autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> SHOSA - blog Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 16:43, 08 10 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Niekoniecznie, może ujawniać po jednym, albo znać mogą aspekt tylko on i MG. Wówczas mówi 'odpalam aspekt tajny #1' i MG wie o co chodzi. A reszta się zastanawia i nakręca 'ej, on coś przed nami ukrywa!'.


Jeżeli to nie jest gra która opiera się na "tajemnicach" postaci, to taka konspira z mg mogłaby pięknie ukatrupić zabawe dla innych.

beacon napisał:
Podciągnięte z fate i nie ma być realistyczne, tylko wpasowywać się w konwencję.


To podciągnij z FATEv3. Aspekt/Wiedze/Whatever możesz używać jak chcesz bez ograniczeń (daje słaby efekt), albo możesz dopalić ją Drama Pointem i wtedy daje solidny efekt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:00, 14 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dzięki za feedback, rozważam wszystkie opcje po kolei Wink Tymczasem:

    SHOSA rośnie w siłę! Co jakiś czas dopisuję parę akapitów, redaguję poprzednie. Współpracownicy na razie niezupełnie wywiązują się z powierzonych im obowiązków, ale mam nadzieję, że lada moment ulegnie to zmianie. Tymczasem proponuję następującego ekskluziwa:

    Kubek SHOSY w cenie ok 20-25 zł + koszty wysyłki. Ręcznie malowany przez załogę [link widoczny dla zalogowanych] Będzie to czarna ceramika, od spodu wystające gotyckie dachy i na środku bezpośredni lansiarski napis: SHOSA.

    Ktoś jest chętny?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:18, 14 10 2006
Roland
przybysz

 
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





komercha i tyle Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:19, 14 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





No proste! W końcu żyjemy w kapitalizmie. Tyle, że ja nie biorę prowizji dla siebie ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:26, 21 11 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Pojawił się raport z sesji (actual play) betatestowej SHOSY Londyn na forum Poltergeista w [link widoczny dla zalogowanych] temacie. Zapraszam do lektury Wink Chętnych do testowania proszę o kontakt. Jeśli jesteście wiarygodni otrzymacie materiały do testowania i będę czekał na Wasze uwwagi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:29, 25 11 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Zdecydowałem odwołać się do organu doradczego w postaci forumowiczów. Mam bowiem dylemat. Szlifuję właśnie opis Londynu i zastanawiam się, czy jest po co zawierać w nim informacje na temat transportu i takich tam pierdół ważnych dla życia miasta, ale czy ważnych dla Graczy? I czy jest po co wspominać o tym, że metro jest niebezpieczne, a dorożki drogie, komfortowe i najbezpieczniejsze?

Albo czy pisać o konkretnych miejscach, takich jak National Gallery czy Parlament?

Poza tym zastanawiam się czy jest po co opisywać jakieś organizacje terrorystyczne, geniuszów zła i innych takich, jeśli gra tak mocno wspiera open play i fabułogenerowanie graczy.

Pomóżcie.

P.S. To mój 1000. post Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:22, 25 11 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Tak. Bohater, czy nie musi to wiedzieć - tam gdzie niebezpiecznie jest najwięcej osób do ratowania. Tam gdzie najdrożej największa korupcja itp. Ja bym z tego nie rezygnował, choć to ogrom roboty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:56, 25 11 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Metro jest niebezpieczne, ale ze względu na drobnych rzezimieszków. Bohater dość rzadko będzie miał czas na likwidowanie "drobnej przestępczości".

A moim limitem nie jest brak czasu na pisanie, ale objętość. Setting nie może zajmować nie wiadomo ilu stron ;/

Cytat:
Tam gdzie najdrożej największa korupcja itp.
To akurat trochę absurdalne. Bohater nie będzie wyłapywał łapówkarzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:07, 26 11 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





No to został argument ostateczny: bo TAK! Wink

Przyznaję - patrzę przez pryzmat ogólnej przydatności materiału, a nie tylko dla SHOSY.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:21, 26 11 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Pisać pisać. Generalnie jak to nie jest istotne to poświęć temu linijkę tak jak w tym temacie - dorożki są drogie a metro niebezpieczne.

Konkretne miejsca - tylko jeśli masz na nie pomysł.

Geniusze zła - koniecznie, kilku różnych, żeby MG miał wyobrażenie jak ich kreować, jaką funkcję mogą pełnić w świecie i na sesji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:53, 26 11 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Konkretne miejsca - tylko jeśli masz na nie pomysł.

Jakiego typu miejsca? Jakieś ważne punkty Londynu, czy raczej parę knajp, jedno muzeum, dworzec kolejowy?

Cytat:
Pisać pisać. Generalnie jak to nie jest istotne to poświęć temu linijkę tak jak w tym temacie - dorożki są drogie a metro niebezpieczne.

I tak pewnie zrobię. Dzięki.

Cytat:
Geniusze zła - koniecznie, kilku różnych, żeby MG miał wyobrażenie jak ich kreować, jaką funkcję mogą pełnić w świecie i na sesji.

No, wiadomo. Choć stosunkowo trudno odróżniać ich jakoś specjalnie, bo wszyscy mają podobne cele i środki do ich osiągania, ale postaram się.

Czy sądzisz, że powinni być opisani w części ogólnej opisu świata, czy przy poszczególnych settingach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:11, 26 11 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Jakiego typu miejsca? Jakieś ważne punkty Londynu, czy raczej parę knajp, jedno muzeum, dworzec kolejowy?

Wiesz są dwie kategorie - istotnie warto opisać typowy lokal, czy dworzec, ale poza tym miejsca które jakoś mogą zaiskrzyć w głowie MG czy gracza. Np. stare tunele kanalizacyjne, gdzie ponoć żyją krokodyle Wink albo melinę jakiejś grupki dzieciaków, którym wydaje się, że są superbohaterami, gdzieś na jakimś poddaszu fabryki. Albo kamienicę do której nie ma wejścia (coś jak na skrzyżowaniu Łobzowskiej i Biskupiej w Krakowie) niby jest kamienica, są okna itd ale nie ma wejścia - może wchodzi się z sąsiedniej kamienicy przez jedno z mieszkań, może podziemiami. Ale nikt przypadkiem tam nie trafi. Co jest w tej kamienicy? Naukowiec sprzymierzeniec graczy, pracownia Frankensteina, wielkie działo do niszczenia Księżyca i sprowadzania zagłady na świat? Very Happy


beacon napisał:
No, wiadomo. Choć stosunkowo trudno odróżniać ich jakoś specjalnie, bo wszyscy mają podobne cele i środki do ich osiągania, ale postaram się.

Czy sądzisz, że powinni być opisani w części ogólnej opisu świata, czy przy poszczególnych settingach?


Noo to trzeba popracować nad ich różnorodnością Smile
A gdzie? Najbardziej sławni mogą być w opisie settingu/świata, ale generalnie miejscem dla nich jest rozdział dla mistrza gry. Taki Villan construction kit. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:56, 26 11 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Właśnie, villain construction kit! Zestaw porad jak wykreować własnego szalonego naukowca!

Bardzo fajny pomysł Very Happy Prawdopodobnie do wykorzystania. Aż się zastanawiam jak ja się zmieszczę w określonej objętości podręcznika ;D

A czy wydaje Wam się użyteczne opisywanie ogółów, czyli powiedzmy dzielnicy centrum, dzielnicy fabrycznej, etc., czy raczej szczegóły, które uruchomią wyobraźnię?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:19, 26 11 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





szczegóły


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:37, 26 11 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





vox populi vox dei


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SHOSA - blog
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 6 z 7  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin