autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> SHOSA - blog Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
SHOSA - blog
PostWysłany: 16:23, 06 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ponieważ SHOSA ruszyła się, że tak powiem

ONA ŻYYYYJEEE!

Głównie za sprawą pewnego forumowicza, który zadeklarował chęć współtworzenia i grania w nią, stawiam ten temat. Chcę tutaj na bieżąco informować o tym, co się dzieje z systemem i jak sytuacja wygląda.

    Wpis #1

    Koncepcja SHOSy powstała dawno. Przeszła liczne burze mózgów, metamorfozy i cholera wie co jeszcze. Jednak udało się. Nareszcie. Nareszcie postanowione zostało o co tak na serio w tym chodzi.

    Któregoś wielkiego dnia odezwał się do mnie znajomy. Powiedział, że czytał te szczątkowe informacje na temat systemu, które znalazły się na stronie internetowej i jest zainteresowany współpracą. Bomba. Ok. W końcu i tak miałem zamiar pisać ją dalej. Ale dzisiaj facet mnie zaszokował. Powiedział, że rozegrał sesję i ekipie się podobało. Grali… ludźmi. Tak. Ten facet to Jackal. Stał się on moim partnerem na drodze do ukończenia systemu. Mamy pewne odległe plany, ale na razie nic o nich nie powiem. Ot co. Prawo moje takie.

    Przejdźmy jednak do sedna. Jak SHOSA powstała. Generalnie pomysł wyewoluował z idei superbohaterskiej autorki. Parę haseł i zdań i ruszyła machina (nieoceniony głos forumowiczów, którzy zasugerowali victorianę i parę innych rzeczy). Siadłem do mojego niezawodnego PeCeta i zacząłem pisać. Powstał wstęp, powstała uproszczona, niezbalansowana wersja mechaniki i opowiadanie. Potem jednak pojawiły się dylematy. Czy pójść w stronę heroic-steam, czyli coś na kształt pulp, czy może bardziej w kierunku personal-horror, punk. Tutaj postanowiłem inspirować się innymi Twórcami. Dać graczom wybór. Albo wybiorą wersję heroiczną, albo zbliżoną do noir.

    Poza tym Jackal podsunął mi jeszcze jeden pomysł. Dlaczego w sumie nie grać w SHOSę ludźmi. Każdy z nas oglądał, albo chociaż czytał o Sherlocku Holmesie. Tych, których porywały jego perypetie powinien usatysfakcjonować fakt, że tego typu scenariusze z powodzeniem rozgrywać można w tym systemie. Czemu nie postawić Graczy po drugiej stronie. W związku z tym postanowiliśmy opracować zasady umożliwiającą grę w taki właśnie sposób. Powinno to jeszcze bardziej poszerzyć spektrum możliwości SHOSy.

    Świat. Tutaj nie dokonaliśmy znaczących zmian. W dalszym ciągu gra się w Europie na przełomie XIX i XX wieku. Ten okres historyczny daje szeroką gamę możliwości i elementów świata. Zresztą – pozwala kreować świat naszego ukochanego nurty – steapunku! W końcu SHOSA pochodzi od Super-Heroes Of Steampunk-Age.

    Przejdę jednak do właściwej treści moich dzisiejszych wywodów. Konwencja. Na tym polu toczyło się najwięcej sporów i debat. Czy pójść w stronę typowego heroica w nieco innym otoczeniu (epoka wiktoriańska), czy też personal-horror. Aby dopasować się tak do wielbicieli tak jednego nurtu, jak i drugiego, postanowiliśmy dać Wam wybór. Zamieścimy wskazówki, które pozwolą Wam przeciągnąć SHOSę na wybraną przez was stronę. Swe odzwierciedlenie powinny jednak mieć przede wszystkim w narracji i odgrywaniu, niekoniecznie w mechanice, chociaż ta często „pamięta konwencję za MG”. Cóż to oznacza. A nic innego niż to, że jak gracz ma 5 HP to łatwo go zabić i będzie stronił od walki, a jak ma 50 to już co innego. Tak to wygląda na przykładzie. Mam nadzieję, że to dość prymitywne porównanie rozjaśni nieco kwestię.

    Tak więc, drogi Misiu Gry. Jeśli już chcesz grać w SHOSę, jeśli już naradziłeś się z towarzyszami jaką konwencję chcecie grać, to przed Tobą stoi najtrudniejsze. Złapanie klimatu. Ale nie martw się. Już niedługo ujrzysz dwa opowiadania, które pozwolą Ci dokładnie poczuć różnicę między tymi konwencjami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beacon dnia 12:56, 23 09 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:51, 11 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ha!

Jako że strona SHOSy, podobnie jak sam system będzie rozbudowywana wykonałem nieskomplikowany górny panel na stronę internetową. Obejrzeć go możecie [link widoczny dla zalogowanych]. Proszę o komentowanie Wink. Już wstępne uwagi mam, ale nigdy za wiele złośliwej krytyki Very Happy

edit:
Czarna plama jest po to, żeby w przyszłości zamieścić tam banner reklamowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:06, 12 02 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Jako że strona SHOSy, podobnie jak sam system będzie rozbudowywana wykonałem nieskomplikowany górny panel na stronę internetową. Obejrzeć go możecie [link widoczny dla zalogowanych]. Proszę o komentowanie Wink. Już wstępne uwagi mam, ale nigdy za wiele złośliwej krytyki Very Happy


Wydaje mi się, iż ta Pani z obrazka ma ubiór troche nieodpowiedni, co do epoki w którą celujecie. Co prawda, w tamtym okresie była rewolucja w modzie, dążąca do "zrzucenia" części odzieży jaką nosiły kobiety Wink , ale nie doturlało się to do takiego ekstremum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:30, 12 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





ta Pani to inna bajka ;p Prawdopodobnie zostanie podmieniona, chociaż to akurat IMO fajnie oddaje superbohaterskość w SHOSie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:36, 14 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Stronka już działa. Nie ma na niej narazie wiele, ale jest. Link w moim sigu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:19, 14 02 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Jako że strona SHOSy, podobnie jak sam system będzie rozbudowywana wykonałem nieskomplikowany górny panel na stronę internetową. Obejrzeć go możecie [link widoczny dla zalogowanych]. Proszę o komentowanie Wink. Już wstępne uwagi mam, ale nigdy za wiele złośliwej krytyki Very Happy


Graficzka jest super (z wyjątkiem tej pani), ale nijak nie kojarzy mi się z SHOSą. Bardziej mi to wygląda na obrazek do strony monastyru Razz
A panna nie wygląda na superbohaterkę, pomijając że w ogóle jest kiepska.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:39, 15 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dobra, przekonaliście mnie. Zostanie zmieniona.

A obrazki wydawały mi się odpowiednie, jednak pokombinuję coś bardziej steampunkowego w oparciu o zdjęcia o darmowych licencjach. Jakieś sugestie? Co powinno się tam znaleźć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:33, 16 02 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Hmm bo ja wiem? Gazeta, plakaty z filmów z owych czasów, sterowiec jakiś?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:59, 16 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Sterowiec, jakąś abstrakcyjną maszynkę parową rozważałem. Może aż sam siądę do kartki i coś naszkicuję... No i muszę pomyśleć nad iluminacją do podręcznika. Chociaż tutaj pewnie Jackala zatrudnię.

edit:
Taka propozycja. Proste, na licencji Public Domain:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:43, 16 02 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Chyba lepiej, ale jakieś takie za zwyczajne Wink
Może grupowe zdjęcie paczki naukowców w odpowiednich do epoki strojach, pozujących na tle jakieś buchającej parą, skomplikowanej maszynerii (najlepiej w kitlach z wyszytymi literami alfabetu, albowiem był to fajny pomysł).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:11, 17 02 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Właśnie zbyt zwyczajne, nijak się ma do stempunka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:31, 17 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





A się uparłem na wykorzystanie dzieł z licencją Public Domain ;p

Poszukam i pogadam ze znajomymi grafikami, może mi coś wykonają ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:40, 19 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Podczas nauki historii wpadł mi pomysł.
Skoro konwencja SHOSy zmierza do podziału na heroic (superbohaterami) i noir (ludźmi) to może oprzeć mechanikę heroiczną na Risusie? Co sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:37, 20 02 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Podczas nauki historii wpadł mi pomysł.
Skoro konwencja SHOSy zmierza do podziału na heroic (superbohaterami) i noir (ludźmi) to może oprzeć mechanikę heroiczną na Risusie? Co sądzicie?


A nie można użyć mechaniki Risusa do obydwu wersji ? (widziałem przeróbki Risusa zarówno do superów, jak i do Call of Cthulhu, nie powinno to być strasznie trudne).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:02, 20 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Widzisz, moce są wybierane i stałe, ich potencjał nie rośnie w miarę używania. Takie jest założenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SHOSA - blog
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 7  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin