięsożerne:
- chronią swoje młode (samice)
- polują na zdobycz
- odpowiadają na wyzwania dotyczące dominacji w grupie/na danym terytorium
(reakcja jest wynikiem testu, test "zły" obraca się na niekorzyś bohatera spotykającego zwierzę, test neutralny - wiadomo, test reakcji dobry - również wiadomo).
Umiejętności/zdolności ofensywne
stalking, cupe de grace (mięsożerne - chodzi o jak najszybsze uśmiercenie ofiary), pack attack (np. wilki), swarm attack (pszczoły, piranie); lurking, eat them all, let God sort them out (np. morski potwor wpadający z otwartą paszczą w ławicę makreli)
Typy ataków (eee to takie dedekowate, nie piszę, nie nadaje się do FATE..chyba, że jako jakiś Atut, np. cios ogonem, ugryzienie, cios łapą, tratowanie...)
Umiejętności/zdolności defensywne:
Run like hell, freeze, safety in numbers, chew on this!(np. stadne rogate..otaczają słabe sztuki kręgiem), forget about it (np. słonie ), I'm big, I'm bad, don't mess with me! (blefowanie, jak jaszczurki robiące wielki kołnierz wokół szyi, albo np. indyk czy stroszący się kot ),
Habitat
wiadomo, Greg dał tu dwie kateogorie klimat i ukształtowanie terenu. NIe wiem czy nadaje się jako coś (aspekt?) do FATE?
Generic lifecycle (fajne pod aspekty):
You are on you own, kid
Mommy is here, but you better learn quick!
Don't worry, we take care of you
Końcówka charakterystyki stworów to dane na temat żarełka (food) i opancerzenia (leather)
Uzależnienie opancerzenia od wagi stwora
Metabolizm (im aktywniejsze, tym więcej żarcia potrzebuje)
No i informacje o typach komunikowania, jakie oznaki wskazują na co i jak możne je odczytać/wykorzystać (ech ten CORPSowy gamizm ).
W tekście są też fajne wskazówki, wręcz gotowe Aspekty:
Big as a horse
We never even saw it coming
It's so cuuuute!
No więc, zapytuję, macie jakieś pomysły jak zrobić luźne ramy do bestiariusza FATE?
Podam Wam [link widoczny dla zalogowanych] do tych materiałów CORPSowych, może wpadniecie na coś...
pozdrawiam
Gerion |
|