autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Świat: Odrodzenie
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Świat: Odrodzenie
PostWysłany: 13:18, 04 09 2005
Silencer
przybysz

 
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Lubicie Fallout? Widzieliście Stalowy Świt? A może do tego jeszcze zawsze zastanawialiście się, czy ognista kula jest lepsza od ołowianej? Teraz macie okazję się przekonać.

"Świat: Odrodzenie" jest dziwny, pusty i nieprzyjazny. Po wielkim kataklizmie, który zniszczył większość cywilizacji, relikty starej epoki - pobudowane na ruinach miast grody, broń, Cyborgi - mieszają sie z rzeczami, o jakich przed Zagładą się nawet nie śniło.

Pustynie, szumowiny, niebezpieczne podróże, poszukiwanie przedzagładowych artefaktów, walka o wodę, sztuka przetrwania - to znajdziecie w naszym systemie.

Tak, to jest gra wzorowana na amerykańskich filmach klasy B z lat 70 i 80. I bardzo dobrze Smile

Zapraszam do zapoznania się z tym systemem (a takze kilkoma innymi Wink ) na stronie [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:41, 04 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Z systemem pobieżnie się zapoznawałem. Pomysł zacny, ale wykonanie trochę kuleje. A szkoda. Generalnie mistrzostwo w kwestii systemów postapokaliptycznych to wydana Neuroshima i trudno będzie to zmienić. Wiem, że to nie autorka, ale cóż. Autorki winny być dla mnie oryginalne (jak choćby Nieboracy), a zwyczajne, że tak powiem "klasyczne" nie mają szans powodzenia. Sory.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:40, 05 09 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





No właśnie...

Jest i Neuroshima i oryginał czyli - Fallout PnP
Po co powielać po raz kolejny ograny już pomysł?
Nie szkoda czasu i energii?

Może by tak coś nowego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:36, 05 09 2005
Silencer
przybysz

 
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Sprawdźcie daty, gdy ten system powstał, nikt nawet nie słyszał o Neuroshimie ;] Ani Hell on Earth. Ani mało kto znał FPNP. Nawet Necropunk ledwie majaczył sie na horyzoncie ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:13, 05 09 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





No tak...ale tamte systemy już są...
profesjonalnie zrobione i wydane.
To nie chodzi o to kto był pierwszy tylko kto w to będzie grał.
Czy naprawdę ma sens rozwijać coś co na dzień dzisiejszy będzie tylko cieniem Neuroshimy?

Odtwarzacz CD wynaleźli Holendrzy ale to Japończycy zrobili na nim interes.
Po za tym w RPG głównym czynnikiem wpływającym na popularność gry jest jej jakość a nie data powstanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:23, 05 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Ująłbym to tak - kluczowym pytaniem jest "Czemu miałbym grać w ten system, co ma on, czego nie mają inne?".
Zadałem je kiedyś twórcom Poza Czasem i nie potrafili udzielić na nie odpowiedzi. Jak prosperuje system (nie)widać.

Jeśli tylko wymyśli się "to coś" co jest fajne i przyciąga, to można robić śmiało fantasy albo postapokalipsę, bo znajdą się chętni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:19, 05 09 2005
kaellion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tomaszów Maz.





revolver napisał:
Jest i Neuroshima i oryginał czyli - Fallout PnP
Po co powielać po raz kolejny ograny już pomysł?
Nie szkoda czasu i energii?

Może by tak coś nowego?


Tak samo jak D&D 1st ed. przecież było po co powstały inne systemy fantasy?

A jeśli chodzi o postapokaliptyki to było GammaWorld, więc po co Neuroshima?

A po to że mnożna inaczej potraktować ten sam temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:43, 05 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wiesz, ja np. nigdy o Gamma World nie słyszałem. Dlatego Neuro jest dla mnie dobre.

A dlatego powstały nowe fantasy, bo dnd było kaszaniaste. Miało denną mechanikę, prosty świat. Warhammera do dnd chcesz porównywać? To zupełnie inne gry. Dlatego powstały. WFRP ma "to coś", czym zapewne jest klimat Starego Świata i Chaos.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:52, 05 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Więc i "Świat: Odrodzenie" może się czymś bronić Smile

Pytanie brzmi - czy się czymś broni?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:24, 05 09 2005
Reinhardt_Wyrd
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





revolver napisał:
No tak...ale tamte systemy już są...
profesjonalnie zrobione i wydane.
To nie chodzi o to kto był pierwszy tylko kto w to będzie grał.
Czy naprawdę ma sens rozwijać coś co na dzień dzisiejszy będzie tylko cieniem Neuroshimy?


Ostatnie z czym sie zgodzę to to ze neuroshima jest 'profesjonalnie zrobiona'. Moze profesjonalnie wydana ale nie zrobiona. Mechanika kuleje na tak dużo sposobów ze aż nie chce mi się wymieniać. Wspomne tylko o takich smaczkach jak kop obrotwy i uderzenie z baśki (porównajcie te dwie sztuczki - dowód na to że ci ludzie się nie zgadali i nie zgrali swojej pracy w spójną całość. Takich motywów jest więcej) czy też o fakcie ze według mechaniki neuroshimy - im ciemniej w pokoju tym łatwiej cie zauważyć jak się skradasz. Powiedziałbym ze mechanika neuroshimy jak dla mnie jedzie typową autorką ( z tych gorszych). Oryginalnośc na siłe prowadząca do nadmiernego skomplikowania nawet podstawowych testów. Niespójna i niezbalansowana mechanika. Wielu istotnych rzeczy nie można się doszukać. Burdel na kółkach. Ten system ratuja dwie rzeczy:
klimatyczne (jak zawsze) teksty Trzewiczka i ekipy.
Ogromny głód na poskim rynku na tego typu system + przystępna cena.

Choć 1.5 podobno coś poprawia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:40, 05 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Jest nowa wersja mechaniki NS do ściagnięcia za darmo ze strony wydawnictwa. Jak dla mnie ok. Ale nie otym temat Razz

Przywiązałem się do Neuro i na autorkę nie przejdę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:45, 05 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Sorki za pociągnięcie OT, ale nowa wersja w sensie to z 1,5 czy coś zupełnie nowego?

A co do przyzwyczajenia do Neuro - lata grałem jednocześnie w Warhammera i autorkę fantasy, były inne i nie było problemu. Więc ja autorek nie przekreślam dopóki nie zniechęcą mnie czymś Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:15, 05 01 2006
Unkown
Gość

 





I tak neuroszima:) jest najlepsza! Kto sie nie zgadza niech wyjdzie z tlu,u i stanie na udewptanym gruncie Smile)
PostWysłany: 18:50, 06 01 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Zgadzam się z powyższym - NS to solidnie opisany świat, całkiem udany support wydawcy, sporo dodatków, pojemny świat, 4 kolory, udana IMO mechanika i dużo inicjatyw fanowskich.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:33, 06 01 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





No z tym solidnie opisanym światem to trochę przesady. Znam takich co nałogowo wyszukiwali dziur i sprzeczności w tym świecie. Ale napewno jest to świat z dużym potencjałem do gry, pamiętam że przy czytaniu podstawki aż chciało się grać. Mechanika IMO Smile dość kiepska, ale do przetrwania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Świat: Odrodzenie
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin