autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> FATEowa walka Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 21:33, 06 10 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Hitpoints nie są dobre. Dają liniowe zależności. A zależność pomiędzy obrażeniami w rzeczywistości nie jest liniowa. Oczywiście w określonej konwencji mogą być bardzo okey, ale ja się jakoś w tych konwencjach, do których pasują HP nie czuję dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:30, 06 10 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Obrażenia w SotC sa podciągnięte pod konwencje (pulp), gdzie bohaterowie wychodzą z najgorszych tarapatów, cudem unikają śmierci, a rany przeszkadzają tylko przed kamerą.

By osiągnąć taki efekt, użyty jest bardziej "heroiczny" Health Track, specjalny rodzaj ran (konsekwencje - działają tylko gdy ktoś przypomni o nich publiczności) i wbudowana możliwość kapitulacji (można ją proponować obrywając konsekwencją) :

Kod:
Fudge Health Track
(1-2)S  (3-4)H (5-6)VH  (7-8)I  (9+)ND
[][][]  []      []      []      []

FATEv2 Health Track
(1)CL   (2-4)H (5-6)I   (7+)TO
[][]    [][]   [][]     []

SotC Health Track
(1)S (2)S (3)S (4)S (5)S (6+)CQ  TO
[]   []   []   []   []   [][][]  []

S  - Just A Scratch
CL - Clipped
H  - Hurt
VH - Very Hurt
I  - Incapacitated / Injured
ND - Near Death
CQ - Consequence
TO - Taken Out



BTw. mi się skomplikowanie walki podoba.
SotC'owy konflikt może i jest wolniejszy, ale daje więcej opcji do kombinowania (bloki, kombowanie), ułatwia wykorzystanie "nie-bojowych" umiejętności w środku zadymy (manewry) i rozwiązuje kilka problemów wymiennej walki z FATEv2 (bohaterka anime ma teraz łatwiejszą robote przy panty-flash'owaniu wrażych napastników Wink ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:21, 07 10 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Walka przypomina mi trochę system D6, ale usprawniony i podrasowany.
Coś za coś (szybkość za kombinowanie).
Zważywszy, że mechanika konfliktów dotyczy wszystkiego od bójki przez walkę na harde spojrzenia po polityczne negocjacje, to działa całkiem sprawnie. Co prawda nie ma już drabinki wyzwań ale można ją zastąpić woundtrackiem.

W Dresden przeciętny człowiek ma mieć 3 kratki HP a obrażenia mają być bardziej mordercze (prawdopodobnie: 1-3 shifty to skreślenie kratki; 4-6 shiftów - konsekwencja a 7+ oznacza automatyczny Taken Out).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FATEowa walka
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin