autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> [SHOSA] Głos Londynu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 19:26, 08 06 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





cactusse napisał:
dla tradycjonalistów będzie za mało tradycyjna

Czemu. Jeśli nie przekombinuje to powinna być w sam raz. W końcu nie mamy w Polsce mainstreamowego RPGa superbohatersko-steampunkowego. Ani superbohatersko-zimnowojennego for that matter.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:52, 09 06 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Nie oszukujmy się. Nie chodzi o sprzedanie gry szerszemu gronu odbiorców. Nie chodzi tez tylko o moje ambicje. Chodzi głównie o mnie, nie wciskam tutaj kitu, ale i o to forum, bo z niego pomysł na SHOSĘ się wziął. I bez tego forum, kibicowania itd., nic z SHOSY nie wyjdzie.


Cóż, ja mogę kibicować, ale raczej na pół gwizdka i fałszywymi tonami, a dwa są ku temu powody. Raz, odbiłeś za daleko od pierwotnej wizji, która była mi nadzwyczaj bliska i weseliła moją duszę. Dwa, po drodze zdarzył się Spirit of the Century, który pokazał definitywnie jak wyglądać powinna pulpowa mechanika, i ciężko będzie przeżyć z nim porównanie.


Craven napisał:
Czemu. Jeśli nie przekombinuje to powinna być w sam raz. W końcu nie mamy w Polsce mainstreamowego RPGa superbohatersko-steampunkowego. Ani superbohatersko-zimnowojennego for that matter.


Tradycjonaliści chcą mieć ładny podręcznik, kupę stron, masę wysokiej jakości fluffu i w miarę realistyczną mechanikę (a przynajmniej tak słyszałem Wink ). Ciężko to będzie osiągnąć, szczególnie gdy gdy ma się znamię autorki wytapetowane na okładce i czas ograniczony wakacyjną pogodą Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:53, 09 06 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Veto Smile
Ilość stron i estetyka są dla mnie na dalekim planie, istotna jest treść bo to ona determinuje jak się będę bawił na sesji. Czyli czy mechanika będzie fajna (czy wystarczająco mainstreamowa - jeśli już mówimy o kontekście mainstreamu), czy będą ciekawe pomysły i możliwości.

Ja też mam pewne zastrzeżenia, kiedy zaglądam do tematu z pomysłami, ale będę kibicował na cały gwizdek Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:04, 09 06 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Cytat:
W końcu nie mamy w Polsce mainstreamowego RPGa superbohatersko-steampunkowego. Ani superbohatersko-zimnowojennego for that matter

Nie tak. Mamy przecie Modern d 20. Popraw mnie jeśli się mylę ale po odrobieniu marnych 20 lev silnego/sprytnego/charyzmatycznego/mądrego/manchinowego herosa są profesje i można zostać jakimś super hero. Oczywiście podłóg tej idei przeciętny człowiek może zatłuc smoka,więc po co moce?
Jeśli mowa o polskich grach to nie mamy wiele ale amerykańce nie mają Złego cienia.Razz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:21, 09 06 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Modern jest systemem akcji / szpiegowskim. Zasady i mechanika wspiera ten aspekt. Nie kojarzę tam supermocy, choć afair jest tam psionika. Zupełnie inna bajka. Co więcej chyba nawet na 20 levie po prostu uzywasz challenge ratingów czy innych urządzeń do windowania przeciwników Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:44, 09 06 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Modern d20 to zupełnie inna bajka, na pewno nie będę robił żadnej gry taktycznej, więc Modern to nie konkurencja.

cactusse, Cracen, o co dokładnie Ci chodzi z tymi pomysłami? Bo pomysły aktualnie są w sporej rozsypce, obgaduję z Urkiem pewne sprawy i doszedłem do wniosku, że jeśli nie wpadnę na fajne rozwiązania, których nie zerżnę z innych propozycji, to nie będę tej gry pisał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:06, 09 06 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Hmm napewno serum superbohaterstwa i obligatoryjna amnezja - bardzo zawęża. Źródła supermocy powinny być różne, podobnie jak możliwość graniem bohaterem z i bez amnezji.

Co do niepowtarzalnych pomysłów - Twoja wola, ale uważam, że lepiej zrobić nowatorski zbiór sprawdzonych rozwiązań niż silić się na jakieś cuda. I właśnie w klimatach superbohaterskich po ~80 latach komiksów i latach kina gangsterskiego nic nowego nie wymyślisz. Lepiej zrób to co Wick z filmami płaszcza i szpady. Zabawa konwencją + to co lubimy w komiksach + mechanika która to wspiera Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:56, 09 06 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Tak offtopicznie, siakiś czas temu Wick napisał Wilderness of Mirrors, czaderską gierkę w szpiegowskich klimatach z masą wesołych rozwiązań, przeznaczoną specyficznie do zabawy ala Bourne Whatever lub Mission Impossible.
Niestety, gierka rozprowadzana jest dosyć konspiracyjnie i dlatego niewiele o niej słychać Wink .


EDIT--------------------------------

Tak ontopicznie, to wydaje mi się kolego Beacon, iż już dyskutowaliśmy na temat SHOSAwej wizji (tylko nie pamiętam gdzie Sad ). W Warsztacie leży wątek "[SHOSA] Forumowicze robią grę?", gdzie znajdują się podstawowe wytyczne takiego systemu, sugerujące radosno-pulpiasty klimat, gazetowy layout i odrobinę technologicznego szaleństwa.

Po przejrzeniu Twoich różniastych blogów, wątków i ogłoszeń, wydaje mi się iż odpłynąłeś z tego startowego punktu na szerokie wody fantastyczno-gotyckiego steampunka, z mrocznym światem i jeszcze mroczniejszymi bohaterami. Taki klimat mniej mnie interesuje, i z tegoż powodu mój "support" (jeśli można to tak nazwać Wink ) jest dosyć oszczędny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 20:04, 09 06 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:59, 09 06 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Serum superbohaterstwa i obligatoryjna amnezja był dawno i nieprawda ;p A co do dekoracji - na pewno nie mają być w takim stopniu mroczne. Czas działał na niekorzyść mroczniackich konwencji. Ale ok, jeśli się zabiorę to i tak zorientujecie się o co cho.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:26, 09 06 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





ok czekamy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[SHOSA] Głos Londynu
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 4 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin