cactusse |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 16 Sie 2005 |
Posty: 660 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
 |
 |
 |
|
Tomakon Inc. napisał: | To co, zrzuta na produkty Evilhatowców ?  |
Zobaczymy czy Evilhatowcom uda się cokolwiek wydać, jak narazie troche się spóźniają (Spirit of the Century miał wyjść na jesień 2005 roku).
Cytat: | Aspekty sytuacyjne (deszcz, mgła) są do bani, przetestowałem, BG zamiast słuchać opisu czekają na ewentualny spis aspektów. Spłyca to rozgrywkę. |
Heh, ciekawy to świat gdzie BG (w pewnych okolicznościach) dostają z nieba kartke, z opisem rzeczy-na-które-warto-zwrócić-uwage. W takiej sytuacji też bym pominął dokładne rozglądanie się i tylko czekał na boską interwencje
Cytat: | Ale co do ekwipunku - waham się między dwoma możliwościami.
1. Przedmioty jak postacie mają swoje Aspekty, Umiejętności i Wyczyny. (...) Wolę Wyczyny jako specjalizacje i odzwierciedlenie pewnych spec-zdolności (Widzenie wmroku, Pancernik itp.) dające konkretne możliwości albo "sztywny" +1 umiejętności (a w mechanice Twistów dają Edge).
2 Własności przedmiotów - Mocna konstrukcja, Ostry, Delikatny, Technologia zlomowiskowa itp. - taka własność daje +/- 1 do wartości umiejętności pod warunkiem, że gracz ją wywoła (ale bez PL). (...)
Skłaniam się ku I wersji a Własności potraktować jako Wyczyny.
I tak - zwykły miecz to tylko przeciętne, jednoręczne żelastwo co daje 2 stopnie obrażeń, po za tym nic specjalnego. Ale jeśli to miecz który jest od pokoleń w rodzinie - dodaję Aspekt "broń przodków". Elficki płatnerz przekuł to ostrze 2 wieki temu - Aspekt "elfickia robota" i Wyczyn - Lekki (daje przewagę za lekkość ostrza). Następnie zdolny złotnik ozdobił rękojeść - Wyczyn - niesamowity wygląd. Itd. |
Brzmi rozsądnie, ale mam kilka wątpliwości :
- Co z Własnościami negatywnymi ? Czy wywołuje je mg czy może gracz ?
- Co w wypadku gdy chciałbym użyć Własności ekwipunku "przeciwko" BG (np. grupe lokalnych złodziejaszków może zainteresować Niesamowity Wygląd ww. miecza)?
- Jak uniknąć "stack'owania" się efektów Własności (nie chciałbym by ktoś nagle wyskoczył z +4 do testu) ?
Może każdą Własność przedmiotu traktować jako hybryde, którą można używać jako Aspekt (pompując ją Punktem Losu) lub jako Wyczyn (+1 w określonej sytuacji) ?
Cytat: | Potrzebnych jest kilka "umiejętności".
Weżmy pojazdy - Szybkość, Zwrotność, Wytrzymałość konstrukcji, Jakośc/Niezawodność, Pojemność baku. No i Wielkość - różnice pomiędzy fiatem uno, ciężarówką czołgiem widać od razu.
Do tego odpowiednie Aspekty aby podkreślić wyjątkowość maszyny (To jest Porshe!, Dwie turbosprężarki, Złap mnie, jeśli potrafisz, Terenówka-taranówka, itp.), , dodać do tego garść wyczynów - w wersji 3.0 mogłoby to wyglądać tak - Kontrola trakcji (Zwrotność), Wzmocniona rama (Wytrzymałość), Ekonomiczne spalanie (Bak), Made in Germany (Jakość). |
Wow, dobre.
Tak dla testu - jak rozegrać taką sytuacje : James Bond (Doskonały Kierowca +3) chce wyprzedzić swoim wspaniałym BMW olbrzymią ciężarówe Dr.Dooma (Dobry Kierowca +1) na wąskiej, górskiej serpentynie (Wąska Droga, Ostre Zakręty).
BMW
Umiejętności :
- Szybkość - Wspaniała (+3)
- Zwrotność - Wspaniała (+3)
Własności :
- Szybki jak Diabli
- Przyspieszenie Wgniatające w Fotel
Aspekty :
- Prototypowy Pojazd MI6
Cięzarówa
Umiejętności :
- Szybkość - Dobra (+1)
- Zwrotność - Kiepska (-1)
- Wielkość - Bardzo Duża (+2)
Własności :
- Dymi jak Smok
- Made in China
Aspekty :
- Wypchana po Sufit Dynamitem |
|