autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam
ZalogujRejestracjaFAQUżytkownicySzukajForum autorskie.wieza.org Strona Główna

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> Czego wam brakuje w grach SF Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Czego wam brakuje w grach SF
PostWysłany: 01:41, 06 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Pytanie jak w temacie: czego Wam brakuje w grach RPG poruszających kwestie SF, w aspekcie kosmosu, statków, latania statkami po kosmosie itp.
Mi np. w większości znanych mi tytułów (a nie znam ich zbyt wielu jeśli chodzi o sajens fikszyn, raptem SW i jakieś Gasnące Słońca, troszkę Burning Empires i to chyba wszystko) bardzo brak możliwości latania własnymi jednostkami. Jakie jest Wasze na ten temat zdanie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:11, 06 01 2009
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





SF do duży worek.
Tak duży, że trudno orzec, czego w nim brakuje.
Ostatnio zaczęło mi w nim brakować, rzeczy trudno uchwytnej w RPG - mianowicie pytania o człowieczeństwo.
A i jeszcze czegoś - poczucia potęgi - ot takie zboczenie mechwojownika (ja chcę grać w MechawojownikaExclamation - słyszy mnie ktoś tam na górze Rolling Eyes ).

Odnośnie latania - to jest ono zwykle bardzo nudne - określenie trajektorii, zaprogramowanie komputera i zamrożenie się Very Happy
To tak trochę jak latanie wieżowcem Rolling Eyes

Ciekawsze wydaje się być tworzenie systemu opiewającego dzieła pilotów gwiezdnych myśliwców/statków pokładowych.
Temat walki kosmicznej jest bardzo ciekawy mechanicznie (ale w Areotechu przesadzili Very Happy ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:09, 06 01 2009
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Systemu w stylu gry Mass Effect czy serialu Star Treck z porządnym generatorem ras, z zasadami opartymi na pseudonauce i fizyce ale także czegoś mroczniejszego. Kiedyś chciałem się wsiąść za system oparty o grę Dark Colony (pamięta to ktoś jeszcze?). Gracze wcielali by się w członków jednej z korporacji lub agencji i uczestniczyli by w początkach eksploracji kosmosu (mars, księżyce Jowisza) ewentualnie uczestniczyli w intrygach i konfliktach między korporacyjnymi. Szaraki były by niespodzianką dla graczy po długim okresie gry.

Kiedyś miałem jeszcze miniaturę ściągniętą z sieci o nazwie FIRST CONTACT. Fabuła opowiadała o pierwszym kontakcie ludzkości z obcymi gdy po iluś tam latach statki kolonialne odpowiadając na sygnał obcych i konstruując na podstawie podanych przez nich planów statkach przylatują na planetę eden gdzie... zostają dziesiątkowani i w małych garstkach rozrzuceni po planecie gdzie.
Gra polegała na katalogowaniu wszystkiego co nowe, od roślinek po zwierzęta i dawne artefakty a głównym motorem było poznanie obcych, którzy ich konsekwentnie niszczą.

System wyróżniał się świetnym pomysłem na tworzenie postaci, który po moim ulepszeniu wyglądał jak przeprowadzanie ankiety. W niej gracz ustalał specjalizacje swojej postaci (żołnierz, astronawigator, biolog, geolog) wybierając między innymi szkoły, które kończył, tytuły jakie otrzymał, wykonując psychotesty, określając swoje predyspozycje itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:38, 06 01 2009
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Gry na podstawie UFO: Enemy Unknown. Gry w stylu BSG, ale nie będącej BSG. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:39, 06 01 2009
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Nimsarn, jak bedziesz w Warszawie w jakis weekend, to sie odezwij. Dam Ci mecha pod opieke w Trekcie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:13, 06 01 2009
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Magnes napisał:
Gry na podstawie UFO: Enemy Unknown.


A wiesz, że ta gra ma praktycznie gotową mechanikę do RPGa? Procentowa, ale dość skomplikowana: [link widoczny dla zalogowanych] taki przykładzik

Ale widzę nie tylko mi chodzi po głowie coś takiego Smile

Ad rem - mi w ogóle brakuje SFów. Osobiście nie cierpię Star Treka acz ogólnie system z kilkoma CIEKAWYMI rasami byłby git - chodzi tu o rasę która jest mocno odmienna od ludzi, nie ma po prostu pomarszczonego czoła a jednocześnie powinna być grywalna, czyli trzymać się w jakiś ramach. Do tego kilka innych ras może być niegrywalna - czy to z powodów fizycznych (trudno grać kałamarnicą) i psychologicznych (motywacje i schemat postępowania nie do odegrania). Czyli chyba główne dwa hasła to - dobrze przygotowane rasy i żeby to było SF a nie star trekowa pseudonauka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:16, 06 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Nimsarn - TAK, w aerotechu przegięli Very Happy Ale jeszcze nie tak strasznie jakby się mogło wydawać - w końcu to oldschoolowa planszówka Wink Widziałeś może zasady tworzenia statków w Transhuman Space - w tej fabularce policzenie parametrów jednostki kosmicznej jest bardziej pokręcone niż konstrukcja mechów w Battletech Very Happy
Co do latania - chodziło mi o dość jasne zasady dotyczące walki w kosmosie, bo fakt, sam lot to jakby opisywać podróż dyliżansem przez pustynię, nawet jeśli w danej grze nie ma technologii krio...

Combicritter - w Mass Effect jeszcze nie grałem, ale wiem o co chodzi, Star Trekiem gardzę Very Happy O First Contact już gdzieś pisałeś - masz to może jeszcze? W każdym razie kojarzy mi się to ze starą dobrą książką Gateway - Brama do Gwiazd Frederika Pohla. Można to znaleźć w większości bibliotek, często się pojawia w antykwariatach. W ramach ciekawostki dodam jeszcze, że na podstawie tej powieści powstała jedna z pierwszych porządnych przygodówek na PieCa, nawet gdzieś ją miałem...

Magnes, Craven - Co do gry opartej na UFO - fakt, mechanika wyśmienicie nadaje się do implementacji czy to do erpega, czy planszówki zbliżonej do Dooma / Descenta. BSG też nie znam, erpega też miałem, też wywaliłem. Chyba czas zacząć walczyć z awersją do seriali Very Happy
IMO gra powinna być logiczna na tyle, na ile nie będzie to godzić w płynność i przyjemność płynącą z rozgrywki. Ucieczka w pseudonaukę w każdym przypadku gdy nie wiemy jak coś mogłoby działać, albo gdy nie chcę nam się poczytać jakby można to alternatywnie rozwiązać, to pójście na łatwiznę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:27, 06 01 2009
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Omlet napisał:
Co do latania - chodziło mi o dość jasne zasady dotyczące walki w kosmosie, bo fakt, sam lot to jakby opisywać podróż dyliżansem przez pustynię, nawet jeśli w danej grze nie ma technologii krio...


[link widoczny dla zalogowanych]

Się robi, jest troszkę podobnie jak w 7th sea. Zresztą jak się dowiedziałem w te wakacje podobnie jest w serenity, gdzie statek działa podobnie jak postać (rzuty, rozpiska cech).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:44, 06 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Podoba mi się, chociaż u mnie zrobiłem to (a raczej powoluuuutku robię) nieco inaczej - statek jest "przedłużeniem" bohatera, chociaż swój zestaw statów posiada...
Craven na SCRPG napisał:
Oczywiście nie 35z20 tylko 4z3 (ale to po prostu ze względu na działanie w skali statków).

W Megaverse (Rifts, Nightbane i takie tam) sprawa ta została rozwiązana bardzo prosto - tam wszelkie ciężkie pojazdy, artyleria itp. zadają MD, czyli Mega Damage - jeden MD równa się stu zwykłym, w przypadku rozliczania trafienia w "cywili"... co przy posiadaniu max kilkudziesięciu hapów BARDZO BOLI Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:20, 06 01 2009
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





No tu chodzi o to samo, tylko nie nazwałem tego jakoś konkretnie ale można pomyśleć żeby to nazwać Obrażeniami Strukturalnymi czy coś takiego, ale czy to ma sens? Wprowadzanie terminu, który będzie używany marginalnie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:25, 06 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Czemu nie? Znaczy, możesz napisać po prostu że uszkodzenia strukturalne (czemu po angielsku wyglądałoby to dobrze, a po polsku już nie? Very Happy) ludziom (protossom etc) zadaje praktycznie śmiertelne rany... Z drugiej strony prawdziwym bydlakom, typu ultraliski, czy maszyny bojowe terran, zwykła broń praktycznie "nie robi hita"..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:18, 06 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Wracając do tematu XCOMa - pewnie forumowiczom, a przynajmniej zainteresowanym tematem, nie chciałoby się spróbować czegoś w tej tematyce napisać?
Jak coś ja się pisze, wykorzystajta to pókim w twórczym amoku Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Omlet dnia 17:19, 06 01 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:25, 06 01 2009
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Ja się mogę podjąć, ale na pewno nie w tym tygodniu Smile

Pewien zarys procentówki już stworzyłem swojego czasu, więc byłoby na czym bazować. Bo tak totalnie pociągnąć z UFO to trudna sztuczka bo każdego by odrzuciła perspektywa mnożenia 4 wartości procentowych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:28, 06 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





No, niekoniecznie w tym tygodniu Very Happy I czy warto trzymać się kurczowo procentowej mechaniki? Czy lepiej postawić to na czymś bardziej "współczesnym"?
Wow, 666 postów Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:40, 06 01 2009
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Kiedy dobra mechanika procentowa to moje niespełnione marzenie Very Happy Pasuje do SF i każdy wie co znaczy "mam 60% szansy na sukces".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czego wam brakuje w grach SF
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin