autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> FATEowy bestiariusz
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
FATEowy bestiariusz
PostWysłany: 15:15, 27 04 2006
Gerion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jak już tak się chłopcy rozpisaliście o zbrojach, to może podrzućcie mi kilka pomysłów do ww tematu.

CHodzi mi generalnie nie tylko o jakieś wyjątkowe potwory, ale raczej o przedstawicieli fauny "normalnego" świata. Swego czasu robiłem taki "cuś" na swoje potrzeby bazując na niewydanym, betatestowanym podręczniku Grega Portera - Bestiary CORPS Wink

W statystykach wrzucił on takie rzeczy jak (może by to jako aspekty potraktować??)

Awernes:
perceptive abilities of creature, native inteligence...
(i tu 3 kategorie:
[] - instinctual behavior, no traning/learning abilities
[] [] - many instinctual behaviors, some learning abilities
[] [] [] - good memory, significant learning abilities )

Perception:
cognitive awerness, senses...
i tu w CORPSie było więcej poziomów

Health:
endurance + healing abilities

Will
force of personality, dominant position

Reaction:
Roslinożerne
-uciekają przed większymi zwierzętami
- odpowiadają na wzywania godowe (samce)
- chronią swoje młode (samice)

Wszystkożerne:
- chronią swoje młode (samice)
-uciekają przed większymi zwierzętami
- odpowiadają na wyzwania dotyczące dominacji w grupie/na danym terytorium

Mięsożerne:
- chronią swoje młode (samice)
- polują na zdobycz
- odpowiadają na wyzwania dotyczące dominacji w grupie/na danym terytorium

(reakcja jest wynikiem testu, test "zły" obraca się na niekorzyś bohatera spotykającego zwierzę, test neutralny - wiadomo, test reakcji dobry - również wiadomo).

Umiejętności/zdolności ofensywne
stalking, cupe de grace (mięsożerne - chodzi o jak najszybsze uśmiercenie ofiary), pack attack (np. wilki), swarm attack (pszczoły, piranie); lurking, eat them all, let God sort them out (np. morski potwor wpadający z otwartą paszczą w ławicę makreli)

Typy ataków (eee to takie dedekowate, nie piszę, nie nadaje się do FATE..chyba, że jako jakiś Atut, np. cios ogonem, ugryzienie, cios łapą, tratowanie...)

Umiejętności/zdolności defensywne:
Run like hell, freeze, safety in numbers, chew on this!(np. stadne rogate..otaczają słabe sztuki kręgiem), forget about it (np. słonie Wink ), I'm big, I'm bad, don't mess with me! (blefowanie, jak jaszczurki robiące wielki kołnierz wokół szyi, albo np. indyk Wink czy stroszący się kot ),

Habitat
wiadomo, Greg dał tu dwie kateogorie klimat i ukształtowanie terenu. NIe wiem czy nadaje się jako coś (aspekt?) do FATE?

Generic lifecycle (fajne pod aspekty):
You are on you own, kid
Mommy is here, but you better learn quick!
Don't worry, we take care of you

Końcówka charakterystyki stworów to dane na temat żarełka (food) i opancerzenia (leather)
Uzależnienie opancerzenia od wagi stwora
Metabolizm (im aktywniejsze, tym więcej żarcia potrzebuje)
No i informacje o typach komunikowania, jakie oznaki wskazują na co i jak możne je odczytać/wykorzystać (ech ten CORPSowy gamizm Wink ).

W tekście są też fajne wskazówki, wręcz gotowe Aspekty:
Big as a horse
We never even saw it coming
It's so cuuuute!


No więc, zapytuję, macie jakieś pomysły jak zrobić luźne ramy do bestiariusza FATE?

Podam Wam [link widoczny dla zalogowanych] do tych materiałów CORPSowych, może wpadniecie na coś...

pozdrawiam
Gerion


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:23, 27 04 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Potrzebujesz czegoś "normalnego":

Niedźwiedź
Aspekty
Wielki
Silny
Głodny

Umiejętności
Walka wręcz +2 (ciosy i niedźwiedzie uściski)
Sprawność +1 (biegi, skoki, wspinaczka itd.)
Wytrzymałość +1 (zdrowie, kondycja, wytrwałość)
Siła +3 (łamanie drzew, rozrywanie sieci itd.)
Percepcja +1 (wzrok, wećh, instynkt itd.)
Umysł 0 (kombinowanie, spryt, jak łatwo wpada w zasadzki itp.)
Zastraszanie +2 (kilkaset kilo masy wyposażonej w pazury robi wrażenie)

Atuty
Masa - daje +1 do StS przy walce (przy zadawaniu cios łapą) lub -1 (jeśli sam jest trafiony - obrażenia nie są tak potężne)

Wyposażenie
Kły i pazury [traktowane jak broń 1-ręczna (obrażenia +2)]
Grube futro [traktowane jak pancerz skórzany (obrona +1)]

Tak wyglądałby przeciętny misio.
Nieprzeciętnemu i wrednego dodałbym parę Aspektów (np. król Zielonych Wzgórz, Stary miś, Pożeracz myśliwych) podbił poziom Umiejętności albo dodał coś nowego. Plus parę Atutów (Cios łapą (Walka wręcz), Ostre pazury (obrażenia +3), Wściekły ryk (Zastraszanie)) i gracze, bójcie się Wink

A teraz coś "niezwykłego"

Paskudztwo
Atuty
Szybki
Cichy
Drapieżnik

Umiejętności
Walka wręcz +2
Sprawność +3
Wytrzymałość 0
Siła 0
Percepcja +1
Umysł +2
Zastraszanie +1
Skradanie +1

Atuty
Stworzenie nadrzewne
Sześciometrowy skok (Sprawność)
Mimikra (Skradanie)

Wyposażenie
Pazury (obrażenia +2)
Chitynowy pancerz (odpowiednik +2)

Powiedzmy, że Paskudztwo to samica. Z potomstwem.
Dodajemy Aspekt Ostrożna Mamusia i kilka kółek Atutu Młode OOO.

O coś takiego chodzi ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:24, 28 04 2006
Gerion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





No mniej więcej coś takiego.
Ale jakbyś zapodał więcej systematyki...
Chodzi mi o to by np. patrząc na Lwa, Nosorożca, Krokodyla wiedzieć ile kratek aspektu Wielki czy Silny będzie miał każdy z nich?
Wiesz, ludzików mozna se jakoś usystematyzować (piramida i ograniczona ilość aspektów), chodzi mi więc o to by w ten sam (albo podobny) sposób usystematyzować zwierzątka.

pozdawiam
Gerion


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:16, 28 04 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





W v3 nie ma kratek i to mi się podoba. Za każde urzycie Aspektu przeciwnika wrzucam do puli 1 punkt z braku innej nazwy nazywany doświadczeniem. Misio był ważny i odpaliłem jego Aspekty sześć razy i tyle było punktów w puli. Po zwycięskiej walce BG zgarniają punkty "doświadczenia" z puli i dzielą między siebie. Za nie potem można kupować różne rzeczy (w tym PL. 1PL = 3 PD).

Zastosowałem prostą piramidę - jedna na +3, dwie na +2, trzy na +1.
Dla przeciętniaków starczy.

Ilość Aspektów: 1-2 mięso, 3-5 twardzi, 6+ bossowie

Wielkość. Hmmm. FATE ma problemy ze skalą. Są rozwiązania połowiczne Wink

Ja przyjąłem taką skalę - jest traktowana podobnie jak Umiejętność.
Różnice w Wielkości to podstawowy wyznacznik obrażeń w walce - w końcu słoń nie musi być uzbrojony by rozgnieść kogoś na naleśnik a pocisk, który zabiłby człowieka tylko rozwścieczy bestię z trąbą.

-3 kilogram albo mniej
-2 kilka kg
-1 kilkanaście kg
0 kilkadziesiąt kg |człowiek
+1 kilkaset kg do 1t|duże zwierzę, lekki pojazd
+2 kilka ton|pojazd, słoń
+3 kilkanaście ton|ciężarówka
+4 kilkadziesiąt ton|czołg
+5 kilkaset ton|cały pociąg, okręt wojenny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:46, 29 04 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Mam nieco inne podejście, podobne do "7th sea" i crystalicum:
Mamy podział na BG(w tym oczywiście zwierzaki)
Statyści [wszyscy ci którzy są tylko tłem wydarzeń]
Pomocnicy [Postacie drugo-planowe, poziomem zbliżone do postaci]
Bossowie [Potęzni przeciwnicy, sprzymieżency, postacie neutralne]

Mechanicznie:
Statyści:
Nie mają zwykłych statystyk, jedynie aspekt wraz z "poziomem trudności" służący do określenia jak trudno wyeliminować postać, czy też tłum takich BN'ów
Kiepski=Szary mieszczan itp
Słaby= Straż miejska, bandyci
Średni= Wyszkoleni/zaprawieni w boju żołonierze, typowe potwory
Niezły= Dobrze wyszkoleni i zaprawienieni w boju wojacy, grożne bestie

Modyfikacje ze względu na ilość:
+0 Jeden statysta lub grupka ~[1-5]
+1 Spora Grupa ~[6-25]
+2 Tłum lub Duży oddział ~[26-50]
+3 Armia ~[51+]

Modyfikatory specialne
+1 za doskonałe wyposażenie
+1 za używanie przez nich magi

Wound Track dla poszczególnych grup wygląda tak:
Armia:
OO: Muśnięcie [Najbliższy żołdak padł]
O: Draśnięcie [Efektowne zagranie spowodowało spadek morali najbliższych osób]
O: Rana [Padło sporo osób, Coś naprawdę wielkiego spowodowało spadek morali]
O: Okaleczenie [Sieka, może padł dowódzca]
O: Nieprzytomność [Armia schodzi na poziom duży oddział]
Za każdę 50 osób w armi więcej niż podstawowe 50 osób, należy dodać jedno pole w każdej "ranie".
I tak dalej, powodnie wygląda z miejszymi oddziałami.
Jeśli ktoś mówi o nierealistycznym podejściu, bo w końcu jedna lub 2 osoby moga wyrżnąć armię. A co z Przewagą +3 za otoczenie, oflankowanie, zajście od tyłu?
Startyści mają też Pl i Aspekt (można przydzielić ich więcej niż jeden)

Pomocnicy i Bossowie są już bardziej oczywiści i zgodni ze starymi zasadami FATE.
Ps. Doczytałem że chodzi w tym temacie o zwykłe zwierzęta, sorry zmyliła mnie nazwa tematu.
Ps2. Poziom trudności tyczy się też umiejętności niebojowych, np. gdy próbujemy ukryć się przed grupą osób, lub gdy kapłan uspokaja wzburzony tłum.
Ps3. Co do zwierząt, sam nie dodaje im jakiś dodatkowych atutów czy czego tam, dopóki nie są ważne fabularnie, a wtedy raczej opracowuje każdy przypadek osobiście[statystyki itp].


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:51, 29 04 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





O wziąłeś się za sfory (mook).
Fajny zarys stopniowania przewagi liczebnej.
Ja zrobiłem to trochę inaczej - sfory traktuję jak pojedynczy charakter - z własną pulą Aspektów, Umiejętności i Atutów.

Wilcza wataha
Aspekty
Samiec Alfa
Doświadczeni łowcy
Zgrane stado

Umiejętności
Wytrzymałość +3
Walka wrecz +2
Percepcja +2
Sprawność +1
Umysł +1
Skradanie +1

Atuty
Liczebność OOO
Wilki weterani OO
Skuteczne w grupie

Wyposażenie
Futro, pazury i kły

Za każdą ranę (przewaga 5-6) zadaną wilkom zmniejszam liczebność albo skreślam jeden Atut. Wyłączenie z walki (przewaga 7+) oznacza rozbicie watahy i ucieczkę wilków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:41, 03 05 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Tak z drugiej strony :

1. Umiejętności - Zwyczajowe zachowania zwierzęcia (w tym jego defensywno/ofensywne "taktyki"), np:
Ofensywne - Złap i targaj, Przewróć i dobij, Staranuj i zadeptaj, Dziabnij z ukrycia
Defensywne - Drap i sycz, Wiej tam gdzie cię nie znajdą, Przyjmij na klate, Zawołaj kumpli
Inne - Zwietrz niebezpieczeństwo, Podejdź ofiare, Ukryj się w błocie, Wcinaj kwiatki, Chroń młodszych

2. Atuty - "Rasowe" cechy zwierzęcia, np:
Wielki, Ciężki, Zwinny, Powolny, Opancerzony, Agresywny

3. Aspekty - Indywidualne cechy danego osobnika (te które mają większe znaczenie), np:
Troskliwa Matka, Przewodnik Stada, Polowałem już na Ludzi, Bardzoo Głodny, Stary i Wkurzony

Umiejętności ofensywne ustalałbym wedle orientacyjnego wzorca :
+2 - załatwia niedźwiedzia
+1 - załatwia konia
+0 - załatwia dorosłego człowieka
-1 - załatwia dzika
-2 - załatwia psa

Umiejętności defensywne ustalałbym wedle orientacyjnego wzorca :
+2 - ucieka przed lwem / odstrasza niedźwiedzia / wytrzymuje atak lwa
+1 - ucieka przed psem / odstrasza człowieka / wytrzymuje atak niedźwiedzia
+0 - ucieka przed człowiekiem / odstrasza konia / wytrzymuje atak człowieka
-1 - ucieka przed dzikiem / odstrasza psa / wytrzymuje atak psa
-2 - ucieka przed kurczakiem / odstrasza kota / wytrzymuje atak kota


Niedźwiedź

Umiejętności :
Drap, złap i gryź +0
Goń za zwierzyną +0
Rrrrroarrrr! +1
Przyjmij na klate +1
Łap ryby +1

Atuty :
Wielki
Silny
Obity Futrem

Aspekty :
Obudzony, Głodny i Wkurzony

(hmm, mój misio jest chyba troche słabszy od Tomakonowego :-/ )

Wilk

Umiejętności :
Złap i targaj +0
Wiej ile się da +1
Zawołaj kumpli +0
Wyj do księżyca +1
Warcz przekonywująco +0
Podchodź ofiare +0

Atuty :
Szybki
Cichy
Ostrożny

Aspekty :
Upierdliwy

Kot

Umiejętności :
Skacz do oczu -1
Drap i sycz -1
Wiej gdzie nie złapią +1
Śpij czujnie +1
Wspinaj się +2

Atuty :
Mały
Słaby
Zwinny
Ostrożny
Cichy

Aspekty :
Jeszcze Siedem Żyć


Co do Potwornej Walki Socjalnej (znaczy Straszenia Wink ), zapewne pozwoliłbym na wymiane "straszących" obrażeń na akcje typu Omdlenie, Wianie z Krzykiem itp. (patrz "Cinematic Damage Alternatives" z Fudge Factora).

Gerion napisał:
Podam Wam link do tych materiałów CORPSowych, może wpadniecie na coś...


Hmm, brzmi nadzwyczaj ciekawie (chew on this! prawie mnie zrzuciło z krzesła Wink ). Gdybyś jeszcze mógł podesłać hasło do pdfa, bo wróżenie z fusów nie dało spodziewanego efektu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:03, 03 05 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Walka na zastraszanie. Czyli odmiana walki socjalnej.

Lubię prostotę. Mój miś (Zastraszanie +2) wyskakuje na BG-myśliwego (Odwaga/Opanowanie/Mam Jaja przeciętne 0).
Teścik przecistawny
0 - remisik
+1 - BG drżą ci ręce / Miś drżą ci łapy | -1 następna tura
+2 do +4 - BG kupa w gaciach / Miś on ma sztucer ! | -1 końca walki - wytrząśnięcie niechcianej zawartości spodni / eee tam sztucer, nic mu nie pomógł
+5 do +6 - BG wpisuje sobie Aspekt "boję się niedźwiedzi" / Miś wpisałby sobie "boję się sztucerów" | -1do wyleczenia kompleksów
+7 - BG zawał albo paniczna ucieczka + Aspekt / Miś identycznie | Już po wszystkiemu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FATEowy bestiariusz
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin