cactusse |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 16 Sie 2005 |
Posty: 660 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
|
|
Pojawił się preview z podstawami mechaniki w "Spirit of the Century".
1. Drabinka poziomów jest inna (btw. przy braku umiejętności defaultowy poziom testu to 0) :
Nowa drabinka :
+8 Legendary
+7 Epic
+6 Fantastic
+5 Superb
+4 Great
+3 Good
+2 Fair
+1 Average
0 Mediocre
-1 Poor
-2 Terrible
Dla porównania stara drabinka :
+6 Legendary
+5 Epic
+4 Superb
+3 Great
+2 Good
+1 Fair
0 Average
-1 Mediocre
-2 Poor
-3 Terrible
-4 Abysmal
2. Ilość tajemniczych "Shifts" jest równa Margin-of-Success testu.
3. Punkty Losu można użyć do :
- Otrzymania bonusu +1 do testu.
- Odpalenia Aspektu.
- Odpalenia czyjegoś Aspektu (Aspekt sceny lub aspekt przeciwnika).
- Dopalenia Stunta.
- Wykonania Deklaracji (np. szczęśliwe znalezienie zapalniczki w kieszeni, kluczyków w stacyjce itp.)
4. Aspekty można użyć do :
- Ponownego wykonania rzutu (reroll)
- Otrzymania bonusu +2 do testu.
Dodatkowo jest napisane, iż gracz powinien zwracać uwage mg gdy jeden z jego aspektów może zostać użyty "przeciwko" graczowi (Compel).
Można zgadywać aspekty scenerii i npców .
5. Stunts mają własne zasady, ale zazwyczaj trzymają się takiego schematu :
- Dają bonus +2 w określonej sytuacji.
- Dopalone Punktami Losu pozwalają na wykonywanie "nietypowych" akcji.
6. Tworzenie postaci jest, jak sądze, specyficzne dla SotC i wygląda mniej więcej tak :
Jest pięć faz, w każdej pisze się krótką notke informacyjną i wybiera po dwa Aspekty (dodatkowo powinno się opisać dwie pulp'owe książki w których nasz bohater wystąpił i w których gościnny udział brały postacie innych graczy).
Wybiera się piętnaście umiejętności które powinny tworzyć taką piramidke :
+5 (Superb)
+4, +4 (Great)
+3, +3, +3 (Good)
+2, +2, +2, +2 (Fair)
+1, +1, +1, +1, +1 (Average)
Wybiera się pięć Stuntów. |
|