Virus |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 11 Cze 2006 |
Posty: 40 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Tu po raz pierwszy napisałem cokolwiek o mechanice do Wirusa. Może trochę to rozjaśni sytuacje.
Naprawdę mechanika dla mnie była zawsze czymś mocno na dalszym planie. Zadajesz bardzo trudne pytania. Nie bardzo wiem co tu pasuje, co bym chciał osiągnąć. Przyjmę chętnie każdą propozycje. Chciałbym aby gracze mieli możliwość ingerowania w testy, właśnie poprzez los czy decyzje. Chodzi mi o to, że świat jest ciężki, ludzie poza schronieniami walczą na codzień z wieloma przeciwnościami, pojawiają się elementy heroicznych czynów, walka o życie osady, niewolnik walczący o wolność itd. W codziennym uzyciu są sterydy, chemia. Dostęone są też protezy, mechaniczne części biotechnika. A do tego co jest chyba sporym problemem mechanika musi się nadawać do gry w trzech światach bo mamy tu właśnie tyle światów. Po pierwsze sterylnie zamknięte Schronienia, po drugie rozbitkowie ludzcy, śmieci żyjący poza schronieniami, w starych miastach, osadach, lasach i po trzecie zieloni, tworzący społeczności oparte na modyfikacjach genetycznych, usprawnieniach biologicznych itp.
Co do klas. Powiem tak, opisałem sporo archetypów postaci. Jak choćby Śmieciarz. Ale nie wiem jak to powinno być w mechanice uwzględnione. Byłbym za tym aby klasa nie ograniczała postaci, to ma być coś co pokazuje kim postać jest albo była, to raczej zawód.
Co do umiejętności, to myślałem nad szkoleniami. Zależy mi nad tym, żeby były ogólne i specjalizacje. Ogólna to wysportowanie, jak wysportowanie osiągnie poziom 3 to można się uczyć specjalizacji np; wspinaczka.
Tak filmowość bardzo mi pasuje. Lubie myśleć o rpg jak o ciągu scenek, a te scenki opierają się na filmach. Człowiek wspólczesny to telewizja, można to wykorzystać trafiając do graczy właśnie przez zakodowane w ich głowach stereotypy czyli np sceny filmowe. Przez filmowość rozumiem lekkie odejście od realizmu, możliwość dokonywanie rzeczy "mniej mozliwych".
Kule zabijają szybko, ale potrzebne by było uwzględnienie owej determinacji. Tak aby upór, może emocje pozwalały więcej zdziałać.
Nie wiem co znaczy "dark", to jest na pewno dark ale w aspekcie mechaniki tego nie rozumiem.
A tu tekst na temat cech, nic z tego nie musi być. Po prostu kiedyś się wziąłem i je opisałem. Nie koniecznie zastanawiając się nad ich dalszym wykorzystaniem.
Cytat: | Cechy
Cechy pełnią główną rolę w określaniu postaci. Swoimi wartościami pokazują fizyczny i psychiczny obraz bohatera. Tworzą pierwszy i najbardziej ogólny obraz bohatera. Mają wpływ na większość akcji. Są podstawą w rozwoju.
Ramy poziomów cech dotyczą człowieka, starają się objąć cały przekrój populacji. Jednak nie uwzględniają zmian genetycznych, przeszczepów czy chemii. Tak więc możliwe jest przekraczanie narzuconych tu maksimów. Jednak takie sytuacje oznaczają, że nie mamy już do czynienia z człowiekiem.
Przyjmują wartość z przedziału od 0 do 6. Oczywiście wartość zero oznacza całkowite upośledzenie. Niektóre cechy stanowią podstawę do wyliczenia cech pomniejszych. Jest tak w przypadku zmysłów.
Budowa
Cecha określająca fizyczną budowę człowieka. Oznacza zarówno wygląd ciała jak i siłę fizyczną postaci. Ma wpływ na Energię postaci. Pełny obraz fizyczny tworzy w połączeniu ze Sprawnością.
0 – krańcowa anoreksja lub stan głębokiego rozkładu
1 – chudy, wątły, chorowity
2 – przy kości, zdrowy
3 – przeciętniak, siła i kondycja w normie
4 – dobrze zbudowany, początkujący atleta
5 – kulturysta, siłacz
6 – kolos
Sprawność
-chciałeś mnie zatrzymać? Trzeba było gwoździ użyć…
Cecha określająca zręczność postaci. Koordynację ruchową jak i zdolności manualne. Na Sprawność wpływają okresowo syntetyczne hormony i niektóre narkotyki. Obniżają ją rany.
0 – pierwsza grupa inwalidzka
1 – grawitacja to twój wróg
2 – oferma choć z możliwościami, większość odruchów w porządku
3 – przeciętniak, wszelkie ruchy w normie
4 – szybki, sprawny, pełen gracji
5 – kocie ruchy i precyzyjne manipulacje to codzienność
6 – Houdini
Horoskop (Budowa a Sprawność)
Połączenie tych dwóch cech tworzy fizyczny obraz postaci. Obie cechy się uzupełniają i wzajemnie określają. Jak i w innych przypadkach nie jest to pełny obraz człowieka, dopiero uwzględnienie wszystkich cech utworzy pełen obraz.
Niska Budowa + Niska Sprawność: Chudy oferma, bez szans na przeżycie, etnologiczna zagadka. Człowiek z takimi cechami jest albo chory, albo jego stan wnika z całkiem innego podejścia do życia. Osobę tą charakteryzuje niska kondycja i podatność na zmęczenie.
Wysoka Budowa + Niska Sprawność: Osoba dużej postury ale powolnych ruchów. Często osoba otyła, dysponująca masą ale z brakami w szybkich ruchach. Jeśli osoba nie jest otyła to tego typu układ cech może oznaczać kalectwo. Innym wytłumaczeniem może być sztuczny rozwój masy mięśniowej. Sterydy i inne usprawniacze podnoszą masę ciała ale nie zmieniają sprawności organizmu.
Niska Budowa + Wysoka Sprawność: Osoba zdolna do niesamowitych ruchów, sprawna manualnie albo ruchowo. Nie koniecznie odporna na uszkodzenia ciała ale potrafiąca unikać zagrożeń. Bruce Lee
Wysoka Budowa + Wysoka Sprawność: Osoba wielkiej postury poruszająca się jak kot. To coś jak wściekły niedźwiedź, nie dość, że szybko biega to jeszcze na drzewa włazi. Conan, albo zawodnik sumo.
Determinacja
-Sprawdzasz mój charakter? Moją determinację? Tam gdzie ty kończysz ja dopiero zaczynam.
Wysoka wartość cechy Determinacja wskazuje na wielki upór postaci. Im większa Determinacja tym więcej zawziętości wypełnia wszelkie działania bohatera. Staje się tak uparty, że często nie widzi negatywnych następstw swych działań. Z nożem w brzuchu, zaciśnie zęby i z furią skoczy na wroga.
Nie oznacza to, że determinacja to głupota. To po prostu pasja w działaniu. Dzięki niej postać wie czego chce i zrobi wszystko by cel ten osiągnąć.
Determinacja wpływa na ilość posiadanych Punktów decyzji (uporu?). Im wyższa, tym ilość punktów większa. Jakość PD ustala się na podczas tworzenia postaci. I jest ona uzależniona od Świadomości (mniej lub bardziej szalone działania – Świadomość może nadawać im bardziej skuteczne elementy) i Wydolności (mniejszy lub większy koszt PD w Energii)
Determinację podnoszą narkotyki, feromony. Emocje typu Smutek, albo głód narkotykowy obniżają Determinację (podobnie jak i Świadomość)
0 – roślinka
1 – zobojętniały, niechętny
2 – często zmienia zdanie, nie odporny psychicznie
3 – neutralnie nastawiony do życia, bez problemów emocjonalnych
4 – pełen wiary w cel, określony osobowościowo
5 – niezłomna wola i upór
6 – przeszkody to bajki
Świadomość
-Powinieneś wiedzieć, że jak ja się zakładam to nie po to aby przegrać
Trzeźwość, przytomność umysłu. Kontrola i siła umysłu, wiedza i poznanie swojego ducha i ciała, odporność psychiczna. Świadomość określa też kontrolę nad ciałem i nad umysłem. Podnoszą ją niektóre narkotyki, wyostrzają zdolności poznawcze. Większość narkotyków obniża Świadomość. Negatywnie wpływają na nią emocje. Im wyższa Świadomość tym większy wpływ bohatera na swój los, choć jest to mocno uzależnione od Determinacji. Razem z determinacją ustala liczbę kamieni. Jest też w pewnym stopniu wyznacznikiem szybkości reakcji. Bohater spada, zaskoczyło go to zdarzenie i teraz od jego Świadomości zależy jak szybko znajdzie zaczepienie, lub w ogóle o tym pomyśli.
Horoskop (Determinacja a Świadomość)
Te dwie cechy prawie zawsze się uzupełniają. Można na ich podstawie z grubsza określić postać. Nie jest to określenie pełne. Dopiero zawarcie wszystkich cech pozwala stworzyć pełny obraz postaci.
Wysoka Determinacja + Niska Świadomość: człowiek szalony, uparty, nastawiony na osiągnięcie celu. W połączeniu z wysokimi Emocjami otrzymamy Choleryka, postać wpadającą w gniew z którego tylko osiągnięty cel może ją wyrwać. A. Lepper
Niska Determinacja + Wysoka Świadomość: człowiek działający konkretnie, ale krótko. Zapał szybko mija, często zmienia decyzje. Bywa przekupny, logicznie wybiera to co bardziej opłacalne. Czasami człowiek z aspiracjami ale bez siły do ich realizacji.
Niska Determinacja + Niska Świadomość: człowiek żyjący z dnia na dzień, bez planów bez celu. Nie wie czego chce, a jak już coś wymyśli to nie wie jak to osiągnąć. Człowiek wegetujący, unikający przygody. Każdy z 1984 Orwella
Wysoka Determinacja + Wysoka Świadomość: w wielkim skrócie to psychopata. Ustawiony na konkretny cel i systematycznie go realizujący. Upór i szczegółowe planowanie tworzą pedanta zdolnego zaplanować i zrealizować wszystko. W takiej parze bardzo ważną rolę pełni parametr Emocje. Zależnie od ich poziomu działania tego człowieka będą się znacząco różniły. Na pewno będzie to człowiek potrafiący walczyć o swoje życie. Dr Hanibal Lecter
0 – nie wie kim ani czym jest
1 – lekki przygłup, powolny decyzyjnie
2 – niezbyt lotny ale reakcjami w normie
3 – normalny poziom umysłu i reakcji
4 – wysoka kontrola umysłu i ciała.
5 – pełna świadomość sytuacji, losu, ciała
6 – kandydat na Supera
Zmysły
Czułość i sprawność zmysłów postaci. Im większa wartość tym jakość zmysłów jest większa. Lepszy wzrok, lepszy słuch bardziej czułe palce. Jednocześnie wysoka wartość Zmysłów czyni postać bardziej wrażliwą.
Niska wartość oznacza upośledzenie zmysłów.
0 – brak kontaktu, ani be ani me
1 – otępiały, przynajmniej jeden zmysł niesprawny
2 – Wszystkie zmysły działają, ale licho jak diabli
3 – Wszystkie zmysły na normalnym, przeciętnym poziomie
4 – Czujny obserwator, zmysły dobrze rozwinięte, nieuszkodzone
5 – Przynajmniej jeden ze zmysłów wyróżnia się szczególnym rozwojem. Wnikliwy i czujny. Lekko przeczulony
6 – Mocno rozwinięte wszystkie zmysły. Szmery bywają za głośne, światło za jasne a zupa za słona. Szósty zmysł.
Cecha Zmysły jest podstawą do wyliczenia wartości poszczególnych zmysłów.
Wzrok
Słuch
Powonienie
Dotyk
Liczba punktów do rozdania na poszczególne zmysły wylicza się mnożąc wartość Zmysłów x 4 (czyli ilość zmysłów)-1 (albo - poziom Zmysłów czyli zmysły x 3). Punkty mogą zostać dowolnie rozdzielone pomiędzy zmysły.
Przykład: Bohater z jakiegoś powodu na cechę Zmysły przeznaczył tylko jeden punkt. Daje mu to do rozdania na poszczególne zmysły 3 punkty (4-1). Jak by się nie starał zawsze jeden zmysł wyjdzie mu niesprawny. I nagle okazuje się, Maria Rzeźnik jest głuchy jak pień.
Poziomy zmysłów
Wzrok
0- ślepy
1- kret też podobno widzi, tak ludzie mówią.
2- coś widzi, często domyśla się co.
3- wzrok w normie
4- czyta małe literki bez mrużenia oczu.
5- sokole oko, wzrok mocno rozwinięty
6- nadwzroczność, ostre światło sprawia ból.
Emocje
Równowaga emocjonalna postaci, jej odporność na zmienne bodźce, stabilność uczuciowa. Emocje określają jak bardzo postać odczuwa i jak łatwo wpada w dany stan emocjonalny. Wysokie Emocje pozwalają zrozumieć drugiego człowieka, wczuć się w sytuację innych, sprawniej działać w grupie. Zakładamy, że jeśli postać jest podatna na uczucie typu miłość równie łatwo wpadnie w gniew. Na emocje ogromny wpływ mają wszelkiego rodzaju używki i chemiczne usprawniacze. Emocje są cechą mocno ludzką. Niska albo zerowa wartość tego parametru może oznaczać utratę człowieczeństwa, na przykład poprzez stosowanie zbyt wielu protez.
0- upośledzenie emocjonalne, nic nie czuje
1- flegmatyk, nic go rusza.
2- emocjonalny noworodek, czasami coś czuje, czasami się zdenerwuje
3- emocje na standardowym ludzkim poziomie
4- sangwinik, pobudzony, występują zmiany nastroju, rzadko skrajne
5- choleryk, gwałtownie wpada w emocje, łatwo je odczuwa
6- empatia, odczuwa i domyśla się co czują inni
|
|
|